مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

سنگ قيمتي

 

شهاب سنگ

شهاب سنگ يك سنگ آسماني است كه به زمين افتاده است. در واقع همه اجرام در حال حركت در فضا كه به زمين مي افتند، شهاب سنگ ناميده مي شوند. دست كم هر سال 100 شهاب سنگ با زمين برخورد مي كنند.  برخي از شهاب سنگ‌ ها به اندازه‌اي بزرگ هستند كه با چشم غير مسلح در شب به شكل ستاره دنباله دار درخشان در آسمان ديده مي‌شوند باتوجه به ارزش و اهميت  شهاب سنگ   و مواد تشكيل دهنده آن و احتمال وجود فلز‌هاي گران قيمت، جستجوي  شهاب سنگ  يكي از كار‌هاي پرطرفدار براي جستجو گران در زمين است و عده‌اي  افراد سال‌ها به دنبال شكار  شهاب سنگ  در بيابان‌ها ومناطقي هستند كه احتمال بارش شهاب سنگي درآن وجود دارد.

 

خريد سنگ هاي كلكسيوني

از قديم الايام ، تاجرها به دنبال گوهرهاي كم ياب  مي رفتند تا تمايل اشراف زادگان ثروتمند اروپا را ارضا كنند. به منظور ارضاي اين ذوق بيش از اندازه  ، جهانگردها و آشوب طلب ها عازم مكان هاي ناشناسي مي شدند تا جواهرات كمياب را براي زينت بخشيدن به لباس هاي سلطنتي بيابند. پرتغالي ها و بعد ها ايتاليايي ها، از سراسر اروپا به راه افتادند و از راه  روسيه به ايران آمدند و سرانجام به هند رفتند تا بزرگترين و بهترين جواهرات استخراج شده را جستجو كنند.كل اين داستان ها  نشان از اين دارد كه انسانها از زمانهاي قديم به دنبال سنگهاي زيبا بودند تا زندگي شان را با آنها آراسته نموده و مجموعه اي بي نظير از سنگ هاي كلكسيوني را جمع آوري كنند. در حال حاضر نيز افراد علاقمند از سرتاسر جهان با حضور در حراجي ها و مزايده هاي مختلف براي خريد سنگ هاي كلكسيوني  به رقابت با يكديگر ميپردازند.برخي از ما زمان زيادي را براي كامل كردن كلكسيون مان اختصاص مي دهيم كه دليل اصلي اش اشتياق براي يافتن گوهرفوق العاده است.خريد سنگ هاي كلكسيوني يكي از سرگرمي هاي مورد علاقه بسياري از افراد است.

 

 

  خريد سنگ قيمتي

گروهي از سنگهايي مي باشند كه به علت زيبايي و كمياب بودنشان ارزش خيلي بالايي دارند ودرگذشته خيلي از مردم از سنگ هاي قيمتي به عنوان دارو استفاده مي كردند و بعضي ديگر بر اين باور بودند كه خريد سنگ قيمتي به آنها قدرت و شجاعت مي بخشد . با سپري شدن زمان درستي يا نادرستي تمام اين تصورها ثابت شد اما هيچ وقت از طرفداران آنها كم نشد. در دنياي امروز هم اين سنگ ها عامل تعيين كننده اي در ثروت اشخاص و دولت ها هستند. و وكاربرد زيادي در زيبايي و پوشش دارند  . خريد سنگ قيمتي  به سبب گسترده بودن رنگ ها و طرح هاي آنها  كاربردهاي زيادي دارند. در آن زمانها در كنار علم گوهرشناسي، شغل هاي متنوع و بازار پرفروشي هم در زمينه تجارت سنگ‌هاي قيمتي در ايران برقرار بود. از همين رو است كه اغلب مردم به دنبال خريد سنگ قيمتي هستند.

 

 

سنگ هاي كمياب

وقتي درباره سنگ‌هاي كمياب فكر مي‌كنيم، الماس، زمرد و ياقوت عنوان كمياب ‌ترين سنگ‌هاي جواهر در تمامي دنيا را به خود اختصاص مي‌دهند.شايد به طور شگفت‌آوري وجود داشته باشد  تعداد زيادي از سنگ‌هايي كه كمياب‌ تر و حتي گران‌قيمت‌تر هستند.اين سنگها به دليل داشتن خواص نوري مواد بسيارداراي شهرت مي باشند.در واقع سنگ‌هاي كمياب  قابليت تغير رنگ در نورهاي مختلف را دارد اين تغيير رنگ كاملا مستقل از زاويه ديد شما مي باشد و به نوع تابش نور در محيط برمي گردد،بعضي از سنگ‌هاي كمياب داراي خواصي از جمله:  به وجود آورنده حس شادي ،محافظ انسان در مقابل انرژي‌هاي منفي ،از بين بردن استرس و غم. به وجود آوردن انرژي مثبت ،براي درمان بي خوابي،براي تسكين و ارامش اعصاب،موجب آرامش يافتن،موجب افزايش شادي و نشاط در افراد مي باشند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۹:۴۴ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :