مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

پمپ وكيوم

پمپ وكيوم

در صنعت، شركت و يا محيط هاي زندگي زمان هايي نياز است كه محيط را از گاز، مايع يا مواد ديگر كه گهگاه ممكن است آزاد دهنده هم باشند خالي كنيم. اين كار توسط پمپ وكيوم  صورت مي گيرد. معمولا بسته به نوع نياز براي مصرف پمپ ها هم انواع مختلفي دارند و همين طور درجه وكيوم ها هم بسته به نياز متفاوت است به دليل اينكه در برخي از كارها ما به وكيوم بالايي نيازمند هستيم. اين دستگاه داراي تكنولوژي هاي مختلفي هستند كه بسته به اين تنوع مزايايي خاصي را هم دارا هستند. كلا تقسيم بندي انجام گرفته در پمپ وكيوم بر اساس فشار، بر اساس مراحل وكيوم و بر اساس ساختار هستند.

 

تعمير پمپ وكيوم

نحوه نگهداري درست از وسيله هم مي تواند به اندازه خود آن وسيله قابل اهميت باشد. در خيلي از موارد سرويس كار بودن و تعمير پمپ وكيوم كار سختي نيست و خود شما نيز مي توانيد به راحتي اين كار ارزشمند را براي بهبود هر چه بهتر دستگاه خود انجام دهيد. براي تعمير اين دستگاه  شما  ميتوانيد كليه بخش هاي پمپ وكيوم را در اينترنت سرچ كنيد تا علاوه بر آشنايي مختصر با آن با شكل ظاهري آن ها هم اشنا شويد. يكسري از سرويس هاي در پمپ وكيوم دوره اي هستند يعني براي ماندگاري طولاني اين دستگاه ها و عدم نياز به تعمير پمپ وكيوم بصورت بسيار تخصصي تر يا اساسي مي باشند، مثل تعويض روغن دستگاه، كه بهتر است هر 700 ساعت كار انجام گيرد. بعدي فيلتر روغن است كه آن هم بروي 700 ساعت تنظيم مي شود. فيلتر غبارگير كه بهتر است بروي 500 ساعت كار باشد و فياتر سپراتور

 

پمپ خلا

اولين بار يك دانشمند آلماني دستگاه پمپ خلا را اختراع كرد. اين دستگاه ها با روش هاي عملياتي خودشان مي توانند در محدوده گسترده اي خلا ايجاد كنند. بسته به نوع فضا و هدف و برنامه ما پمپ خلا  مي تواند بيش از يك عدد باشند و بصورت سري يا موازي تعبيه شوند كه معمولا براي خلا درحجم هاي بسيار بالا از تعداد زياد بصورت سري استفاده مي شود. شايد نام اين دستگاه را با نام ديگري تحت عنوان پمپ وكيوم هم شنيده باشيد كه معناي هرد و و حتي كاربرد آن ها يكسان است. ساده ترين و حتي ملموس ترين پمپ خلا اي كه ديده باشيد در جارو برقي است، علاوه بر صنعت از پمپ خلا در لوازم پزشكي بخصوص در اتاق جراحي هم استفاده مي شود.

 

ساكشن مركزي

خود كلمه ساكشن به معناي مكيدن و جذب است. از اين وسيله براي خارج كردن مايعات بخصوص در پزشكي استفاده مي شود.  ساكشن مركزي بخشي از انواع ساكشن هاي دندان پزشكي است. كه جز تجهيزات بسيار مهم و كاربردي حساب مي شود. جالب است بدانيد نحوه خوب كار كردن  ساكشن مركزي است كه رضايت نهايي بيمار حين انجام كار را در پي خواهد داشت. ساكشن مركزي انواع مختلف از تك يونيت به بالا دارد كه دندان پزشكان معمولا با توجه به نوع نياز خود يكي از آن ها را تهيه مي كنند.

 

پمپ وكيوم آزمايشگاهي

در برخي از آزمايشات شيمي نياز است كه فضا فاقد هر گونه اكسيژن و يا گاز باشد در اينجا است كه پمپ وكيوم آزمايشگاهي مي تواند وسيله اي بسيار مفيد و كارآمد بحساب آيد. اين دستگاه محفظه اي كاملا ايزوله دارد كه با توجه به مدل آن كارآيي آن در توليد خلا هم متفاوت است. در كل تمام گازها زماني از نقطه اي به نقطه ي ديگر حركت مي كنند كه بينشان اختلاف فشار وجود داشته باشد در اينجا پمپ وكيوم آزمايشگاهي براي ايجاد اختلاف فشار و خارج كردن مولكول هاي هوا و ديگر گازها وارد عمل مي شود. البته بايد در نظر داشت كه  پمپ وكيوم آزمايشگاهي در محيط آزمايشگاه مصارف ديگري نيز دارد مانند كنترل يا تحريك تبخير، مكش براي دم زني، ايجاد فشار منفي براي ايجاد مانع در خروج گازها سمي از محيط آزمايشگاه و .....

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۴:۴۵ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :