مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

طراحي سايت

طراحي سايت

طراحي سايت يا وب ديزاين Web-Design به مراحل طراحي و ساخت يك پايگاه اينترنتي است. و براي معرفي شركت ها و ارائه محصولاتشان از سايت استفاده ميشود.

در دنياي امروز با تغيير مسير ، كسب و كارهاي سنتي به سمت كسب و كارهاي اينترنتي تغيير مسير داده اند. و طراحي سايت رونق بسياري پيدا كرده است.

هدف از طراحي سايت چيست؟

امروزه براي هر هدفي ، يك سايت طراحي ميشود و به عنوان پايگاه اطلاع رساني، فروش و ... از آن استفاده ميكنند. موفق ترين آنها سايتهايي هستند كه اصول طراحي و بهينه سازي سايت را بدرستي رعايت ميكنند و محتوا را به مخاطبان خود نمايش ميدهند. طراحي ساخت يك سايت موفق باعث ميشود در كمترين زمان باعث رشد مشتريان و افزايش سود فعاليت اقتصادي شود.

طراحي سايت در اصفهان نيز رونق بسياري پيدا كرده است.

مراحل طراحي وب سايت

مرحله 1: طراحي سايت

ابتدا با توجه به نياز و نوع سايت درخواستي مشتري، يك نماي كلي از سايت طراحي ميشود. اين نما نقشه كلي از صفحات سايت و جايگاه و چيدمان المان ها و عناصر مختلف است.

مرحله 2: طراحي گرافيك سايت

بعد از مشخص كردن نقشه سايت ، بايد سايت را طراحي كنيم. و با توجه به نوع كسب و كار اينترنتي و با استفاده از نرم افزارهاي مخصوص گرافيك، سايت طراحي ميشود

مرحله 3: كدنويسي و برنامه نويسي

با توجه به سايت و نياز مشتري، از روش هاي مختلفي براي مديريت سايت استفاده ميشود . مانند وردپرس و يا طراحي يك فريم ورك اختصاصي برنامه نويسي. براساس هزينه ها و نياز مشتري تصميم گرفته ميشود كه چگونه سايت مديريت شود.

مرحله 4:

در اين مرحله با تهيه يك هاست و نام دامنه مناسب سايت را پيكربندي ميكنيم و در دسترس عموم قرار ميدهيم.

انواع طراحي سايت

  • سايت ايستاتيك (Static Website)
  • سايت ديناميك يا پويا (Dynamic Website)

سايت ايستاتيك: در اين سايت تنها قسمت فرانت اند انجام ميشود و مطالب و محتويات سايت يكبار جمع آوري ميشوند و هر صفحهسايت جداگانه طراحي و بارگذاري ميشود. هر تغييري در اين سايت بايد توسط طراح كارشناس سايت انجام شود و از اين مدل طراحي سايت در سايتهاي معرفي كه تا مدتها محتواي آنها تغيير نميكند استفاده ميشود.

سايت ديناميك يا پويا: در طراحي اين سايت بخش فرانت اند و بك اند برنامه نويسي ميشود. در اين سايت مدام محتواي آن تغيير ميكند و با توجه به كاربرد سايت، طراحي و توسعه مي يابد. در اين نوع سايت برنامه نويس بك اند، وظيفه پوياسازي سايت را عهده دارد. 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۴:۳۷ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :