مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

طراحي سايت هاي وردپرس

طراحي سايت هاي وردپرس

وردپرس يك سيستم مديريت محتواي محبوب در ميان طراحان سايت است. وردپرس در ابتدا سيستمي براي وبلاگ نويسي بود اما بعدها تبديل به سيستم مديريت محتوا شد و در حال حاضر سايت هاي بسياري از اين سيستم استفاده ميكنند. طراحي سايت وردپرس در اصفهان نيز در بين طراحان وب سايت بدليل سهولت و كارفرمايان بدليل هزينه كمتر از سايت هاي اختصاصي، جايگاه ويژه اي دارد.

وردپرس با زبان برنامه نويسي PHP نوشته شده است و پلاگين هاي بسيار متنوع دارد و به همين دليل نيازهاي متفاوت مشتريان را مرتفع ميكند. براي سايت وردپرسي بهتر است هاست لينوكسي استفاده كنيم.

مزاياي وردپرس

  1. وردپرس يك پلتفرم متن باز (open source): اين به اين معناست كه طراحان وب سايت ها ميتوانند كدهاي مورد نظر خود را به آن اضافه كنند. بنابراين نيازي به كدنويسي سايت از پايه نخواهد بود. ولي بايد توجه داشت اين موضوع ميتواند تا حدي امنيت سايت و عملكرد آن را به خطر بيندازد و استفاده از كدهاي معيوب توسط ديگران نوشته شده ميتواند موجب عدم عملكرد صحيح سايت شود.
  2. سادگي در طراحي و مديريت سايت: با وردپرس هر فردي با حداقل اطلاعات فني در زمينه برنامه نويسي ميتواند وردپرس را نصب كند و قالب دلخواه خودش را پياده سازي كند.
  3. تنوع در افزونه ها (Plugins): يكي از مهمترين مزيت هاي وردپرس تعداد زياد افزونه هاي قابل استفاده است. هر فردي بنا بر نياز خود ميتواند از انواع افزونه ها استفاده كند.  اكثر افزونه ها بصورت رايگان در دسترس است و افزونه هاي پولي هم با قيمت منطقي و مناسبي در اختيار طراحان ميباشد.
  4. قابليت توسعه پذيري ساده: طراحان با وردپرس براحتي با صرف حداقل زمان، سايت خودشان را ميتوانند توسعه دهند و با نصب افزونه هاي متفاوت بر عملكرد سايت خود بيافزايند. وردپرس بدليل اينكه از ابتدا براي وبلاگ نويسي ايجاد شده، قابليت هاي وبلاگ نويسي عالي از جمله اشتراك ايميل Rss و قابليت ثبت كامنت توسط بازديدكنندگان ميتوان نام برد.
  5. انعطاف پذيري در طراحي سايت: وردپرس پلتفرمي كاملا انعطاف پذير است و قابليت شخصي سازي براساس نياز و نوع كسب و كار افراد دارد. با استفاده از نصب افزونه ها و تغيير در ظاهر سايت ميتوان يك سايت كاملا متفاوت با ساير سايتهاي وردپرسي ايجاد كرد. طراح ميتواند هزاران صفحه جديد ايجاد كند و نگران عملكرد سايت نباشد. مديريت سايت نيز ميتواند انواع دسترسي هاي متفاوت را به كاربران خود دهد. بروزرساني هاي افزونه ها بسادگي انجام ميگيرد و نيازي به طراحان سايت نيست.

معايب طراحي سايت با وردپرس

  1. پلاگين بيشتر ، سرعت سايت پايينتر: افزونه ها ميتوانند امكانات زيادي به سايت شما بدهند ولي بايد توجه داشته باشيد استفاده از افزونه هاي زياد سرعت سايت را كاهي ميدهد و ميتواند مشكل ساز باشد. هيچ زماني دو افزونه با يك عملكرد مشابه نصب نكنيد.
  2. بروزرساني هاي مداوم: وردپرس بصورت دوره اي بروزرساني قالب و افزونه هاي خود را ارائه ميدهد. بعد از بروزرساني ممكن است گاهي تغيير در ظاهر و عملكرد افزونه ها و قالب ديده شود. بنابراين براي بهبود وضعيت آن نياز است يك طراح سايت و برنامه نويس مجرب نسبت به عيب يابي آن اقدام كند و مشكلات را رفع كند.
  3. استفاده بيش از حد از منابع: نصب تعداد زياد افزونه ها باعث استفاده بيش از حد از فضاي هاست ميشود و معمولا نياز به ارتقاء سايت خواهيم داشت. با درنظر گرفتن يك سرور مناسب براي سايت ها ميتوان تا حد زيادي مشكلات اين چنيني را رفع كرد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۶:۲۷ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :