مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

ميكرونيدلينگ 

ميكرونيدلينگ 

ميكرونيدلينگ در اصفهان يكي از جديدترين شيوه هاي درماني براي از بين بردن جاي بسياري از جراحت هاي پوستي مورد استفاده قرار مي گيرد. جالب است بدانيد كه اين شيوه به عنوان يكي از روش هاي درمان غير تهاجمي در نظر گرفته مي شود كه در ساليان دور به شكل ديگري با همين هدف جوانسازي پوست صورت مورد استفاده قرار مي گرفته است. چرا كه مصريان در گذشته با استفاده از ماسك هاي زبر خشن، مامند سنگ مرمر، لايه هاي مرده پوست را بر مي داشتند و در نتيجه راه را براي ساخت و ترميم مجدد پوست هموار مي نمودند.

پوست ما بر اثر استرس و اضطراب، غذاي بد، عوامل وراثتي، عدم مراقبت صحيح، تغيير وزن، افزايش سن، بارداري، بيماري هاي زمينه اي و غيره آسيب ديده است و دچار مشكل مي شود؛ در اين بين استفاده از برخي روش هاي درماني جهت بهبود اين آسيب ها ممكن است تا حد زيادي در زندگي ما تأثيرگذار باشد.

دكتر آندره كاميراند و همكارانش در مقاله ايدر سال ۱۹۹۷ با معرفي نيدل ابريشن پيشرفته گام مهم بعدي در باب نيدلينگ پوست را برداشتند. وي به روش Tattoing و با رنگ‌دانه همرنگ پوست نسبت به ترميم اسكار هيپوكروم صورت اقدام نمود. پس از يك تا دو سال، آن‌ها متوجه شدند بااينكه رنگ‌دانه مصنوعي كاملاً محوشده بود، جاي آن ملانين طبيعي جايگزين شده و همچنين بافت، ظاهر و رنگ اسكار بسيار بهبوديافته بود. اين اتفاق اين فكر را متبادر مي‌كرد كه تريپاناسيون (از ريشه يوناني تريپانون: با مته سوراخ كردن) اسكارها به روش tattoing مسئول بهتر شدن و رنگ‌دانه سازي مجدد اسكار است. آن‌ها به اين نتيجه رسيدند كه نيدلينگ اسكار به‌تنهايي موجب شكستن ساختار كلاژن و تجديد و تحريك ملانين سازي مي‌گردد . به دنبال كشف دكتر كاميراند، دكتر دس فرناندس يك استامپ نيدلينگ براي تحريك كلاژن معرفي كرد. بعدها وي غلتكي (رولر) با ۷۰ سوزن طراحي كرد كه استفاده از آن راحت‌تر بود.

امروزه با پيشرفت تكنولوژي دستگاه‌هاي پيشرفته و حرفه‌اي ميكرونيدلينگ جهت استفاده پزشكان در امر جوان‌سازي پوست توليدشده است. به‌صورت كلي مي‌توان گفت  اسكين نيدلينگ كه تحت عنوان ميكرونيدلينگ يا روش تزريق كلاژن نيز شناخته مي‌شود، يك روش غير جراحي كم تهاجمي است كه با ابزار ميكرونيدل آسيب كنترل‌شده‌اي به پوست فرد وارد مي‌كند.

 

روش كار ميكرونيدلينگ در اصفهان چگونه است؟

روش كار ميكرونيدلينگ به اين ترتيب است كه وسيله‌اي به نام «درمارولر» كه يك رولر غلتكي متشكل از سوزن‌هاي بسيار ريز از جنس فلز تيتانيوم و به قطر نيم يا حداكثر دو و نيم ميلي‌متر است، روي پوست كشيده مي‌شود و به اين ترتيب با نفوذ سوزن‌ها به لايه‌ي مياني پوست يا «درم» يك زخم كوچك و خون‌ريزي اندكي در پوست ايجاد مي‌شود كه بدن به آن واكنش نشان مي‌دهد و شروع به ترميم و بازسازي آن ناحيه مي‌كند.

در حقيقت، عملكرد روش ميكرونيدلينگ به اين صورت است كه وقتي غلتك داراي سوزن بر سطح پوست حركت داده مي‌شود، سوزن‌هاي ريز برحسب عمق و سرعتي كه پزشك آن را تعيين كرده، به‌صورت هم‌زمان به لايه‌ي دوم پوست يا درم وارد مي‌شوند (پزشك عمق و سرعت سوزن را بر حسب نوع پوست و چگونگي هدف مشخص مي‌كند). طي اين فرايند كلاژن و الاستين كه دو عنصر اصلي و مهم براي پوست هستند، توليد مي‌شود. با توليد كلاژن و الاستين، جاي زخم و جاي جوش و ديگر عارضه‌هاي پوستي به‌مرور زمان درمان مي‌شوند.

زخم هاي ايجاد شده باعث مي شوند كه سرم و ساير مواد درماني وارد منافذ پوست شده تا ترميم و بازسازي پوست از نو آغاز شود. به همين دليل معمولا قبلا از انجام اين كار، سرمي كه از موادي مانند ويتامين C، اسيد هيالورونيك و تشكيل شده است به روي پوست زده مي شود. استفاده از اين سرم در تسريع روند و ميزان توليد كلاژن و الاستين تاثير مثبتي داشته و در نتيجه موجب بازسازي و جوانسازي پوست صورت با سرعت بيشتري مي شود. اين كه ميزان عمقي وارد شدن سوزن ها در پوست تا چه اندازه باشد، به ميزان جراحت پوست و تشخيص پزشك بستگي دارد.

ميكرونيدلينگ روشي كاملا بدون درد است، اما در بيشتر موارد قبل از شروع درمان از كرم بي‌حسي استفاده مي‌كنند. در روش ميكرونيدلينگ برخلاف روش‌هاي ديگر مثل «ليزر» لايه‌ي «اپيدرم» آسيبي نمي‌بيند. بد نيست بدانيد كه از روش «ميكرونيدلينگ» براي رشد مجدد مو در روش‌هاي مدرن كاشت مو هم استفاده مي‌شود. به‌عقيده‌ي متخصصان پوست‌ومو در‌صورتي‌كه عمل ميكرونيدلينگ در مطب پزشك يا كلينيك‌هاي تخصصي پوست‌ومو انجام شود، مي‌تواند در حل بسياري از مشكلات پوستي مؤثر باشد.

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۷:۴۷ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :