مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

زاويه سازي صورت

زاويه سازي صورت

زاويه سازي فك (Orthognathic) از واژه يوناني (orthos) به معاني “مستقيم” و “فك” مي باشد. اورتوژناتيك يا سازويه سازي فك، مجموعه اقداماتي است كه در نهايت به بهبود ناهنجاري هاي موجود در فك و يا زيباسازي آن منجر مي شود.

اين ناهنجاري ها مي تواند به علت كمبود اسكلت، گردي صورت، كوتاه بودن اندازه هندسي فك و … باشد. بازگرداني حجم از دست رفته صورت يا اختلالات مادرزادي به منظور زيبايي هدف زاويه سازي فك و صورت مي باشد.

زاويه سازي فك با استفاده از روش‌هايي مثل تزريق ژل و چربي از بهترين راهكارها براي بهبود انحناي سطحي يا كانتور صورت هستند. اين روش‌هاي كم‌تهاجمي هم تاثيرات جوان كننده بر صورت مي‌گذارند و هم مي‌توانند تاثير شگفت‌انگيزي بر زيبايي چهره‌ي شما داشته باشند. روش‌هاي كم‌دردسر تزريقي جايگزيني مناسب براي روش‌هاي پردردسر و پرهزينه‌ي جراحي هستند. با استفاده از تزريق ژل يا چربي مي‌توانيم اثرات بلند مدت يا حتي دائمي، مشابه با جراحي فك يا ايمپلنت چانه ايجاد كنيم.

 

در اين روش‌ها، چربي يا ژل به درون بافت نرم صورت تزريق مي‌شود تا برخي اجزاي صورت مثل چانه يا گونه‌ها برجسته شوند، انحناي اجزاي صورت به تعادل برسند، حجم از دست رفته به دليل پيري جبران شود، چين و چروك‌هاي ظريف برطرف و شكاف‌هاي پوستي پر شوند. به كمك زاويه سازي فك مي‌توانيم مرز بين صورت و گردن را بهبود ببخشيم تا غبغب يا افتادگي چانه به چشم نيايد. حتي مي‌توانيم كاري كنيم كه چانه شما ظريف‌تر و باريك‌تر به نظر برسد. روش هاي مختلفي براي زاويه سازي در اصفهان وجود دارد كه در زير يكسري از ان ها را معرفي خواهيم كرد.

فيلرها 

تزريق ژل يا فيلر  يك روش غير جراحي است. در اين روش ابتدا آناتومي صورت توسط پزشك مورد بررسي قرار مي گيرد و قسمت هايي كه بايد تزريق انجام شود، مشخص مي شود.

تزريق ژل بايد به ميزان كافي و با دقت لازم انجام شود. با توجه به اينكه در اين روش از چه نوع ژلي استفاده مي شود، ماندگاري اين روش بين ۶ تا ۳۶ ماه است و بايد دقت كنيد كه به دليل وجود ژل هاي نامرغوب در بازار، قبل از زاويه سازي صورت ( مادلينگ چهره ) ، با تزريق ژل، حتما در مورد سابقه پزشك مورد نظر تحقيق نماييد، زيرا در صورت استفاده از ژل هاي نامرغوب عوارض جبران ناپذيري به صورت وارد مي شود.

بهترين نوع ژل اسيد هيالورونيك است كه با بدن سازگار است. از معايب تزريق ژل مي توان به عدم تقارن در صورت پس از تزريق، عفونت، كبودي و ورم اشاره نمود.

روش سريع و نسبتا ساده و كاملا سرپايي مي باشد و با درد اندك، بدون بيهوشي و بدون برش جراحي در مطب قابل انجام است. دوره نقاهت و نياز به استراحت ندارد و نتيجه تقريبا بلافاصله قابل مشاهده است

 

معايب فيلرها

تقريبا تمام فيلرهاي مرغوب قابل جذب مي باشند و مدت ماندگاري بين شش ماه تا سه سال دارند، بنابراين نياز به تكرار وجود دارد. فيلرهاي استاندارد معمولا به صورت سرنگ هاي يك سي سي مي باشند و از نظر تعداد تزريق در يك جلسه محدوديت وجود دارد و حجم بالاي فيلر نبايد تزريق شود مضافا به اينكه فيلر هاي مرغوب بسيار گران قيمت هستند و تعداد بالاي فيلر مقرون به صرفه نيست.

 

تزريق چربي براي زاويه دار كردن صورت

روش دوم غير جراحي، تزريق چربي مي باشد.  در واقع براي حجم دهي و زاويه سازي صورت ايده آل ترين و مقرون به صرفه ترين روش تزريق چربي است زيرا حجم مناسب ايجاد مي كند و از چربي بدن خود فرد است و احتمال حساسيت و واكنش ناخواسته وجود ندارد. به علاوه چربي در دراز مدت حداقل ۳۰ تا ۵۰ درصد باقي مي ماند.  شرط انجام اين روش داشتن ذخيره مناسب چربي مي باشد.

لازم به ذكر است كه تزريق چربي اقدامي بسيار هنرمندانه و آرتيستيك مي باشد كه نيازمند ديد زيبايي شناسي و تجربه كافي براي ايجاد زاوايا و سايه سازي مي باشد. 

زاويه سازي صورت با نخ:

اين روش نيز يكي از محبوب ترين روش هاي استفاده شده در زاويه سازي صورت (مادلينگ چهره) است. در اين روش ابتدا پزشك معالج نواحي ورود و خروج نخ را بر روي صورت بيمار مشخص مي كند. سپس با سوزن هاي نازك و مخصوص اينكار، نخ ها را وارد قسمت هاي مورد نظر كرده و پس از خروج، نخ ها را گره زده و آن را زير پوست مخفي مي كند.

استفاده از نخ باعث ليفتينگ و بالا كشيدن پوست مي شود. نتايج حاصل از زاويه سازي صورت با نخ، آني و قابل مشاهده است. اين روش هيچ گونه عارضه اي ندارد و باعث ايجاد زخم يا اسكار بر روي صورت نمي شود.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۱۹:۰۸ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :