مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

 كك و مك و روش هاي درماني آن

 كك و مك و روش هاي درماني آن

كك و مك، نقاط دايره‌اي مسطح و قهوه‌اي رنگ هستند كه روي پوست ايجاد مي‌شوند. كك و مك اغلب روي پوست صورت ايجاد مي‌شوند و در افرادي كه بور هستند و پوست خيلي روشني دارند، بيشتر ديده مي‌شود. اين كك و مك ها كاملاً بي ضرر هستند و به ندرت تبديل به سرطان پوست مي‌شوند، اما وجود آن‌ها براي برخي افراد آزاردهنده است.

 

اگر شما روي صورت‌تان كك و مك داريد و به دنبال موثرترين روش‌ها براي درمان آن‌ها هستيد، پس در اين مطلب با مدرن ليزر همراه باشيد تا با عوامل ايجادكننده و روش‌هاي موثر براي درمان كك و مك در اصفهان آشنا شويد.

عوامل به وجوآورنده‌ي كك و مك

به طور كلي، كك و مك‌ها، رنگ يكساني دارند، اما در بعضي موارد ممكن است تا حدودي از نظر رنگي نيز متفاوت باشند، مثلا مايل به قرمز، زرد، قهوه‌اي روشن، و يا قهوه‌اي تيره باشند؛ اما در اصل كمي تيره‌تر از پوست اطراف خود هستند.

 

 آن‌ها ممكن است بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب، تيره‌تر و نمايان‌تر شوند. اكثر كك‌ها با قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش (نور خورشيد) ايجاد مي‌شوند و به طور معمول در زمستان كمرنگ و يا محو مي‌شوند. اين مساله در افرادي كه  پوست‌شان خيلي روشن است به وفور ديده مي‌شود، و حتي كودكان ۱ يا ۲ سال نيز ممكن است اين مشكل پوستي را تجربه كنند.

 

كك و مك در اثر افزايش ملانين (رنگدانه‌هاي پوست) و سلول‌هاي به وجود آورنده‌ي اين رنگدانه‌ها (ملانوسيت) ايجاد مي‌شوند.

 

عواملي كه روي ميزان ملانين توليدي پوست تاثير مي‌گذارد و آن‌ را افزايش مي‌دهد موارد زير هستند:

  • عوامل ژنتيكي و وراثت
  • تغييرات هورموني
  • افزايش سن
  • سبك زندگي ناسالم (خواب ناكافي و )

 

درمان كك و مك

هايفو :

در هايفو، از انرژي امواج اولتراسوند (فراصوت) ايمن براي سفت كردن و ليفت پوست استفاده مي‌شودهايفو از سطح پوست محافظت مي‌كند و براي درمان، به لايه‌هاي عميق پوست يعني درم و لايه‌هاي ساختاري پوست نفوذ مي‌كند. از آنجايي كه اين امواج از سطح پوست عبور مي‌كنند، نمي‌توانند مشكلات سطح پوست را درمان كنند. هايفوتراپي براي از بين بردن لك و كك ومك مناسب نيست و هايفو در اصفهان در كلينيك‌هاي زيادي براي جوانسازي و ليفت صورت مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

كرايوتراپي (كلدپلاسما يا سرما درماني)

 

كلدپلاسما، يك روش درماني غيرليزري است، و از انرژي به صورت پلاسما استفاده مي‌كند؛ اين انرژي‌ براي احياء پوست، بازسازي پوست، تغيير رنگدانه‌ها پوست، و درمان كك و مك كاربرد دارد.در اين روش با ايجاد سرما و انجماد، ضايعه‌هاي پوستي درمان يم‌شوند. پلاسما، اولين تكنولوژي غيرليزري‌ است كه توسط سازمان غذا و دارو امريكا (FDA) تاييد شده است و مي‌تواند كك و مك‌هايي را درمان كند كه رنگ‌شان روشن است و متاسفانه براي كك و مك‌هاي تيره موثر نيست و به بهبود آن‌ها كمك نمي‌كند.

مزوتراپي  :

در اين روش درماني، مخلوطي از داروها، ويتامين‌ها، هورمون‌ها، عصاره‌هاي گياهي و . به لايه‌هاي زيرين و بافت پوست تزريق مي‌شوند. تاثير تزريق اين مواد به پوست، خيلي بيشتر از درمان خوراكي با اين مواد است. وقتي مزوتراپي با روش‌هاي درماني ديگر مثل ليزر تركيب مي‌شود،‌ تاثير آن چندين برابر مي‌شود و كك و مك‌ها را بهبود مي‌دهد و درمان مي‌كند

ليزر كك و مك

درمان كك و مك پوست با ليزر، بهترين روش درماني است. در درمان با ليزر از پالس‌هاي نور متمركز و شديد براي هدف قرار دادن مناطق آسيب ديده پوست استفاده مي‌شود. درمان با ليزر بي‌خطر است و نور آن به لايه‌هاي عميق پوست نفوذ مي‌كند و آن‌ها را گرم مي‌كند. گرما مهم‌ترن عامل براي تحريك پوست است تا خود را درمان كند. اين گرما روي ملانين پوست كه فاكتوري مهم براي ايجاد كك و مك است تاثير مي‌گذارد و ميزان توليد آن را كنترل مي‌كند تا روي پوست كك و مك ايجاد نشود و به بهبود كك و مك‌هاي ايجاد شده نيز كمك مي‌كند.

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۵:۰۵ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :