مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

روش هاي از بين بردن چروك صورت

 روش هاي از بين بردن چروك صورت 

دانستن دلايل چين و چروك، اولين قدم براي پيشگيري از آن‌هاست اما برخي از آن‌ها غيرقابل پيشگيري هستند. قدم بعدي، انتخاب روش صحيح مراقبت و از بين بردن چروك صورت متناسب با نوع آن و وضعيت بدني‌تان است.ما در مدرن ليزر آموزش چگونگي رفع  چروك صورت در اصفهان را به شما مي‌دهيم

  • عوامل ذاتي (طبيعي)
  • عوامل بيروني (خارجي)

 

عوامل ذاتي (طبيعي) در ايجاد چروك

چين و چروك ذاتي، بدون در نظر گرفتن عوامل بيروني در طول عمر شما اتفاق مي‌افتد.

 

ژنتيكپيري ذاتي است. با گذشت سال‌ها، مولكول‌هاي DNA كه ژن‌هاي ما را تشكيل مي‌دهند، رو به زوال مي‌روند و اين سلول‌ها‌ كمتر و كمتر تكثير مي‌شوند كه منجر به چين‌ و‌ چروك پوست مي‌شود. سرعت اين روند در همه‌ي افراد يكسان نيست. اگر بستگان‌تان از چين‌ و‌ چروك رنج مي‌برند، بهتر است هر چه زودتر اقدامات احتياط آميز براي جلوگيري از بروز چين‌ و‌ چروك را انجام دهيد.

 

راديكال‌هاي آزاد: راديكال‌هاي آزاد، اتم يا مولكول‌هايي (به طور معمول اكسيژن)  با پيوندهاي الكتروني بدون جفت هستند، كه مي‌توانند واكنش‌هاي زنجيره‌اي مضري را در بدن ايجاد كنند. علاوه بر تغيير DNA و افزايش خطر ابتلا به سرطان، باعث ايجاد ارتباط متقابل بين چربي‌ها و پروتئين‌ها در پوست مي‌شوند و به ساختار كلاژن آن آسيب مي‌رسانند و منجر به ايجاد چين‌ و‌ چروك مي‌شوند.

 

با قرار گرفتن در معرض نور UV و آلاينده‌هاي محيطي، ميزان راديكال آزاد افزايش مي‌يابد. افزايش مصرف آنتي‌اكسيدان‌هاي طبيعي در برابر آسيب‌هاي ناشي از آن از شما محافظت مي‌كنند، اما از آنجا كه راديكال‌هاي آزاد نيز به عنوان بخشي از فرآيندهاي متابوليكي طبيعي در بدن توليد مي‌شوند، نمي‌توان به طور كامل از آسيب‌هاي ناشي از آن‌ها جلوگيري كرد.

 

گليكاسيون: يكي ديگر از فرآيندهاي طبيعي كه باعث ايجاد چين‌ و‌ چروك مي‌شود، قند گلوكز است كه يك سوخت سلولي اساسي در بدن است. به همان روشي كه شكر هنگام پخت‌و‌پز در گرماي زياد باعث قهوه‌اي شدن گوشت مي‌شود، پروتئين‌هاي موجود در پوست مانند كلاژن، وقتي در معرض سطح بالاي گلوكز قرار مي‌گيرند، تغيير مي‌كنند. اين روند معروف به گليكاسيون است و باعث مي‌‌شود الياف كلاژن پوست سفت و شكننده شوند و چين‌ و‌ چروك ايجاد شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۲:۵۲ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :