مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

نحوه جوانسازي پوست

نحوه جوانسازي پوست 

پروتئين‌هاي كلاژن و الاستين از جمله اجزايي هستند كه بر زيبايي و جوانسازي پوست نقش بسزايي دارند كه بالارفتن سن باعث تخريب اين اجزا مي شود . از ديگر عواملي كه باعث تخريب پوست مي شود مي توان به : آلودگي هوا ، سيگار كشيدن ، ورزش نكردن ، تغذيه نامناسب و اشعه‌هاي مضر نور خورشيد اشاره كرد . براي بهتر متوجه شدن پيري پوست شما نياز داريد تا لايه هاي پوست و بافت هاي مجاور آن را شناسايي كنيد . خود پوست از سه لايه تشكيل شده كه شامل : روپوست ، درم و زيرپوست مي باشد .روپوست بخشي است كه با چشم قابل ديدن است . لايه‌ي مياني شامل سلول‌هاي توليد كننده‌ي روپوست و برخي از گيرنده‌هاي حسي است . زير پوست هم از بافت پيوندي يا همبند و بافت چربي تشكيل شده است . بهتر است بدانيد كه افزايش سن روي تمامي لايه‌هاي پوست و بافت‌ها مجاور تاثير مي‌گذارد .  در واقع پير پوستي با چهار علامت اصلي شناخته مي‌شود كه در روش‌هاي جوانسازي پوست به دنبال راهي براي درمان آن‌ها هستيم .

علايم پيري پوست 

  1. چين و چروك

خطوط روي پوست از اولين نشانه‌هاي افزايش سن است . اين‌ها از سن ۲۵ سالگي به تدريج روي پوست ظاهر مي‌شوند و به مرور زمان عميق‌ تر شده و تبديل به چين و چروك مي‌گردند . اين خطوط پوستي ناشي از حركت عضلات صورت هستند كه در سنين جواني تنها زماني كه مي‌خنديد اخم مي‌كنيد يا مشغول صحبت هستيد اين خطوط نمايان مي‌شوند .

  1. كاهش حجم

با افزايش سن پروتئين‌هاي كلاژن و الاستين پوست كاهش مي‌يابند و پوست ما شل مي‌شود هم چنين  چربي زير پوست در نواحي گونه ، گيج‌گاه ، چانه ، بيني و چشم‌ها تحليل مي‌رود و صورت ظاهري اسكلتي پيدا مي‌كند . استخوان‌هاي صورت به ويژه در اطراف دهان و چانه تضعيف مي‌ شود . البته اين موارد در سنين بالاي ۵۰ و ۶۰ سالگي خودشان را نشان مي‌دهند ولي رو‌ش‌هاي جوانسازي پوست وقتي بهتر عمل مي كنند كه در سنين پايين تر اقدام به انجام آن كنيد .

  1. از دست رفتن خاصيت كشساني

در پيري پوست علاوه بر از دست رفتن خاصيت كشت ساني شاهد افتادن پوست هم هستيم . اين اتفاق به دليل كاهش حجم رخ مي دهد كه عامل آن تضعيف چربي زير پوست ، كاهش حجم هيالورونيك اسيد و تخريب استخوان‌ها است . تضعيف شدن اصل پوست و از دست رفتن خاصيت كشت ساني آن ناشي از فرسودگي و تخريب رشته‌هاي كلاژن و الاستين است . به اين ترتيب استحكام و كشش پوست كاهش مي‌يابد. تغييراتي مانند خشك‌ و سفت شدن لايه‌هاي سطحي پوست هم مزيد بر علت مي‌شوند تا پوست حالت شكنندگي پيدا كند .

  1. تغيير در لايه‌هاي پوست

همانطور كه مي دانيد پوست ما از سه لايه تشكيل شده است. لايه‌ي سطحي كه خود از چند لايه‌ي سلولي تشكيل شده و به مرور زمان خشك ، زمخت و نسبت به اشعه‌ي فرابنفش حساس‌تر مي‌شود كه ايجاد لكه‌ها و خال‌ها از جمله تغييراتي است كه در اين لايه مشاهده مي‌شود لايه ي بعدي

 روش‌هاي جوانسازي پوست در اصفهان را مي شود به سه دسته كلي تقسيم كرد . روش اول روش‌هاي تهاجمي بوده كه شامل جراحي‌هاي پلاستيك و زيبايي مثل كشيدن پوست مي شود . روش دوم روش‌هاي كم ‌تهاجمي هستند آن ها هم شامل هايفوتراپي ، اندوليفت و روش‌هاي تزريقي مانند تزريق بوتاكس ، چربي و ژل است . روش سوم روش‌هاي غيرتهاجمي بوده كه شامل مراقبت‌هاي كلي پوست مثل كرم‌هاي ضد چروك و درمان هاي خانگي براي جوانسازي پوست مي باشد .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۲:۴۷ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :