مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

برطرف كردن واريس هاي مويرگي

برطرف كردن واريس هاي مويرگي

شايد اين سوال براي شما هم پيش آمده باشد كه درمان واريس مويرگي در اصفهان چيست و چگونه مي توان اين كار را انجام داد ما قصد داريم تا در اين مقاله به طور كامل واريس و روش هاي در ماني آن را براي شما شرح دهيم . رگ هاي واريسي سياهرگ هايي بزرگ و متورم هستند كه بيشتر در پا و مچ آن ظاهر مي شوند . واريس زماني رخ مي دهد كه دريچه هاي سياهرگ ها به درستي كار نكرده و به تبع آن خون به صورت موثر جريان ندارد .

علائم شايع واريس عبارت است از : بزرگ و پيچيده شدن سياهرگ ها ، درد و گرفتگي آن ناحيه ، تورم در پاها ، احساس سنگيني و خستگي عضلاني در پاها ، خارش در اطراف رگ ها ، گرفتگي و درد عضلات پا در هنگام استراحت .

ممكن است واريس ها هيچ دردي براي شما ايجاد نكنند اما در دراز مدت مي تواند براي شما مشكل ساز شود كه مشكلات آن شامل :پوست قرار گرفته بر روي آن وريدها نازك شده و مستعد ابتلا به بريدگي خراش و زخم مي شود ، التهاب وريدهاي واريسي ، افزايش اندك خطر تشكيل لخته هاي خوني در رگ هاي عمقي متصل به وريدهاي واريسي .

اگر به واريس مبتلا هستيد بايد قيل از در مان واريس  نوع رگ هاي واريسي خود را بدانيد چراكه اين كار براي داشتن درماني بهتر بسيار مهم بوده است . انواع رگ هاي واريسي عبارت اند از:

  1. رگ هاي واريسي: اين بيماري مي تواند به شكل هاي زيادي آشكار شود . چنين رگ هايي اكثرآ بزرگ ،برجسته ، متورم و پيچيده و همواره با تغيير رنگ هستند .
  1. رگ هاي رتيكولاراين موارد وريدهاي زير پوستي ريز و متورمي هستند كه اندازه اي ۲ تا ۳ ميلي متري داشته و مانند يك تور انتشار مي يابند. گاهي اوقات اين رگ ها مي توانند سبب تورم، ضربان و بي قراري پا شده و در بدترين موارد درد يا زخم هاي پوستي را به وجود آورند .

 

  1. رگ هاي عنكبوتي :وريدهاي عنكبوتي، وريدهايي متسع شده در بستر مويرگي هستند كه ريز تر از رگ هاي رتيكولار بوده، رنگي آبي، بنفش يا قرمز داشته و مي توانند پيچ خورده باشند .

در صورتي كه بيمار هيچ گونه علائم يا ناراحتي نداشته و ظاهر رگ هاي  واريسي سبب آزردگي خاطر او نمي شود ممكن است به درمان نيازي نباشد . با اين حال در صورت وجود علائم براي درمان كاهش درد يا ناراحتي و همچنين درمان عوارضي مانند زخم پا تغيير رنگ پوست يا تورم مي توانيد به پزشك مراجعه كرده و يكي از درمان هاي زير را بسته به نوع واريس خود انجام دهيد .

  1. جراحي واريس :

در صورتي كه رگ هاي واريسي بزرگ باشند، ممكن است براي برداشتن آن ها به جراحي نياز باشد. اين كار معمولا تحت بيهوشي عمومي انجام مي شود.

  1. برش و بستن :

در اين روش دو برش ايجاد مي شوند . اولين برش بر روي كشاله ران بيمار و بالاي وريد مورد نظر و دومين برش بر روي قسمت پاييني پا و در نزديكي مچ يا زانو ايجاد مي شود . قسمت بالايي وريد مورد نظر بسته مي شود. يك سيم نازك و منعطف از قسمت پاييني سياهرگ به درون آن هدايت مي شود كه در هنگام بيرون كشيده شدن، سياهرگ را نيز به همراه خود بيرون مي آورد .

  1. اسكلروتراپي :

در اين روش درمان واريس پا، يك ماده شيميايي به يك وريد واريسي كوچك و متوسط تزريق مي شود كه سبب تخريب و بسته شدن آن ها مي شود. پس از چند هفته اين وريدها از بين مي روند. احتمال دارد كه برخي وريدها به بيش از يك بار تزريق نياز داشته باشند .

  1. درمان واريس با RF:

در روش تخريب به وسيله امواج راديويي، يك برش كوچك در بالا و پايين زانو ايجاد شده و به كمك اسكن امواج فراصوت يك لوله نازك به درون رگ هدايت مي شود .

  1. درمان ليزري درون رگي :

در اين روش  يك كاتتر به درون رگ  بيمار فرستاده مي شود . سپس يك ليزر كوچك از طريق كاتتر به بالاي رگ مورد نظر رفته و تابش هاي كوچك انرژي را به اين وريد مي دهد. در نتيجه اين كار به وريد حرارت رسيده و بسته مي شود .

  1. فلبكتومي ترانس ايلومينيشن :

يك دوربين يا اندوسكوپ ترانس ايلوميناتور از طريق برشي به زير پوست هدايت مي شود تا پزشك رگ هايي كه از بين مي رود را ببيند . سپس وريدهاي مورد نظر بريده شده و به وسيله يك دستگاه ساكشن از طريق برش بيرون كشيده مي شوند . امكان دارد براي انجام اين فرايند از بي حسي موضعي يا بيهوشي عمومي استفاده شود .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۳:۵۴ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :