مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

زگيل چيست؟

زگيل چيست؟

زگيل‌ها روي پوست رشد مي‌كنند و در اثر ويروس پاپيلوماي انساني (HPV) ايجاد مي‌شوند. بيش از ۱۰۰ نوع HPV وجود دارد كه فقط تعداد كمي از آن‌ها منجر به ايجاد زگيل بر روي پوست مي‌شوند. اين ويروس، رشد سلول‌ها روي لايه‌ي بيروني پوست را تحريك مي‌كند و افزايش مي‌دهد. در بيشتر موارد، زگيل‌هاي معمولي در انگشتان، و نزديك ناخن‌ها و يا روي دست‌ها ظاهر مي‌شوند، و انواع خاصي از HPV مي‌توانند باعث بروز زگيل در ناحيه تناسلي شوند. درمان زگيل در اصفهان، توسط مجموعه مدرن ليزر براي انواع زگيل‌ها انجام مي‌شود. براي آشنايي با انواع زگيل،  علل ايجاد و درمان زگيل در اصفهان، اين مطلب را مطالعه كنيد.

انواع زگيل

زگيل‌هاي معمولي:

معمولا ايننوع زگيل‌ها، روي دست‌ها و انگشتان دست ايجاد مي‌شوند. اين زگيل‌ها اندازه‌هاي مختلفي دارند و مي‌توانند خيلي كوچك باشند و يا اندازه‌ي متوسطي داشته باشند. زگيل‌هاي معمولي، بافت زبري دارند و پوسته پوسته هستند و لمس آن‌ها سخت استآنها از نظر رنگ متفاوت هستند و مي‌توانند به رنگ سفيد، قهوه‌اي روشن، صورتي، خاكستري باشند. گاهي اوقات، رگ‌هاي خوني لخته شده ريز مانند به صورت نقاط سياه روي آن‌ها قابل رويت است.

 زگيل‌هاي پلانتار يا ميخچه:

 اين نوع زگيل معمولاً به صورت توده‌هاي رنگي (قهوه اي روشن) و گوشتي هستند، و روي آن‌ها نقاط كوچك سفيد (برفك) و رگ‌هاي خوني كوچك لخته شده كه به صورت نقاط سياه ريز هستند، ظاهر مي‌شوند. زگيل‌هاي پلانتار در كف پا ايجاد مي‌شوند.

 زگيل پالمار يا موزايكي مانند

وقتي زگيل‌هاي پلانتار به صورت چندتايي كنار هم قرار بگيرند و مجمعه‌ي بزرگتري را تشكيل بدهند، زگيل پالمار ناميده مي‌شوند. اين زگيل‌ها مي‌توانند صدمه ببينند و عفونت كنند. زگيل‌هاي پالمار به رنگ‌هاي صورتي يا قهوه‌اي تيره، روي پوست ظاهر مي‌شوند.

 

زگيل غصابي

اين زگيل‌ها مانند زگيل هاي معمولي به نظر مي رسند. اين زگيل در افرادي كه به طور مرتب  و بدون دستكش به گوشت و ماهي خام دست مي‌زنند، يافت مي‌شود، به همين دليل نام آن زگيل غصابي است. مركز درمان زگيل در اصفهان بهشما پيشنهاد مي‌كند كه اگر مجبور هستيد روزانه به گوشت و ماهي خام دست بزنيد، حنما از دستكش استفاده كنيد تا بهاين نوع زگيل مبتلا نشويد.

زگيل تناسلي:

اين زگيل‌ها در ناحيه تناسلي ايجاد مي‌شوند و شايع ترين بيماري مقاربتي هستند كه از طريق تماس مستقيم بين پوست افراد انتقال مي‌يابند. زگيل‌هاي بسيار كوچك و گوشتي هستند و رنگ‌شان صورتي و يا قرمز است. اين زگيل‌ها آنقدر كوچك هستند كه به راحتي ديده نمي‌شوند. غالباً چندتايي (سه يا چهارتايي) در كنار هم قرار مي‌گيرند و ممكن است به سرعت رشد و گسترش پيدا كنند. آن‌ها معمولاً دردناك نيستند، اگرچه ممكن است باعث درد خفيف، خونريزي و خارش شوند. درمان زگيل تناسلي در اصفهان امكان‌پذير است و به كمك بهترين روش‌ها در مجموعه ما انجام مي‌شود.

زگيل‌هاي صاف:

زگيل صاف نوع ديگري از زگيل است كه ممكن است در قسمت پشت دست و بازوها مشاهده شود.  اين زگيل‌ها بسيار كوچك و ريز هستند. زگيل‌هاي مسطح، ممكن است در به صورت چندتايي كنار يكديگر ظاهر شوند. كوچك. زگيل صاف،سطح خشن و زيري ندارد و قابل لمس هستند. اين زگيل‌ها به رنگ قرمزمايل به صورتي يا قهوه‌اي مايل به قرمز هستند.

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۸:۰۵ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :