مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

زگيل تناسلي چيست؟

زگيل تناسلي چيست؟

اين زگيل‌ها در ناحيه تناسلي ايجاد مي‌شوند و شايع ترين بيماري مقاربتي هستند كه از طريق تماس مستقيم بين پوست افراد انتقال مي‌يابند. زگيل‌هاي بسيار كوچك و گوشتي هستند و رنگ‌شان صورتي و يا قرمز است. اين زگيل‌ها آنقدر كوچك هستند كه به راحتي ديده نمي‌شوند. غالباً چندتايي (سه يا چهارتايي) در كنار هم قرار مي‌گيرند و ممكن است به سرعت رشد و گسترش پيدا كنند. آن‌ها معمولاً دردناك نيستند، اگرچه ممكن است باعث درد خفيف، خونريزي و خارش شوند. درمان زگيل تناسلي در اصفهان امكان‌پذير است و به كمك بهترين روش‌ها در مجموعه ما انجام مي‌شود.

 

در بيشتر موارد، زگيل‌هايي كه بر روي پوست ايجاد مي‌شوند، بي ضرر هستند و بدون درمان از بين مي‌روند. اما بعضي ديگر بايد توسط پزشك معاينه و درمان شود. به هيچ وجه به زگيل‌هايي كه روي پوست‌تان ايجاد شده دست نزنيد. اگر زگيل‌ها را لمس كنيد، ويروس آن‌ها در قسمت‌هاي ديگر پوست‌تان نيز پخش مي‌شود و در آن قسمت‌ها نيز زگيل ايجاد مي‌شود. بعضي اوقات، ممكن است زگيل بعد از درمان عود كند و براي بهبودي به بيش از يك درمان نياز داشته باشد.

زگيل از طريق تماس مستقيم با ويروس HPV ايجاد مي‌شود، و مسري است. HPV ممكن است از طريق تماس مستقيم شخص با شخص و يا از طريق تماس مستقيم با شي مورد استفاده شخص مبتلا به ويروس، گسترش يابد. ويروسي كه باعث ايجاد زگيل مي‌شود، مي تواند در نقاط ديگر روي بدن فرد مبتلا به زگيل نيز گسترش پيدا كند.

درمان انواع زگيل

  درمان زگيل در اصفهان شامل موارد زير مي‌شود:

 كرايوتراپي يا سرما درماني:اسپري كرايوتراپي يكي از موثرترين و بهترين روش‌هاي درماني براي انواع زگيل است. در كرايوتراپي از نيتروژن مايع براي انجماد زگيل استفاده مي‌شود. در اين روش درماني، محتويات دستگاه كرايو روي زگيل اسپري مي‌شود و به سرعت و با شدت، دماي آن را كاهش مي‌دهد و زگيل را فريز مي‌كند و منجر به مرگ سلولي در آن مي‌شود. از آنجايي كه نيتروژن مايع فقط روي زگيل اسپري مي‌شود، در نتيجه به پوست اطراف آن آسيب نمي‌زند و مانع پخش شدن زگيل به قسمت‌هاي ديگر پوست مي‌شود.

 

ليزر زگيل تناسلي و ليزر درماني براي انواع زگيل‌ها:از ليزر براي سوزاندن زگيل‌ها استفاده مي‌شود. در ليزر درماني بافت زگيل از بين مي‌رود و ممكن است زخم ايجاد شود. درمان ليزري زگيل، راه‌حل خوبي نيست، چون باعث پخش شدن ويروس آن به قسمت‌هاي ديگر بدن مي‌شود.

 

 كانتاريدين:كانتاريدين، ماده شيميايي است كه باعث ايجاد تاول در زير زگيل مي‌شود. روي زگيل ريخته مي‌شود و در آن نفوذ مي كند. با اين كار زگيل از سطح پوست جدا مي‌شود. اين روش درماني درناك است و ممكن است همه‌ي افراد نتواننند درد آن را تحمل كند.

الكترو ديكسيون و كورتاژ زگيل:اين روش با بي‌حسي موضعي انجام مي‌شود. در اين روش درماني، جريان الكتريكي به زگيل فرستاده مي‌شود و خونرساني آن را از بين مي‌برد. سپس پزشك شما مي‌‌تواند زگيل را خارج كند. اين روش دردناك است و تاثير زيادي در از بين بردن زگيل‌ها ندارد.

 

ايمونوتراپي:پزشك شما ممكن است آنتي ژن‌هايي را به زگيل تزريق كند تا يك واكنش ايمني ايجاد كنند. اين روش درماني با درد شديد، تورم و قرمزي ايجاد شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۲:۵۳ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :