مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

دستگاه ليزر اربيوم

دستگاه ليزر اربيوم

ليزر اربيوم در اصفهان مانند ليزر كربن دي‌اكسيد، ليزر قوي فرساينده‌اي است كه براي برداشتن لايه‌ي بيروني پوست با استفاده از انرژي طراحي شده است. اساس كار ليزر اربيوم تبديل انرژي ليزر به انرژي حرارتي در نقاط كنترل شده است.

به طور كل فرسايش پوست با ليزر مانند ليزر اربيوم، ارجحيت‌هايي نسبت به ساير روش‌هاي لايه برداري دارد. برخي از مزاياي ليزر اربيوم شامل خونريزي كمتر، برش ِ بيشتر با توانايي هدف گرفتن نواحي كوچك مانند خال‌ها، و از همه مهم‌تر براي خيلي از افراد دوره‌ي كوتاه‌تر ريكاوري مي‌شود.

افرادي كه درمان با ليزر اربيوم انجام داده‌اند، دو برابر سريع‌تر و زودتر از افرادي كه درمان با ليزر‌هاي كربن دي‌اكسيد انجام داده‌اند بهبود يافته‌اند.

در درمان با ليزر اربيوم، بافت‌هاي پيرامون بسيار كم مي‌سوزند. عوارض جانبي ليزر اربيوم شامل تورم، قرمزي و كبودي مي‌شود، اما اين عوارض در ليزر اربيوم تنها يك هفته طول مي‌كشند. نتايج شگفت انگيز لايه برداري با ليزر اربيوم مي‌توانند تا ۵ سال دوام داشته باشند.

به زبان ساده ليزر اربيوم ياگ Er- YAG با برداشتن يك لايه نازك و سطحي از پوست كار خود را انجام مي دهد. ليزر اربيوم با اين روش مي تواند تيرگي ها و لكه هاي پوستي ناشي از تابش آفتاب و را از بين ببرد و در كاهش چين و چروك هاي سطحي پوست موثر باشد.

همچنين از اين ليزر در جهت روشن كردن و كم رنگ كردن خال هاي رنگي نيز استفاده مي كنند.
به عبارت ديگر ليزر فركشنال اربيوم ياگ در اصفهان ابزاري خوب و بي خطر براي درمان انواع مختلف ضايعات پوستي مثل خال ها، زگيل ها و.. محسوب مي شود و همچنين مي توان آن را در بعضي از بيماران به عنوان ابزاري براي جوانسازي پوست نيز استفاده كرد.
اين دستگاه از دسته ليزر هاي حالت جامد است كه با طول موج 2.940 نانومتر در مدهاي سويچ شده و پالسي كار مي كند و با بخار كردن لايه سطحي پوست موجب برداشتن آن مي شود.
در بازسازي پوست با ليزر اربيوم از اشعه اي استفاده مي شود كه پالس هاي كمي از نور را با انرژي بالا ارسال مي كند كه توسط آب و مواد موجود در پوست جذب مي شود. نور به انرژي گرمايي تغيير كرده و گرما سطح نازك پوست را، لايه به لايه، از بين مي برد (تبخير مي كند). سپس بعد از عمل و وقتي كه محل زخم بهبود پيدا مي كند، پوست جديد رشد كرده و جايگزين پوست آسيب ديده اي كه با ليزر برداشته شد مي شود.
طول موج به كار رفته در اربيوم ياگ براي جذب آب پوست مناسب است. اين ميزان جذب آب فرايند برداشتن لايه پوست را تحت كنترل درمي‌آورد. بنابراين ليزر اربيوم براي ترميم و جوانسازي پوست و كاهش چروك، جاي زخم و جوش و تجمع غيريكنواخت رنگدانه ها به كار برده مي‌شود. اين ليزر براي برداشتن ضايعه‌هاي گوناگون پوستي (برجستگي‌ها و غده‌هاي پوستي) نيز كاربرد دارد.

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۲۸:۲۲ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :