مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

دستگاه ليزر ان دي يگ

دستگاه ليزر ان دي يگ

انجام مشاوره با پزشك متخصص پوست و ليزر قبل از شروع جلسات  با دستگاه اندياگ  ضرورت دارد. در اين جلسات بيمار بايد پزشك را در جريان مشكلات پوستي و داروهاي مصرفي خود قرار دهد و همينطور انتظارات خود را از انجام ليزر بيان نمايد. همچنين پزشك معالج بايد متقاضي را در جريان مراحل درمان، مراقبت هاي مورد نياز و همچين عوارض احتمالي آن قرار دهد.

براي شروع جلسه لازم است موهاي ناحيه مورد نظر تراشيده شود و يك ساعت قبل از شروع جلسه ميتوان از كرم هاي بي حسي موضعي جهت كاهش درد استفاده نمود. در صورت وجود تبخال و يا زخم هاي باز بايد جلسه ليزر درماني را تا بعد از بهبود كامل عارضه به تعويق انداخت.

مراقبت هاي بعد از انجام ليزر ND YAG

براي بهتر شدن نتيجه ليزر درماني با ليزر ان دي ياگ در اصفهان بهتر است در بين جلسات از اصلاح مكرر نواحي تحت درمان خودداري گردد. همچنين از آنجا كه در فاصله بين جلسات ليزر از حساسيت بيشتري برخوردار است، مواردي مانند اپيلاسيون، آفتاب گرفتن و سولار نبايد انجام شوند.

درمان برخي از نشانه هاي عروقي (ناهنجاري هاي قلب و عروق) با ليزر اندياگ

ليزر درماني درون عروقي روشي نسبتا غير تهاجمي است كه بوسياه دستگاه اندياگ انجام مي گيرد و مي تواند رگ‌هاي واريسي را درمان كند. در روش ليزر درون عروقي از انرژي ليزر كه پرتو متمركزشده نوري است استفاده مي‌شود. ليزر پزشكي با رهاسازي انرژي نور به سمت بافت هدف كه به دقت مشخص شده است كار مي‌كند؛ بنابراين بافت‌هاي مجاور تحت تأثير قرار نخواهند گرفت. ليزر درون عروقي يك روش سريع، بي‌خطر و مؤثر است كه مزاياي زيبايي زيادي داشته و مي‌تواند كيفيت زندگي بيمار را بهبود بخشد.

تقريبا همه بيماران مبتلا به واريس مي‌توانند از مزاياي ليزر درون عروقي بهره‌مند شوند. تعداد كمي از افراد (معمولاً آنهايي كه پس از عمل جراحي دوباره بيماري واريس آنها عود كرده است) گزينه‌هاي مناسبي براي قرار گرفتن تحت اين عمل نيستند.

ليزر درون عروقي يك روش بدون عارضه جانبي است. اين عمل در كمتر از يك ساعت و به صورت سرپايي انجام مي‌شود. علائم آن به سرعت برطرف شده و دوره نقاهت و بهبودي كوتاهي دارد. خوشبختانه براي انجام اين ليزر نيازي به بيهوشي نيست. پس زا انجام جاي زخم باقي نمي ماند و نرخ موفقيت آن بيش از 98 درصد است.

ليزر يگ ND:YAG مي تواند براي حذف رگ هاي عنكبوتي روي صورت (تلانژكتازي) (گونه، پيشاني، بيني و) و پاها استفاده شود.

زمان درمان اين ضايعات بستگي به فرم، اندازه و محل ضايعات و همچنين نوع پوست دارد. ولي معمولا عروق قرمز كوچك طي 1 الي 3 جلسه حذف مي شوند؛ و براي حذف رگ هاي بزرگتر و رگ هاي عنكبوتي، ممكن است جلسات متعدد بيشتري نياز باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۶:۰۳ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :