مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

ظروف يكبار مصرف

ظروف يكبار مصرف

امروزه با رشد و پيشرفت تكنولوژي كارخانجات با توليد ظروف يكبار مصرف و با بهره از قالب هاي زيبا ظروفي متناسب و شيك را توليد ميكند كه جايي در بين مجالس و مهماني هاي رسمي نيز داشته باشد و از طرفي هم حتي ديگر نيازي به شستن آن نيست و بعد از يكبار مصرف دور انداخته ميشود . و سالهاست كه اين ظروف يكبار مصرف حتي در نذري ها و سفره هاي ما جاي خود را باز كرده است. ما خريد عمده ظروف يكبار مصرف را براي مهماني ها و مجالس به شما پيشنهاد ميكنيم چرا كه بسيار مقرون به صرفه است.

جنس ظروف پلاستيكي يكبار مصرف

جنس اين ظروف از پلاستيك ها ، پليمرهايي هستند كه از سنتز مواد اوليه اي بنام مونومر تهيه ميشوند. مونومرها مواد سمي هستند و براي انسان ها ضرر دارند. اما پليمرها خنثي هستند و هيچ مشكلي ندارند. اما معمولا در فرآيند تهيه پليمرها مقداري مونومر باقي ميماند و اين باعث مشكل ميشود. اگر اين فرآيند اصولي و استاندارد صورت بگيرد مشكلي براي سلامت انسان ها ندارد. براي همين بايد در انتخاب اين ظروف بسيار دقت كرد و به هر نوع پلاستيكي نبايد مجوز بسته بندي مواد غذايي داده شود.

آيا ميتوان ظروف پلاستيكي يكبار مصرف راداخل ماكروفر گذاشت؟

به هيچ عنوان از ظروف پلاستيكي در ماكروويو استفاده نكنيد به خصوص براي غذاي چرب چرا كه گرما و پلاستيك و روغن باهم تركيب ميشوند و توليد سم ديوكسين ميكنند. مونومر آزاد دراين ظروف نوع PVC  بوده كه در فرآيند توليد، مقداري مونومر باقي ميماند و با غذا وارد بدن ميشود و به مرور زمان تجمع و از حد تراكم مجاز براي انسان فراتر ميرود. نبايد بيشتر از 2 ساعت غذا در اين ظروف باقي بماند.

چرا اين نبايد اين ظروف را در طبيعت رها كنيم؟

رفع آلودگي محيط زيست تقريبا دو دهه است كه با ورود بيش از حد مواد پلاستيكي غير قابل برگشت به طبيعت به حالت بحراني رسيده است. و ضايعات پلاستيكي سالها باقي مي مانند و نابود نمي شوند. و وقتي براي سفر و تفريح به كوه و دشت ميرويم نيز منظره كيسه ها، ظروف و ضايعات پلاستيكي چشم انداز زيبا را نابود ميكند.

انواع ظروف يكبار مصرف

  • ظروف يكبار مصرف گياهي: اين ظروف از نشاسته ذرت، سيب زميني و گندم ساخته شده اند و يك پليمر گياهي ضعيف هستند و به سرعت تجزيه ميشوند. مزاياي آنها ماندگاري بالا، بهره گيري از موادگياهي طبيعي و عدم استفاده از مواد شيميايي است.
  • ظروف يكبار مصرف كاغذي: اين ظروف مزيت هاي بسياري دارند مانند چاپ لولگوبر روي ظروف، مقاومت حرارتي بالا و براحتي نيز در محيط زيست تجزيه ميشوند.
  • ظروف يكبار مصرف آلومينيومي: از اين ظروف براحتي ميتوان در مايكروفر و فر براي گرم نگهداشتن غذا استفاده كرد. ظروف آلومينيومي خنثي است و هيچ واكنشي با غذا نشان نميدهد و سبب حفظ سلامتي غذا ميشود. از مزيت هاي اين ظروف ميتوان وزن سبك آن براي حمل و نقل، حفظ گرماي بيشتر غذا نسبت به ظروف ديگر، بازيافت آسان اين ظروف در طبيعت ، نام برد.

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۴:۱۹ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :