مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

ظروف ماكروويوي

ظروف ماكروويوي

ابتدايي ترين و ساده ترين ويژگي اين ظروف بدون شك، شكل آسان آنهاست. شكل اين ظروف بسيار اهميت دارد و بايد بدانيد ظروف گرد و بيضي شكل خيلي كاربردي تر و مناسب تر از ظروف مربعي شكل هستند. ظروف بيضي و دايره اي باعث ميشوند تا حرارت به طور يكنواخت به تمام قسمت هاي غذا برسد. خريد عمده ظروف مايكروويوي براي استفاده هاي گوناگون بسيار به صرفه و ايمن است.

چه ظروفي را نبايد در مايكروويو قرار دهيم؟

  • ظروف پلاستيكي معمولي
  • ظروف فلزي يا داراي روكش فلزي و نيز فويل هاي آلومينيومي كه اشعه مايكرووير را منعكس ميكند را نبايد استفاده كرد.
  • بشقاب و فنجان هاي نقاشي شده فلزي، فنجان ها و ظروف با تزئينات فلزي وظروف حاوي پوشش فلزي يا دسته هاي فلزي را نبايد استفاده كرد. ظروف پلاستيكي مثل ظرف ماست ، كره و پنيز
  • ظروف خاص فلز كاري شده و آبكاري شده
  • ليوان هاي مسافرتي و ماگ هاي استيل و ماگ هايي كه لعاب دار شده اند
  • ظروف ملامين چرا كه امواج را به شدت جذب كرده و داغ، ذوب و سياه ميشوند.
  • ظروف سراميكي چرا كه در لعاب بسياري از ظرف هاي سراميكي مقداري فلز بكار رفته است. و برخي از سراميك ها بدليل اينكه هنگام ساخت مدت زيادي در كوره نبوده اند احتمال انفجار آنها در مايكروويو وجوددارد.
  • فويل آلومينيومي
  • ظروف كريستالي و سربي

تست ظروف

يك روش بسيار كاربردي براي مطمئن شدن از اينكه ظرفي قابليت استفاده در مايكرووير را دارد يا خير اين است كه ظرف خالي مورد نظر را داخل دستگاه قرار دهيم و ليوان آبي دخل آن بگذاريم و دستگاه را با آخرين درجه مايكرووير با زمان 1 دقيقه به كار بيندازيم، اگر ظرف مناسب باشد پس از مدت يك دقيقه نبايد نيم گرم شود در آن صورت قابليت استفاده در مايكرووير را دارد.

جنس ظروف ماكروويوي

ظروف پيركس ، ظروفي كه جنس سيليكوني دارند، يا ظروفي كه از مواد قابل تجزيه ساخته شده اند، بهترين ظروف براي مايكروويو هستند. از ظروف سفالي، ظروف شيشه اي، پلاستيكي مخصوص، سراميكي و چيني هم ميتوان استفاده كرد.

ظروف پيركس

ظروف شيشه اي نشكن و پيركس براي پخت غذا در مايكروويو مناسب هستند. بهتر است ظروفي را انتخاب كنيد كه در مايكروويو خيلي داغ نشوند.

ظروف پلاستيكي مخصوص

براي حفظ كيفيت غذا هنگام گرم كردن، حتما غذا را داخل ظروف دردار يا روكش پلاستيكي مخصوص استفاده كنيد.

ظروف چيني

بهترين ظروف براي استفاده در مايكروويو ظروف چيني و سراميكي (فاقد تزئينات) هستند. ظروف چيني فاقد نقش طلايي و نقره اي و فاقد زوائد فلزي و همچنين ظروف چيني كه خيلي نازك نباشد را ميتوان براحتي استفاده كرد.

ظروف سفالي

براي گرم كردن غذا و استفاده كوتاه مدت در مايكروويو مناسب هستند

تابه مايكروفر

اين تابه مخصوص مايكروفر هستند و مانند تفلون داراي اندودي است كه امواج را جذب ميكند و بسيار داغ ميشود. لطفا تابه را با توجه به دستورالعمل سازنده داغ كنيد و سپس غذاهايي مانند استيك و همبرگر را با اندكي روغن ميگذاريم تا سرخ شود.

ظروف چوبي و حصير

براي مدت كوتاه مانند گرم كردن نان و كيك ميتوان استفاده كرد اما توجه داشته باشيد در مدت طولاني بيش از 4 الي 5 دقيقه آب چوب و حصير تبخير ميشود و ممكن است ظرف ترك بخورد.

كاغذ و مقوا

براي يخ زدايي نان، تنوري كردن سيب زميني، گرم كردن يا پخت غذاهاي كم آب ، انواع حوله و دستمال كاغذي يا مقوا را ميتوان بكار برد.

پارچه هاي نخي و كتاني

براي گرم كردن نان پارچه هاي نخ يا كتان خالص مناسب هستند. اگر پارچه الياف مصنوعي داشته باشد ممكن است ذوب شود.

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۲:۳۱ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :