مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

آسياب هاي نوع چكشي

 آسياب هاي نوع چكشي

براي بازيافت ضايعات پلاستيكي بايد مواد به قطعات كوچك تر تقسيم شوند ، اين كار توسط دستگاه هايي به نام آسياب انجام مي شود . مواد پليمري يا پلاستيكي توليد شده از نظر ساختار و مقاومت با هم متفاوت هستند و در دسته بندي هاي مختلف قرار مي گيرند . به همين دليل براي آسياب و خرد كردن آنها به دستگاه متناسب با ساختار آنها نياز است . دستگاه آسياب پلاستيك با توجه به نوع خرد كردن به دودسته تقسيم مي شوند :

دستگاه آسياب چكشي و دستگاه آسياب شمشيري . دستگاه آسياب شمشيري همانطور كه از اسم آن پيداست از تيغه هاي برنده با قدرت چرخش بالا مواد پلاستيكي را خرد مي كنند . يا به عبارتي ديگر مانند يك چرخ گوشت بزرگ و پرقدرت قطعات ضايعات را آسياب مي كند. دستگاه آسياب چكشي هم با استفاده از يك چكش بزرگ و  سنگين با وارد كردن ضربه ، مانند يك هاون بزرگ قطعات پلاستيك را خرد مي كند .اين آسياب به گونه اي طراحي شده تا كمترين فضا را اشغال كند . همچنين امروزه اين دستگاه ها پيشرفت زيادي داشته اند و كاربر دستگاه با تغيير برنامه ورودي دستگاه م يتواند به راحتي خروجي دستگاه را كنترل نمايد.

دستگاه آسياب پلاستيك يكي از مهمترين بخش هاي فرايند بازيافت به شما مي آيند به همين دليل بايد براي تهيه يك دستگاه اسياب مناسب به نكات و ويژگي هايي توجه داشته باشيد باشد كه در اين مقاله به برخي از آنها اشاره مي كنيم :

1- ظرفيت دستگاه : دستگاه آسياب پلاستيك از لحاظ ظرفيت در انواع مختلفي وارد بازار مي شوند .از ظزفيت هاي كم براي خرد كردن باقي مانده هاي ضايعات خرد شده تا ظرفيت هاي بالا براي خرد كردن ضايعات سنگين .

2- نوع خوراك و محصولي كه قرار است وارد دستگاه شود : به عنوان مثال خرد كردن محصولاتي مثل گوني و سلفون سخت تر از خرد كردن محصولات مقاوم تيري مثل ظروف و سبد ها و ... است . به همين دليل بايد بدانيد چه نوع دستگاهي متناسب نياز شما است .

3- نوع تيغه ها و قطعات به كار رفته در دستگاه از كيفيت بالايي برخودار باشند . مثل بهتر است ا تيغه ها ، چكش و بدنه از فولاد ضد زنگ ساخته شده باشند .

نكاتي كه بايد در هنگام استفاده از آسياب پلاستيك حتما مورد توجه قرار دهيد:

هرگز دستكاه را گرسنه نگذاريد يعني هميشه يك اپراتور بايد ميزان خوراك دستگاه را چك كند تا از خالي ماندن مخزن ورودي دستگاه جلوگيري كند .اينكار علاوه بر بالابردن كارايي و افزايش توليد دستگاه موجب كمتر شدن انرژي مصرفي مي شود.

تيغه هاي دستگاه را به طور مرتب بازديد كنيد و از تيز ، محكم و سالم بودن آنها اطمينان حاصل كنيد. و در دوره هاي زماني مشخص قطعات مصرفي را كه ديگر كارايي ندارند تعويض كنيد.

هرگز بيشتر از ظرفيت دستگاه خوراك دهي نكنيد زيرا با ايجاد فشار زياد به دستگاه با عث آسيب رسيدن به آن مي شوند.

هميشه چند دقيقه قبل از خوراك دهي ، دستگاه را روشن كنيد .

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۱:۵۱ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :