مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

نقش هات واش در بازيافت

نقش هات واش در بازيافت

امروزه صنعت بازيافت پيشرفت چشمگيري داشته و  براي هر چه بهتر انجام شدن عمل بازيافت ، فرايند آن روز به روز مورد تحول قرار مي گيرد. اشكالات و ايرادات موجود در فرايند بازيافت به روش هاي سنتي با ورود دستگاه هاي مختلف و پيشرفته برطرف شده و عمل بازيافت بسيار سريع تر و دقيق تر انجام مي شود ، در نتيجه محصول نهايي از كيفيت بسيار بالاتري برخورد دار است.

در فرايند بازيافت پلاستيك يكي از مهمترين مراحل شستشو و ضدعفوني كردن  قطعات و ضايعات پلاستيكي است . در اين مرحله بايد قوطي ها ، ظروف ، كيسه ، نايلون و ديگر قطعات پلاستيكي كه معمولا همراه با آلودگي هستند از آب داغ عبور مي كنند تا از اين طريق شسته شوند . شستن و از بين بردن آلودگي ها و چربي ها توسط دستگاهي به نام دستگاه هات واش انجام مي گيرد . اين دستگاه علاوه بر شست و شو و از بين بردن آلودگي ها بايد تمام ناخالصي هايي كه ممكن است همراه با قطعات پت و ساير پلاستيك ها باشد را جدا كرده و آنها را آماده عمليات آسياب و ذوب كند. بطور كلي وظيفه تميز كردن و شفافيت ضايعات پت و پلاستيك بر عهده اين بخش از خط بازيافت مي باشد.

براي بهتر انجام شدن عمل جداسازي آلودگي ها و شست شو مجموعه اي از دستگاه ها و ابزارالات دخيل هستند كه به مجموع آنها خط هات واش مي گويند . از جمله دستگاه هاي خط هات واش مي توان به موارد زير اشاره كرد :

1. نوار نقاله براي جداسازي و انتقال ضايعات پت و پلاستيك به داخل آسياب

2. آسياب ، جهت خرد كردن پت به اندازه دلخواه

3. ماردون جهت انتقال به وان

4. دستگاه ليبل گير براي جداسازي ليبل ها و در ها

5. محفظه مارپيچ براي انتقال به شن گير

6. قسمت شن گيري

7. وان هات واش و مشعل

8. محفظه مارپيچ انتقال به وان دوم

9. وان آب داغ روم براي جداسازي باقي مانده آلودگي ها ، در ها و ليبل ها

10. دستگاه سانترفيوژ كه باعث آب گيري ، خشك كردن و شفافيت قطعات پت و پلاستيك مي شود

11. دور دوم خشك كن

12. انبار نگهداري و ذخيره سازي

همانطور كه در بالا اشاره شد يكي از دستگاه هايي كه در خط هات واش براي شست و شوي ضايعات پلاستيكي بسيار حائز اهميت است دستگاه شن گير است. دستگاه شن گير با ساييدن و ايجاد اصطكاك ميان قطعات باعث تميزي و شفافيت بيشتر آن مي شود . در ضمن برچسب ، ليبل و يا آلودگي هايي كه چسبيده و جدا نشده اند در اين مرحله به طور كامل جدا مي شوند . اين دستكاه از يك سفت خورشيدي استفاده مي كند كهداخل يك محفظه ي استوانه اي شكل به سرعت مي چرخد و پره هاي آن باعث ايجاد ساييده گي ميان قطعات و ديواره ي محفظه مي شود . اين كار باعث از بين رفتن آلودگي ها ، تميزي و شفافيت مي شود

تمام دستگاه هاي خط هات واش بايد از بهترين متريال ساخته شده باشند تا در برابر زنگ زدگي ، ضربه و فشار كاملا مقاوم بوده و كارايي خود را از دست ندهند . دستگاه هاي خط هات اكثرا از جنس  گالوانيزه ، آهن و استيل ساخته شده اند .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۷:۳۱ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :