مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

كاربرد فلاور باكس هاي متنوع

كاربرد فلاور باكس هاي متنوع


فلاور باكس در اصفهان كه يكي از زيباترين شهرهاي ايران به شمار ميرود در فضاي شهري زيبايي چشمگيري ايجاد كرده است. 

فلاور باكس چيست؟ فلاور باكس يا جعبه گل، محفظه هايي تو خالي با جنس هاي مختلف سفالي، چوبي، بتني، شيشه اي و ... هستند كه براي كاشت و نگهداري انواع گل و گياه، درختچه ها و گل هاي فصلي و سبزيجات و .... استفاده ميشود. و بيشتر در مكان هايي كه فاقد حياط هستند و فضاي كمي وجود دارد و همينطور در آپارتمان ها و خيابان‌ها در اندازه‌هاي مختلف ديده مي‌شود. به طور كلي، فلاورباكس‌ها به صورت زميني، آويزان و ديواري به كار برده مي‌شوند و جايگزين مناسبي براي باغچه ها هستند. 

انواع فلاور باكس براساس جنس 

فلاور باكس سفالي: هميشه گلدان هاي سفالي مورد استفاده بوده اند. در رنگها و طرحهاي مختلفي فلاور باكس هاي سفالي را مي بينيم . اما با همه مزايا و زيبايي خاصي كه دارند در مقابل ضربه مقاومت كمتري دارند و بهمين دليل هميشه در فضاي داخلي از آنها استفاده ميشود. 

فلاور باكس چوبي: در فلاور باكس هاي چوبي ، بدليل اينكه رطوبت موجود در خاك به چوب آسيب ميزند، چوب فقط بعنوان روكش استفاده ميشود. در فلاورباكس هاي ديواري و آويز بيشتر استفاده ميشود.

فلاور باكس بتني: انواع مختلف و سفارشي اين نوع فلاورباكس موجود ميباشد. البته وزن بالاي آن يكي از نقاط ضعف آن به شمار ميرود. 

فلاور باكس فلزي: براي ساخت آن از پروفيل ها، ورق آهن، استيل و آلومينيوم استفاده ميشود. اين نوع فلاور باكس با پوشش هاي رنگي مختلف در برابر رطوب و زنگ زدگي بسيار مقاوم است. 

فلاور باكس پلاستيكي: در رنگهاي مختلف و جذابي وجود دارند و بسيار سبك هستند و نسبت به بقيه فلاورباكس ها قيمت به صرفه اي دارند. بيشتر در كنار پنجره ها ديده ميشود.

فلاورباكس شيشه اي: اين نوع فلاور باكس جنبه زيبايي دارد و بدليل اينكه مقاومت كمتري دارد بصورت تركيبي با فلز و چوب بيشتر استفاده ميشود. و بيشتر در داخل ساختمان ها كاربرد دارد.

فلاور باكس سنگي:  براي ساخت آن از سنگ مرمر و تراورتن استفاده ميشود ولي بدليل نفوذ پذيري كمي كه دارند بايد منافذي در آنها ايجاد كرد. البته وزن بسيار بالاي آن يكي از نقاط ضعف آن است اما بسيار زيباست و با طبيعت همخواني دارد.

كاربردهاي فلاورباكس 

  • استفاده ار فلاورباكس هاي سبز شهري به منظور كاشت انواع گل و گياه و درختها بسيار رايج است و به صورت آويزان ، ديواري و زميني استفاده ميشود. از انواع پركاربرد فلاورباكس ها در فضاي شهري ميتوان انواع فلزي، بتني، سنگي و چوبي نام برد
  • در فضاي داخلي ساختمان هاي اداري و تجاري نيز مورد استفاده قرار ميگيرند. فلاورباكس هاي شيشه اي ، چوبي و سفالي در طراحي داخلي ساختمان كاربرد بسيار دارند. 
  • تراس ها و بالكن ها به دليل فضاي كمي كه دارند بستر بسيار مناسبي جهت استفاده از انواع مختلف فلاورباكس ها در اندازه هاي متفاوت هستند. و ميتوان از تراس بصورت آويز استفاده كرد.
  • روف گاردن ها هم بدليل محدوديتي كه دارند محل مناسبي براي فلاور باكس ها هستند. ميتوان از اندازه هاي مختلف آن استفاده كرد فقط بايد وزن كمي داشته باشند.
  • فضاي بيرون پنجره ها نيز كه كاملا بلااستفاده هستند، گزينه مناسبي براي فلاورباكس هاي آويزان هستند. بايد توجه داشت از فلاور باكس ها با وزن سبك استفاده شود.

سخن آخر 

در فضاي شهري و زندگي امروزي مبلمان شهري بيشتر از هميشه اهميت دارد. و فلاورباكس هاي بدليل ساختار ويژه اي كه دارند ميتوانند در اندازه ها و انواع مختلف مورد استفاده قرار گيرند.

فلاور باكس ها از آنجايي كه از پيش ساخته شده اند كاربرد آن بسيار راحت است و با كمي دقت هر فردي ميتواند به اجراي آن در روف گاردن، پشت بام و تراس خانه خود استفاده كند. استفاده از فلاورباكس ها مزيت هاي زيادي دارد، از جمله فضاي كم مورد استفاده شده و همينطور در فضاهاي سبز شهري با كاهش نياز به چمن كاري، ميزان مصرف آب را به طرز قابل توجهي كاهش خواهند داد. 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۳:۴۸ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :