مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

پخت نان در منزل

پخت نان در منزل

 

يكي از بهترين و مقرون به صرفه ترين تنورها براي استفاده در منازل،تنورهاي گازي ميباشد. تنورگازي از لوازم موردنياز هرخانه اي است كه با آن ميتوانيدانواع نان، كيك،كباب كردن گوشت ،سرخ كردن گوشت ، پختن انواع غذا را انجام دهيد. يكي از نكاتي كه هنگام خريد تنور گازي بايد به آن توجه كنيد، جنس تنور گازي و از همه مهمتر نوع ساخت استاندارد آن ميباشد.

تنورگازي در اكثر شهرهاي ايران براي فروش وجود دارد و كمتر شهري يافت ميشود كه اين كالاي مورد نياز در آن يافت نشود.اما خبر خوب اين است كه شما ميتوانيد از هر كجاي ايران عزيزمان تنور گازي مورد نظرتان را سفارش دهيد و درب منزل تحويل بگيريد و سپس مبلغ آن را پرداخت كنيد.

كاربرد تنور گازي:

براي پخت سريع و آسان انواع غذا ، نان ، شيريني ، كيك ،كباب ، مرغ ، ماهي ، گوشت كارايي بسيار بالايي دارد.

طريقه نصب تنور گازي خانگي:

ابتدا با رعايت نكات ايمني ، دستگاه را به گاز خانگي يا كپسول گاز وصل نماييد و نكته اي كه بايد مدنظر قرار داد اين است كه براي استفاده از كپسول فقط از رگلاتورهاي معمولي استفاده نماييد.

اندازه مناسب تنورها:

اندازه و ابعاد اين تنورها در 4 اندازه ي متفاوت هستند.

1)كوچك(آپارتماني)43×43 ، 2)متوسط45×48 ، 3)بزرگ 50×55 ، 4)خيلي بزرگ 60×65

بنا به فضايي كه شما براي تنور در نظر ميگيريد ميتوانيد اندازه ي تنور خود را انتخاب كنيد مثلا اگر منزل شما آپارتماني باشد نوع كوچك آن مناسب است و براي منازل تا زير بنا 100 متر مدل معمولي آن و براي خانه هاي ويلايي تا 150 متر مدل بزرگ و در صورت نياز به تنور بزرگتر براي فضاي كاملا باز تنور خيلي بزرگ استفاده ميشود.

طريقه ي استفاده از تنورها:

طريقه ي استفاده از اين تنورها آسان است كه هر تنور داراي 2 شعله ميباشد كه يكي در كف تنور و ديگري در زير سقف تنور قرار ميگيرد كه توسط اين دو شعله از بالا و پايين داغ ميشود و شما خمير نان يا هرچيزي را كه قصد پختن آن را داريد ميتوانيد روي صفحه ي چدني تنور بگذاريد تا در عرض چند دقيقه پخته شود.يك شعله پخش كن هم وسط شعله پايين قرار داده ميشود تا حرارت به طور يكنواخت تمام سطح صفحه ي چدن را گرم كند. در پشت همه ي تنورها جاي لوله ي دودكش تعبيه شده تا اگر در فضاي بسته استفاده ميشود. براي خريد تنور خانگي بايد به اين نكته نيز توجه كرد كه جنس ان حتما از جنس معقولي باشد.  لوله دودكش به بيرون هدايت شود. با توجه به استفاده ي تنورها هم با گاز- و هم با گاز كپسولي كار ميكند و درصورت نياز ميتوان آن را تعويض و تبديل نمود.  اين تنورها دوجداره بوده و بين دوجدار فلز -شيشه قرار دارد كه مقداري از انتقال حرارت به جدار بيروني جلوگيري ميكند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۸:۲۷ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :