مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

رفع آسيب هاي وارده به كتف

رفع آسيب هاي وارده به كتف

 

بسياري از افراد جامعه در ناحيه كمر، كتف و شانه ها دچار عارضه و آسيب ديدگي هستند كه ناشي از نحوه ي غلط خوابيدن، نشستن و يا فعاليت هاي سنگين ورزشي است. كتف و شانه ها از اعضاي انعطاف پذير بدن هستند كه نسبت به ديگر اعضاي بدن، راحت تر دچار عارضه مي شوند. اگر ناحيه كتف در اثر ضربه خوردن دچار دررفتگي يا شكستگي شود با مشورت پزشك متخصص مي توانيد از كتف بندي كه مناسب آسيب ديدگي شما باشد استفاده كنيد. همچنين كتف بند براي درمان كوفتگي در ناحيه بازوها نيز مفيد است. لازم به ذكر است كه خريد كتف بند براي افرادي كه در معرض خطر هاي ناشي از فعاليت هاي ورزشي هستند ضروري مي باشد. امروزه كتف بند ها به گونه اي طراحي شده اند كه استفاده از آن مداخله اي در فعاليت هاي روزمره ندارند.

 

انواع كتف بند

كتف بند يك طرفه

براي حفاظت از استوخوان ترقوه و كتف.

براي حفاظت از دررفتگي يا نيمه دررفتگي.

در صورت نياز به شست و شو آن را با دست و آب سرد بشوريد.

اين مدل كتف بند را مي توانيد زير لباس و آن را فقط يك طرف بدن تنظيم كنيد.

 

كتف بند دو طرفه

همانطور كه از اسمش پيداست در هر دو طرف، از شانه ها محافظت مي كند و با ايجاد و حفظ گرما، درد را كاهش مي دهد. در اين محصول دو آتل در پشت آن تعبيه شده و داراي بند هاي شانه اي مي باشد كه در روند درمان موثر است.

 

مزاياي استفاده از كتف بند

يكي از مزاياي استفاده از كتف بند اين است كه از افتادگي شانه ها و خميدگي كمر جلوگيري كرده و اجازه مي دهد شانه ها و كمر به شكل مناسبي فرم دهي پيدا كنند.

در مواقع روي هم خوابيدن ريه ها، مشكلات تنفسي ايجاد مي شود كه در اين صورت كتف بند كمك ميكند تا فشار بر روي ريه ها كم تر شود البته در اين موارد ضروري است كه به پزشك متخصص مراجعه شود.

در موارد متعددي از جمله كارمندان كه با رايانه سر و كار دارند يا افرادي كه ساعات طولاني را به رانندگي كردن مي گذرانند، بهتر است براي حفظ تعادل كمر و كتف، از كتف بند هاي انعطاف پذيري استفاده كنند.

در خصوص درد هاي ناشي از كوفتگي، كتف بند طبي مي تواند گزينه ي مناسبي براي كاهش درد در بازوها و كتف باشد. اگر آسيب ديدگي در اين موارد خفيف باشد مي توانيد از كتف بندي استفاده كنيد كه انعطاف پذيري بيشتري داشته باشد و محدوديت هاي كمتري براي انجام فعاليت هاي روزمره ايجاد كند.

زماني كه شانه ها بر اثر آسيب هاي وارده ورم كند، استفاده از كتف بند باعث مي شود قسمت هاي آسيب ديده در حالت ثابت قرار بگيرند زيرا كتف بند اين قابليت را دارد كه مانند گچ عمل كند و به روند به بهبودي كمك مي كند. در اين حالت اگر نسبت به استفاده از كتف بند بي توجه باشيد، بي شك منجر به آسيب هاي جدي تري در ناحيه كتف مي شود.

از ديگر مزاياي استفاده از كتف بند اين است كه ناحيه آسيب ديده را گرم نگه مي دارد و زماني كه دماي بدن در اثر استفاده از كتف بند بالا برودف به روند درمان كمك مي كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۰:۰۵ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :