مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

طراحي هاي مناسب منظر چگونه شكل ميگيرند؟

 طراحي هاي مناسب منظر چگونه شكل ميگيرند؟

 

طراحي منظر تركيبي از هنر و نبوغ فردي مي باشد كه توام با مهعماري و باغ آرايي براي ايجاد جلوه بصري مورد توجه قرار مي گيرد. در طراحي منظر استفاده از ايده هاي خلاقانه و ناب اهميت ويژه اي دارد و همين طور استفاده از مفاهيم بصري به گونه اي كه شگفت انگيزترين ايده ها را ارائه دهد ديده مي شود. طراحي منظر به منظور زيباسازي بيشتر در فضاي عمومي و همين طور فضاي بيروني اماكن مسكوني معرفي مي شود و به عنوان يك اثر هنري نمودي زيبا به وجود مي آورد.

در طراحي منظر ويژگي هايي شامل توجه به ديوارها، پياده روها و مسيرهاي حركتي موجود، پاسيو و سازه هايي مانند پله، نرده و آلاچيق ها از موارد مهمي مي باشد كه بايد به آنها توجه گردد. با در نظر گرفتن فضايي كه وجود دارد طراحي منظر براي كاشت گياهان و تمام جزئيات ديگر ارائه مي گردد. براي اين كه طراحي منظر به بهترين نحو ممكن قابل اجرا باشد لازم است كه طراح قدرت شناسايي و حل مسائل پيچيده اي را كه شامل موارد مرتبط با خاكبرداري و زهكشي مي شود را داشته باشد.

توانايي طراحي نقشه و همين طور آشنايي با سازه هاي بيروني و عناصر منظر سخت از موارد ديگر است. طراح منظر بايد با پوشش هاي گياهي آشنايي داشته و متريال موجود براي اجرا در فضا را به بهترين نحو ممكن در نظر بگيرد. در ضمن يك طراح منظر بايد در مورد حل اختلافات مربوط به جانمايي و ارتفاع و در نظر گرفتن خطوطي براي پياده روها و خودروها در فضاي موجود تبحر كافي داشته باشد. از اين رو طراحي منظر امر پيچيده اي است كه تنها با تجربه به دست نمي آيد و نتيجه حاصل از آن در صورتي بهترين خواهد بود كه توسط يك طراح حرفه اي ارائه شود.

طراحي منظر و اجراي آن

طراحي منظر در پروژه هاي كوچك تا بزرگ قابليت اجرا دارد. دوره آموزش طراحي منظر در واقع براي آشنا كردن افراد به جزئيات ومهات هايي است كه لازمه كار طراحي مي باشد. طراحي منظر براي ساختمان هاي مختلف از جمله ساختمان هاي مسكوني نيز پركاربرد بوده و طراحي مطلوب آن اهميت ويژه اي خواهد داشت. براي سطوحي كه داراي پيچيدگي هاي زيادي هستند و ويژگي هاي خاصي به لحاظ اقليمي و آب و هوا در آنها وجود دارد لازم است كه طراحي به صورت حرفه اي و تخصصي اجرا شود تا در نهايت علاوه بر زيبايي حاصل از كار طراحي بتوان دوام و ايمني مناسبي را در پايان كار مشاهده نمود.

طراحي منظر به عنوان يك رشته تخصصي مستلزم آگاهي از ساختارهاي بزرگ و كوچك بوده و نياز به محيط شناسي و آب شناسي نيز دارد. براي اين كه طرحي قابل قبول ارائه شود بايد برنامه ريزي به صورت دقيق صورت بگيرد و در نهايت با تحليل مناسب نتايج به دست آمده نگهداري فضاي ايجاد شده و ترميم آن به شكلي مطلوب و ساده ميسر باشد.

در طراحي منظر درك زيبايي هاي مربوط به محيط ريست اهميت بسيار زيادي دارد و بهينه كردن محيط براي زندگي افراد براي ايجاد طرحي مطلوب حائز اهميت مي باشد.

ويژگي هاي طراحي منظر

در واقع در اين نوع طراحي هنر و زيبايي و خلاقيت و دانش با هم گره مي خورند تا نتايج حاصل از آن مطلوب ترين باشد. سازماندهي مناسب زمين با هر متراژي كه باشد به گونه اي كه بتوان بهترين استفاده را از آن كرد در امر طراحي منظر مهم مي باشد و قابليت هايي كه فضا دارد بايد از نظر يك طراح دور نمانده و تفاوت هاي موجود با فضاي اطراف مورد توجه باشد.

پايداري از نكات مهم براي طراحي منظر محسوب مي شود به اين معنا كه مقاومت و توانايي محيط به بهترين شكل ممكن ارائه گردد و فضايي در ذهن همه بينندگان نقش ببندد كه سرشار از زيبايي هاي منحصربفرد باشد. اين طراحي علاوه بر فضاي مكان هاي عمومي براي حياط و باغ هم كاربردي گسترده دارد كه مي تواند پاكسازي محيط زيست را دو چندان كرده و آرامش روحي براي افراد به ارمغان آورد.

آموزش طراحي منظر در اصفهان به منظور آشنايي افراد علاقمند به جنبه هاي مختلف محيط زيست و آشنايي با اصول اساسي و مهم در امر طراحي منظر ارائه مي شود. هدف از ارائه اين آموزش ها آماده كردن افراد حرفه اي براي امر طراحي منظر مي باشد .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۵:۳۸ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :