مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

امور كيفري چيست؟

امور كيفري چيست؟ 

 

در خصوص مسائل قضايي بايد بدانيد كه مسائل قضايي به دو دسته ي دعاوي حقوقي و دعاوي كيفري تقسيم مي شود. تفاوتي كه در اين دو مورد وجود دارد اين است كه مجازاتي در صدور احكام دعاوي حقوقي در بر نخواهد داشت اما در دعاوي كيفري صدور احكام شامل مجازات مي باشد. دعاوي كيفري شامل خيانت در امانت، قتل، دزدي، تسخير مال، ضرب و شتم و ... مي باشد. در مورد مسائل كيفري بايد بدانيد كه تنها در طي يك دوره دادرسي امكان اثبات داريد و اگر نتوانيد در دادگاه آن طور كه بايد از حق خود دفاع كنيد، حكم نهايي صادر مي شود و امكان دفاع از خود در دادگاه منتفي خواهد شد. به همين جهت داشتن يك وكيل كيفري در اصفهان مي تواند كمك شاياني در روند پرونده داشته باشد.

 

وكيل كيفري كيست؟

اگر شما يك دعوي كيفري داشته باشيد يا از شما شكايت كيفري شده باشد نياز به وكيلي آشنا در خصوص پرونده هاي كيفري داريد. يك وكيل حرفه اي با تجربه كسي است كه داراي روحيه قوي براي حضور در دادگاه هاي كيفري را داشته باشد.

 

وظايف وكيل كيفري

وكيل كيفري از همان ابتدا شما را راهنمايي مي كند و به دليل اين كه طرح صحيح دعوي حائز اهميت است وكيل از ابتداي كار در روند طرح دعوي و تنظيم شكوائيه به شما كمك خواهد كرد و شما را در راستاي جمع آوري مدارك مورد نياز راهنمايي خواهد كرد.

مهم ترين وظيفه ي وكيل در اين خصوص، حضور در دادگاه و اثبات كردن دعوي شماست زيرا شما تنها يك بار مجاز به مطرح كردن دعوي خود هستيد حائز اهميت است كه دعوي به درستي طرح شود مدارك معتبري ارائه شود و همچنين دفاع از آن به درستي انجام شود.

مطالعه و ارزيابي پرونده هاي مشابه در راستاي سرعت بخشيدن به روند پيگيري پرونده و ارائه ي آن در زمان تعيين شده به دادگاه مورد نظر. بررسي دقيق مراحل دادرسي پرونده و آگاه نمودن موكل خود در هر كدام از مراحل. جمع آوري و تجزيه و تحليل اطلاعات كافي در راستاي دفاع از موكل. ارائه راهنمايي حقوقي به موكل در راستاي تلاش براي صلح بين طرفين. حضور به موقع و فعال وكيل در جلسات دادگاه. 

اگر دعوايي عليه شما مطرح شده باشد امكان كمك گرفتن از وكيل كيفري وجود دارد زيرا دفاع از خود در دادگاه به پيچيدگي اثبات دعوي مي باشد و به همان اندازه دشوار است.

اگر نمي توانيد به تنهايي از حق خود دفاع كنيد به معناي قبول و اثبات اتهام مي باشد و در دادگاه مجرم شناخته مي شويد. در دادگاه كيفري به اين معني است كه حكم صادر شده براي شما مجازات مي باشد و براي شما سو، سابقه تلقي مي شود. به همين جهت بهترين راه حل داشتن يك وكيل كيفري است تا در دادگاه در كنار شما حضور داشته باشد و پيش بيني صحيحي از گفته ها و مداركي كه احتما دارد در دادگاه عليه شما مطرح شود و راه پاسخگويي و دفاع در برابر آن ها را بداند.

لازم است بدانيد دادگاه براي افرادي كه جرائم سنگيني مرتكب شده اند و توان مالي براي اخذ وكيل ندارند، امكان درخواست وكيل تسخيري براي مجرمان فراهم كرده است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۳:۰۹ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :