مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

يكي از بهترين روش هاي كم تهاجمي در زيبايي

يكي از بهترين روش هاي كم تهاجمي در زيبايي

 

امروزه روش هاي درماني تهاجمي جاي خود را به روش هاي كم تهاجم داده است و به دليل هزينه ي كمتر اين روش ها نسبت به روش هاي تهاجمي، متقاضيان زيبايي پوست و مو درمان هاي كم تهاجي را به روش هاي قديمي ترجيح مي دهند. در اين مقاله شما را با يكي از روش هاي كم تهاجمي زيبايي و پوست آشنا مي كنيم. پي آر پي يكي از بهترين روش هاي كم تهاجمي در كلينيك هاي اصفهان به شمار مي رود. در واقع پي آر پي در اصفهان با نام پلاكت درماني نيز شناخته مي شود.

 

پي آر پي چيست؟

پي آر پي در واقع نام اختصاري پلاسماي غني از پلاكت است و به معناي پلاسماي غني شده است. در واقع تزريق پلاسما براي افرادي كه فقر پلاسماي خون دارند كارايي دارد.

خون داراي دو بخش كلي به نام هماتوكريت و پلاسما مي باشد:

هماتوكريت شامل سلول هاي خوني از جمله گلبول هاي سفيد و قرمز و پلاكت ها هستند.

پلاسما تشكيل شده از آب، پروتئين ها، مواد معدني و مواد غذايي مي باشد.

نحوه ي تزريق پي آر پي

ابتدا نمونه خون از دست فرد گرفته مي شود. سپس با كيت هاي مخصوص كه حاوي ژل جدا كننده هستند و با دستگاه سانتريفيوژ پلاكت ها جدا شده و به فرد تزريق مي شود. ناگفته نماند كه اين فرآيند به وسيله ي دستگاه مخصوصي به نام مزوگان انجام مي شود. همچنين اين دستگاه داراي تنضيمات بخصوصي در رابطه با تنظيم تزريق پي آر پي در بدن و جلوگيري از هدر رفتن آن مي باشد يا از تزريق بيش از اندازه جلوگيري مي كند. در اين روش درد ناشي از تزريق بسيار كم است زيرا سوزن هاي كه براي تزريق استفاده مي شوند بسيار نازك هستند.

فوايد پي آر پي

براي افرادي كه موهاي كم پشتي دارند و عمل كاشت مو براي آن ها سودمند نبوده است بهترين گزينه ي درماني مي باشد.

افرادي كه ريزش موهايشان به صورت سكه اي است با تزريق پي آر پي پياز موهايشان تقويت شده و موها رشد بيشتري خواهد داشت.

تزريق پي آر پي در در ناحيه مورد نظر سر كه فاقد مو است براي جلوگيري از كبودي، كاهش خونريزي و سرعت بخشيدن به روند درمان نسبت به روش هاي ديگر بسيار سودمند است. همچنين در اثر استرس و اضطراب احتمال ريزش مو به حداقل مي رسد.

با توجه به اين كه از خون خود شخص براي درمان استفاده مي شود امكان بروز علائم آلرژيك وجود ندارد و روشي كاملا ايمن محسوب مي شود.

مراقبت هاي بعد از درمان

محل تزريق شده را با بالشت تماس ندهيد و تا حد ممكن از بالشت استفاده نكنيد يا به گونه اي از چند بالشت را روي هم قرار دهيد كه به صورت نيمه خوابيده قرار بگيريد تا محل مورد نظر با بالشت در تماس نباشد.

در صورت بروز عارضه هاي پوستي به پژشك خود مراجعه كنيد.

به مدت دو هفته در معرض نور آفتاب قرار نگيريد.

استفاده از عينك آفتابي به مدت يك هفته.

استفاده از كرم نگهدارنده روز و شب.

استفاده از كرم ضد آفتاب استفاده.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۴:۳۱ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :