مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

كمبود اشتها و دلايل آن 

كمبود اشتها و دلايل آن 

 

 

از دست دادن اشتها به دلايل مختلفي بستگي دارد. بعضي از بيماري ها موجب كاهش اشتها مي شوند در برخي موارد تآثيرات ذهني و مشكلات روحي منجر به كاهش اشتها مي شود. اگر كم اشتهايي به دفعات برسد منجر به كاهش وزن و حتي سوء تغذيه مي شود. افراد زيادي از بيماري سوء تغذيه رنج مي برند و به دنبال راهي براي افزايش اشتهاي خود هستند. براي آگاهي از راه هاي درماني افزايش اشتها بهتر است به كلنيك هاي مشاور تغذيه مراجعه كنيد اما بهتر است قبل از مراجعه به مراكز تغذيه و افزايش اشتها در اصفهان پيش زمينه اي از آگاهي هاي لازم در اين باره داشته باشيد. در اين مقاله قصد داريم شما را با تعدادي از روش هاي كاربردي براي افزايش اشتها آشنا كنيم.

 

روش هايي براي افزايش اشتها

براي افزايش اشتها بهتر است تغييراتي را در ذهن خود ايجاد كنيد. به غذاهايي كه نگاه كردن به آن ها حس لذت بخشي به شما مي دهد فكر كنيد. آن ها را تجسم كنيد يا عكس ها و فيلم هاي مربوط به آن را تماشا كنيد. به عنوان مثال اگر به شينيسل مرغ علاقه داريد عكس ها و فيلم هايي در رابطه با آن تهيه و تماشا كنيد. نگاه كردن به اين تصاوير به افزايش ميل و اشتهاي شما كمك مي كند.

در ذهن خود اين گونه پنداريد كه غذا خوردن يك كار بسيار لذت بخش و خوشايند است و اين كار مانند گوش دادن به موسيقي و كارهاي مختلف ديگري كه هر كس متناسب با علايق خود انجام مي دهد مي تواند حس خوبي به شما منتقل كند. خيلي از افراد معتقد اند كه غذا خوردن يك فعاليت بسيار لذت خش است و نبايد ميل كردن غذا، ساده از كنار طعم آن بگذريد بلكه بايد به موارد جزئي كه در طعم آن غذا دخيل است توجه كنيد.

تنها غذا نخوريد. شايد اين مورد را تا به حال تجربه كرده باشيد كه در طولاني مدت تنها غذا خوردن تا چه اندازه در بي اشتهايي تآثير دارد و دقيقا زماني كه با اعضاي خانواده و دوستان غذا مي خوريد تا 18 درصد اشتهاي شما را افزايش ميابد. شايد خيلي از شما عادت به خوردن صبحانه نداشته باشيد و هنگام صبح به هيچ وجه ميلي به خوردن صبحانه نداشته باشيد اما زماني كه اعضاي خانواده دور يك ميز براي صرف صبحانه جمع شده اند و شما نيز به آن ها ملحق مي شويد مي توانيد تغييرات افزايش اشتها را به خوبي احساس كنيد.

هنگام غذا خوردن تلويزيون تماشا كنيد. اگر فرد تنهايي هستيد و تنها زندگي مي كنيد هنگام غذا خوردن تلويزيون تماشا كنيد. تحقيقات علمي در اين زمينه ثابت كرده غذا خوردن هنگام تماشاي تلويزيون، 14 درصد اشتها را افزايش مي دهد.

غذاهاي مورد علاقه ي خود را ميل كنيد. همه ي انسان ها بدون استثنا حداقل به پنج نوع غذا علاقه دارند. بهترين راه براي افزايش اشتها مصرف غذاهايي است كه بسيار آن ها را دوست داريد و حتي هنگام كر كردن به آن، هوس مي كنيد آن را تهيه و ميل كنيد و به طور طبيعي وقتي در مقابل غذايي كه به آن علاقه داريد، قرار مي گيريد ميل بيشتري به آن غذا داريد و بيشتر از غذاهاي ديگر آن را ميل مي كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۷:۵۶ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :