مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

گرانول بازيافتي گوني

گرانول بازيافتي گوني

 

دستگاه اكسترودر گوني در راستاي توليد و فروش گرانول بازيافتي گوني نقش اساسي و مهمي در مجموعه شركت فروش ايفا مي كند و مواد دست دوم مختلف و گوناگوني از صنعت پلاستيك در نقش سوخت رساني به اين صنعت مفيد و سود ده هستند.

ساختار گوني هاي پلاستيكي و بازيافتي

در گذشته براي توليد گوني هاي پلاستيكي از پي وي سي استفاده مي كردند اما امروزه به دليل دوام و  استحكام بالاي ساختارهاي پلي پروپيلن در برابر تحمل و مقاومت براي حمل كليه مواد با هر جنسي مورد استفاده قرار مي گيرند . در واقع ساختار هاي  پلي پروپيلن داراي پيوند و بافت قوي تر و با كيفيت تري نسبت به ساختار هاي پي وي سي هستند. همچنين نكته مهم تر امكان بازيافت آن ها است كه براي محيط زيست بسيار حائز اهميت خواهد بود.

 براي شروع فرآيند بازيافت گوني هاي تشكيل شده از پليمر هاي پلي پروپلين ها بعد از مرحله ي  جمع آوري ، عمل مرتب سازي و جداسازي صورت مي گيرد . سپس در مرحله ي بعد به شناسايي گوني هايي كه تا به حال استفاده نشده اند يا مورد استفاده قرار گرفته اند مي پردازند.  اگر گوني ها تا به حال استفاده نشده باشند در دستگاه اكسيدور زنده خور حرارت مي بينند و ذوب مي شوند و اگر قبلا مورد استفاده قرار گرفته بودند در دستگاه اكسترودر گوني تكه تكه و خورد شده و به نوارهاي باريكي تبديل شده  و ذوب مي شوند .

انواع دستگاه اكسترودر گوني

 به طور كلي دستگاه هاي اكسترودر به دو دسته اكسترودرهاي تك ماردونه و اكسترودرهاي دو ماردونه تقسيم و دسته بندي مي شوند . از ويژگي هاي مهم اكسترودر هاي تك ماردونه نسبت طول به قطر در آن ها مي باشد. به اين صورت كه خروجي دستگاه اكسترودر تك ماردون مستقيماً به نسبت طول به قطر وابسته است.

براي درك بهتر اين موضوع به اين مثال توجه كنيد. دو اكسترودر با قطر يكسان اما با نسبت طول به قطر هاي متفاوت داراي خروجي كاملاً متفاوتي هستند . در واقع اكسترودرهاي بلندتر از ظرفيت ذوب شوندگي بيشتري برخوردار هستند و همچنين اين اجازه را به دستگاه اكسترودر  مي‌دهند كه با سرعت بيشتر و بالاتري شروع به حركت كند .

دستگاه اكسترودر هايي كه داراي قطر بزرگتري مي باشند، سرعت خروجي بيشتري خواهند داشت . لذا اكسترودرهاي تك ماردونه معمولاً سرعت خروجي بيشتري نسبت به اكسترودرهاي دو ماردونه دارند. وليكن  قدرت يك نواخت سازي دستگاه اكسترودر هاي تك ماردون نسبت به دو ماردون كمتر مي باشد . به همين دليل معمولاً در خطوطي كه از اكسترودر تك مارودن استفاده مي‌شود بهتر است از دو اكسترودر پشت سرهم استفاده شود تا اولي وظيفه ي تركيب و يك نواخت سازي  و دومي فرآيند اكسترود را انجام دهد.

يكي ديگر از انواع دستگاه اكسترودرها ، اكسترودر دو ماردونه است . اين نوع دستگاه اكسترودر كه به اكسترودر ماردونه دو قلو نيز شناخته مي شوند؛ ابعاد ماردون هايشان لازم نيست به يك اندازه باشد. بعضي از اين دستگاه ها از حركت ماردون‌ها در دوجهت مخالف هم و برخي ديگر در يك جهت موافق با  يكديگر بهره مي‌برند .

ظرفيت توليد دستگاه اكسترودرهاي دو ماردونه بسيار بالاتر و در حالت معمول سه برابر دستگاه هاي اكسترودرهاي تك ماردونه با همان ميزان قطر و سرعت است و توانايي توليد ۶ تن بر ساعت محصول را نيز دارا مي باشند .

در سال هاي اخير استفاده ازدستگاه هاي اكسترودر نوع دوماردونه افزايش زيادي پيدا كرده است و در ميان مشتريان پرطرفدار شناخته مي شوند چرا كه  اين دستگاه ها در مقايسه با اكسترودر هاي تك ماردونه بازدهي و خروجي بيشتر ، بازده اختلاط و حرارت توليد شده متفاوتي و مختلفي دارند .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۵:۴۲ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :