مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

لزوم هر صنعت بازيافت چيست؟

لزوم هر صنعت بازيافت چيست؟

 

دستگاه هات واش يكي از دستگاه هاي مورد نياز در صنعت بازيافت مي باشد كه داراي كاربردهاي زيادي در بازيافت بطري هاي پت و ديگر محصولات مشابه است. در واقع وجود دستگاه هاي هات واش در نمايندگي هاي فروش دستگاه هاي بازيافتي، اين امكان را در اختيار مشتريان قرار مي دهد تا بتوانند بهترين و باكيفيت ترين خط هات واش را براي انجام كارهاي صنعتي خود راه اندازي كنند.

دستگاه هاي هات واش در انواع مختلفي و در راستاي اهداف متفاوتي تهيه و توليد مي شوند و بسته به نياز  و توان مالي مشتريان و خريداران در بازارهاي داخلي به فروش مي رسند

با توجه به اينكه صنعت بازيافت يكي از كارهاي مدرني است كه امروزه در كشورهاي مختلف انجام مي شود؛ اهميت اين موضوع به شكلي شده است كه به يك صنعت بزرگ سودده تبديل شده است. در اين بين مجموعه هاي زيادي هستند كه به توليد دستگاه هاي بازيافت  مختلف از جمله دستگاه هات واش مي پردازند و آن ها را به افراد زيادي ارائه مي دهند.

روند كار با دستگاه هات واش

در ابتدا ضايعاتي كه جمع آوري مي شوند در دو دسته تقسيم بندي مي شوند. ضايعاتي مانند مشمع، سبد و در يك دسته قرار مي گيرند و پت در دسته اي ديگر قرار مي گيرد. پت نوعي از پلاستيك است كه حجم ضايعات آن بسيار بالا بوده و بازيافت آن اگر اصولي انجام شود بسيار سود آور خواهد بود. به آسياب كردن مواد پلاستيكي پرك گفته مي شود و پرك پت هات واش به معني آسياب كردن پت در دستگاه هات واش مي باشد. كساني كه در بازيافت پت سرمايه گذاري مي كنند بايد توجه داشته باشند كه شاخص و عددي در بازيافت پت وجود دارد و بايد اصولي بازيافت شود تا بتوان سود زيادي از آن به دست آورد.

با توجه به اينكه كاربرد پت در حال گسترش است، رقابتي بين پت تازه و پت دسته دوم شكل گرفته است. جايگزيني پرك پت با پت دسته اول براي ساخت محصولات سود بيشتري داشته و توليدكنندگان توجه ويژه اي به خريد و توليد پت بازيافتي  دارند. پرك پت هاش واش مرغوب را مي توان از طريق آميزه سازي با ساير مواد تقويت كرده و انواع وسايل محكم و مقاوم را با آن توليد نمود.

كاربرد دستگاه هات واش

در يكي از مراحل چرخه ي بازيافت لازم است كه كليه قوطي ها و وسايل پلاستيكي از جريان آب داغ عبور كنند تا آلودگي هاي آن ها به راحتي با اين روش شسته شود و از بين برود. بنابراين شستن و از بين بردن اين آلودگي ها با دستگاه هات واش انجام مي شود.

دستگاه هات واش همه ي پلاستيك ها و برچسب هايي كه بر روي بطري ها وجود دارد را از آن ها جدا مي كند تا در روند بازيافت اختلالي ايجاد نكنند و باعث آسيب رساندن به كيفيت كار نشوند. در واقع دستگاه هات واش وظيفه دارد تمامي ناخالصي هايي كه ممكن است به وسايل باشد را از آن ها جدا كند و آن ها را آماده مراحل بعدي بازيافت كند.

همانطور كه مي دانيد فعالان و كاركنان حوزه  ي بازيافت روز به روز بيشتر و بيشتر مي شوند. اما نكته اي كه متاسفانه به آن توجه نمي كنند تميزي و كيفيت كار مي باشد. آن ها معمولا تمام آلودگي ها را از وسايل بازيافتي پاك نمي كنند و با اين كار از توليد وسايل بازيافتي استاندارد و با كيفيت باز مي مانند.

مرحله ي شست و شو، روند بسيار مهمي در چرخه ي فرآيند بازيافت مي باشد كه در حالت كلي به كيفيت دستگاه هات واش بستگي دارد. پس از انجام اين روند مي توان با آزمايش هاي به خصوصي كه در اين رشته كاري وجود دارد، ميزان آلودگي مواد را مورد بررسي قرار داد. البته وجود پي وي سي نيز باعث عدم شفافيت در محصول توليد شده مي شود. پس در اين هنگام بايد به مقدار پي وي سي موجود در تركيبات محصولتان نيز توجه كنيد و ميزان كافي آن را در نظر بگيريد.

دستگاه هات واش در انواع ابعاد و سايزها توليد مي شود و خريد آن ها از سوي مشتريان به نياز توليدي كارخانه ها بستگي دارد. خط هات واش باكيفيت داراي مشخصات مشخصي مانند سايز استاندارد ،مدل مناسب  و همچنين وزن تعيين شده و بسياري از ويژگي هاي ساختاري ديگر هستند.

اندازه هاي مختلف دستگاه هات واش براي صنايعي با توان توليدي و بازيافتي متفاوتي هستند. سازنده خط بازيافت پت ارائه كننده آن در اندازه هاي مختلف است. از اين رو در فروشگاه هاي اينترنتي خط هات واش با تنوع بالايي براي خريداران عرضه مي شود تا تمامي مشتريان بتوانند بر حسب نيازي كه دارند اين دستگاه را خريداري كنند و در مراكز توليدي و صنعتي، آن ها را به كار بگيرند

عوامل موثر در قيمت دستگاه هات واش

قيمت دستگاه هات واش جهت چرخه ي بازيافت به عوامل زير بستگي دارد.

. مدل دستگاه

. سايز و اندازه ي دستگاه

. جنس بدنه ي دستگاه

. برند توليدي و كشور سازنده ي دستگاه 

اگر شما نيز قصد داريد در توليد مواد بازيافتي رشد و پيشرفتي جدي را تجربه كنيد؛  بايد بگوييم كه بهتر است دستگاه هاي مورد نياز خود را از جايي مطمئن خريداري كنيد. چرا كه در دست داشتن يك دستگاه هات واش حرفه اي كه بتواند روند شست و شو را بسيار تميز انجام دهد، مي تواند تاثير بسيار زيادي در ايده آل بودن محصول توليدي بدست آمده داشته باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۵:۵۳ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :