مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

جابه جايي اجناس سنگين در انبار كارخانه ها به چه صورتي است؟

جابه جايي اجناس سنگين در انبار كارخانه ها به چه صورتي است؟

 

جرثقيل سقفي به عنوان بالابر سقفي نيز شناخته مي شود كه از آن براي جابجا كردن باردر اماكن صنعتي استفاده مي شود . اين جابجايي در انبارها و سالن هاي صنعتي براي بارهايي با اندازه و وزن متفاوت مطرح مي باشد .  اغلب اين دستگاه ها داراي دو ريل موازي مي باشند كه به گونه اي طراحي شده كه مي تواند به صورت افقي در سالن ها نصب شود و جرثقيل مي تواند روي اين ريل ها حركت كند . در واقع جرثقيل در انواع مختلفي با ويژگي ها و قابليت هاي متنوعي طراحي و عرضه شده است تا هر كدام كاربرد خاص خود را براي جابجايي اجسام سنگين داشته باشند . ساختار كلي جرثقيل به اين صورت مي باشد كه داراي يك تير است و از يك قلاب همين طور يك كابل تشكيل شده كه مي تواند كار جابجايي بار را به امري ساده تبديل كند . يكي از انواع جرثقيل نوع سقفي آن مي باشد كه بيشترين كاربرد آن در سالن هاي سرپوشيده و همين طور سيلوهاي سرپوشيده  صنعتي مي باشد و جهت جابجايي و بلندكردن اجسا با وزن و ابعاد گوناگون به بهترين شكل ممكن داراي كاربردي مطلوب مي باشد .

استفاده از جرثقيل سقفي براي صنايع مختلف مشاهده مي شود و اغلب هنگامي كه بار با وزني بيشتر از يك تن برسد نياز به اين وسيله احساس مي شود تا در محيط هاي صنعتي مورد استفاده قرار بگيرد . با توجه به طول و عرض و ارتفاعي كه سالن دارد اين جرثقيل روي سقف نصب مي شود تا بتواند بارهاي موجود را جابجا كند . از اين وسيله به عنوان يكي از وسايل پركاربرد صنعتي ياد مي شود كه مي تواند داراي كاربري ساده و مناسب براي حمل و جابجايي بار در مكان هاي سرپوشيده باشد .

انواع مختلف جرثقيل سقفي

انواع مختلفي از اين نوع جرثقيل طراحي و عرضه شده اند كه مي توان نوع دو پل و تك پل را براي آن معرفي نمود . استفاده از هر نوع جرثقيل سقفي با توجه به شرايطي كه سالن دارد و همين طور محلي كه قرار است دستگاه نصب شود تفاوت دارد . از جرثقيل سقفي دو پل كه داراي دو پل سازه اي به صورت موازي مي باشد در محدوده اي كه تعريف شده است در طول انبار استفاده مي شود . اين جرثقيل داراي شش حركت است و مي توان در آن حركات بالا پايين و چپ و راست و همين طور عقب و جلو را مشاهده كرد . از آنجايي كه طراحي اين وسيله خاص مي باشد از آن براي صنايع مختلف استفاده مي شود . كاربرد اين وسيله براي جابجايي ماشين آلات و تعميرات تجهيزات سنگين است .

براي كاربري مطلوب و استفاده مناسب از جرثقيل سقفي بايد ويژگي هاي محيطي كه قرار است اين وسيله در آن قرار بگيرد و انتظاري كه از كاربرد دستگاه وجود دارد به دقت مورد توجه باشد تا كاربري آن مطلوب تر شود . جرثقيل هاي سقفي در انواع مدل هاي برقي و دستي نيز توليد مي شوند كه با در نظر گرفتن كاربرد آنها و وسيله اي كه قرار است با دستگاه حمل شود تهيه مي شوند .

كاربرد مناسب جرثقيل سقفي در انواع مختلف

ظرفيت هاي مختلفي براي جابجايي بار و تجهيزات صنعتي توسط جرثقيل سقفي در نظر گرفته شده است كه بهتر است براي اطمينان خاطر از جابجايي بار با ابعاد بالا و وزن سنگين ، ظرفيت مناسب دستگاه انتخاب شود . دراين صورت ايمني كار بالا رفته و در نهايت كاهش فرسايش دستگاه پس از استفاده طولاني مدت به شكل مطلوب مشاهده خواهد شد .

در مكان هايي كه داراي ابعاد كوچك هستند استفاده از جرثقيل سقفي تك پل مناسب تر مي باشد چون دهانه كوتاه دارد و وزن آن سبك تر از نوع دو پل مي باشد داراي كاربرد بهتري براي مكان هاي كوچك است . براي راه اندازه جرثقيل مراحل ساده اي صورت مي گيرد كه بايد شرايط محيطي كه قرار است در آنجا دستگاه نصب شود به درستي مورد توجه قرار بگيرد . براي جابجايي بارهايي با ظرفيت سنگين و همين طور طول زياد استفاده از جرثقيل سقفي بيشتر است . هزينه ساخت و نگهداري انواع تك پل از جرثقيل سقفي كمتر از نوع دو پل مي باشد . در واقع فناوري و زمان توليد نوع تك پل كمتر از دو پل مي باشد از اين رو قيمت مناسب تري دارد. استفاده از نوع جرثقيل سقفي  دو پل گسترده تر از نوع تك پل است .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۶:۴۵ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :