مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

نصب اصولي كناف به چه صورتي است؟

نصب اصولي كناف به چه صورتي است؟

 

اجراي كناف را به عنوان يكي از موارد مهم در دكوراسيون داخلي مي دانند كه داراي طرح هاي متنوع بوده و قابليت اجرا براي ديوار و سقف را دارا مي باشد. در واقع كناف نوعي صفحه روكش دار از جنس گچ مي باشد كه امروزه به عنوان يكي از عناصر مهم و زيبا در طراحي داخلي ساختمان ها محسوب مي گردد. كناف نسبت به انواع متريال هاي قديمي تر با سرعت بيشتري قابل اجرا مي باشد و با طراحي متنوع مي توان آن را در قسمت هاي مختلف مانند سقف به كار برد. كناف داراي انواع مختلفي از طرح ها و رنگ ها است كه با ضخامت متفاوتي توليد مي شود و با توجه به شرايط محيطي كه قرار است در آن كار اجراي كناف صورت بگيرد انواع مناسبي طراحي شده اند تا در مكان هايي با رطوبت و حرارت زياد يا كم نيز كاربردي باشد. وجود طرح هاي خاص براي كناف سبب مي شود كه اين عنصر دكوراتيو داراي محبوبيت زيادي باشد. هزينه هايي كه اجراي كناف دارد در مقايسه با موادي مانند گچ به مراتب پايين تر است و از آنجايي كه ارتفاع كمتري نبست به اجراي گچ روي سقف دارد داراي وزني سبك تر مي باشد. به همين دليل اجراي كناف جايگزين بسيار خوبي به جاي گچ در ساختمان هاي مدرن شده است.

مصالح مورد نياز براي اجراي كناف

مصالح مختلفي براي اجراي كناف لازم است كه عبارتند از صفحات روكش دار از نوع گچي و سيماني و گاردكس، آكوستيك و تصفيه هوا. در ضمن موادي مانند تايل هاي گچي و معدني همين طور پشم و چوب نيز استفاده مي شود. انواع ابزارها و نوارهاي درزگير همين طور مقاطع فولادي سبك براي اجراي كناف لازم است. سازه هاي سپري و ادوات اتصالات همين طور چسب هاي جدا كننده و محافظ از ديگر مصالح مورد نياز براي اجراي كناف هستند. ماستيك و بتونه درزگير نيز استفاده مي شود تا با كاربرد مناسب همه مصالح ذكر شده مقاومت مناسبي در برابر عوامل مختلف مانند رطوبت و آتش همين طور كپك ايجاد گردد. به همين ترتيب كناف عايق شده و اگر از ابزارها و مصالح به درستي استفاده شود ترك ها ايجاد نمي شوند. اجراي كناف در اصفهان تحت نظر متخصصين اين امر به صورت مناسب صورت مي گيرد و همه مراحل از صفر تا صد به صورت دقيق اجرا خواهد شد تا نتيجه اي مطلوب حاصل گردد.

 اگر قسمتي از ديواري كه كناف روي آن نصب شده است دچار آسيب شود در نتيجه مي توان اين قسمت را به سادگي تعويض كرد و يا تعميرات لازم را انجام داد. وجود اين ويژگي هاي متمايز كننده سبب مي شود كه عمر مفيد ساختمان نيز افزايش پيدا كند. يكي از نكات مهم در مورد اجراي كناف اين است كه بايد همه مراحل اجراي آن تحت نظر يك متخصص ماهر در اين زمينه انجام شود. هنگام نصب كناف بايد دقت كرد تا فشاري كه به ورقه هاي كناف وارد مي شود بيش از اندازه نباشد تا اين مصالح به درستي اجرا شوند و دوام مناسب خود را داشته باشند. قبل از اين كه كناف اجرا شود بايد اندازه گيري هاي دقيق صورت بگيرد تا طرح و نقشه نهايي به درستي اجرا شود. كناف داراي ايمني بالايي مي باشد و در قسمت هاي مختلف مانند سقف كاذب و يا قسمت هاي ديگر از ساحتمان به راحتي اجرا مي شود. كناف به عنوان يك عايق صوتي و حرارتي نيز شناخته مي شود و با نيروي كار كمتر و كاهش نخاله هاي ساختماني اجرا مي شود. رنگ پذيري كناف يكي از ويژگي هاي مثبت اين مصالح قلمداد مي شود و از اين رو دست طراحان براي استفاده از آن در هر ساختماني با هر دكوراسيوني باز مي باشد. البته بايد توجه كرد علاوه بر مزاياي زيادي كه كناف دارد مقاومت بالايي در برابر ضربه ندارد به ويژه هنگامي كه نصب تجهيزات صورت مي گيرد بايد دقت كرد كه ضربه به آن وارد نشود. اگر مواد اوليه براي كناف داراي كيفيت مناسب نباشند در اين صورت مشكلاتي را به دنبال خواهند داشت.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۱:۱۹ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :