مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

كاربرد تيرآهن هاش در صنعت

كاربرد تيرآهن هاش در صنعت

 

تيرآهن هاش يا بال پهن، از انواع مختلف و پركاربرد.تيراهن مي باشد. اين نوع تيراهن داراي سطح مقطعي به شكل H است كه علت نامگذاري آن نيز همين مسئله مي باشد. بال هاي اين نوع تيرآهن داراي طولي بيشتر از تيرآهن هاي معمولي مي باشند كه به همين علت به آن بال پهن گفته مي شود. اين نوع تيرآهن، داراي استحكام و مقاومت بالايي در برابر نيروهاي برشي و گشتاور خمشي مي باشد. همين ويژگي منحصر به فرد آن، باعث شده است تا از اين تيراهن در ساختمان سازي و پروژه هاي صنعتي از جمله ساخت و تهيه اسكله و كشتي استفاده شود.

تيرآهن هاش در ساخت و تهيه پل ها، برج ها، انواع مجتمعات بزرگ و سوله ها به كار گرفته مي شود. همين مورد باعث شد تا بتواند جايگاه ويژه اي در ميان نمونه هاي مشابه خود در بازار پيدا كند. محبوبيت اين قطعه فولادي و در نتيجه افزايش تقاضاي استفاده از آن موجب شد تا هزينه آن بيشتر شود. در جنگ جهاني اول، از تيرآهن هاش به عنوان يك ماده مورد نياز، استفاده مي شد. اين نوع تيراهن به دسته هاي گوناگوني تقسيم بندي مي شود. تيراهن هاش سبك، تيرآهن هاش سنگين، تيرآهن هاش فوق سنگين از انواع اين تيرآهن مي باشند.

استفاده از اين مقطع فولادي، داراي مزايا و معايب زيادي مي باشد كه در ادامه به برخي مزاياي اين قطعه مي پردازيم. از تيرآهن هاش مي توان به عنوان ستون و يا تكيه گاه استفاده كرد. دليل اين استفاده، بزرگتر بودن سطح مقطع و هم چنين برابر بودن پهناي بال با ارتفاع تير مي باشد. اين نوع تيرآهن در برابر حركات و رانش زمين و نيز نيرو هاي برشي و خمشي استحكام بالايي دارد. در نتيجه اين ويژگي، انواع پروژه هاي ساختماني و يا صنعتي در كوتاه ترين بازه زماني ممكن انجام خواهد شد. با استفاده از تيرآهن هاش، ضريب خطا و ميزان مصرف اهن كاهش مي يابد. همين موضوع سبب مي شود تا در هزينه هاي عملياتي، به مقدار قابل توجهي صرفه جويي شود. اين در حالي است كه تيرآهن هاش در دماهاي بسيار بالا، مقاومت كمتري را از خود نشان ميدهد. همين مسئله باعث شده تا جهت حفظ استحكام و مقاومت سازه، هزينه جداگانه اي فارغ از هزينه تيرآهن هاش در نظر گرفته شود. جوش تيرآهن هاش در انواع سازه هاي فولادي، هزينه بالايي را شامل مي شود. انواع كارخانه هاي متعددي در كشورمان، وجود دارند كه در زمينه توليدات تيرآهن هاش، فعاليت خوبي دارند. از برجسته ترين كارخانه هاي توليد اين محصول مي توان كارخانه ذوب اراك، كارخانه فولاد البرز ايران، كارخانه فولاد غرب اسيا و كارخانه فولاد غرب را نام برد.

شما مي توانيد جهت اطلاع از قيمت هاي انواع مختلف تيرآهن هاش در اراك ، از كمك كارشناسان با تجربه اين حوزه استفاده كنيد. هزينه اين تيراهن ها، در سايت ها و مراكز مختلف مرتبط مي تواند متفاوت باشد كه پيشنهاد مي كنيم حتما پيش از خريد، مقايسه اي از نظر هزينه پرداختي، توسط شما صورت گيرد. اين مسئله باعث شده تا اعتماد لازم را از مركز فروش اين محصول، به دست آوريد و با اطمينان خاطر بيشتري اقدام به خريد نماييد.

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۸:۳۲ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :