مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

معناي ورق در صنعت چيست؟

معناي ورق در صنعت چيست؟

ورق ها اصولا سطوح صاف و مسطحي مي باشند كه اغلب آن ها از جتس آهن و يا فولاد و يا آلمينيوم استيل و كاغذ مي باشند. لازم به ذكر است كه ورق فلزي از نورد اسلب ساخته و طراحي مي گزدد. حال به سراغ نوع آهني اين محصول مي رويم. نام گذاري ورق آهن وابسته به نوع توليد آن مي باشد كه در موارد زير استاندارد هاي آن را به صورت كامل ذكر كرده ايم :

استاندارد Astm آمريكا

استاندارد گوس روسيه

ورق فلزي يكي ديگر از زير مجموعه هاي اين گونه محصولات مي باشد و يكي از انواع ورق هاي آهني است كه در اصطلاح به آن ورق گرم نيز گفته مي سود اما در بازار به نام ورق سياه مشهور مي باشد. اي گونه محصولات از ورقه هاي آهني نيز كاربرد هاي فراواني دارد. ورق در اراك بسيار موحود و با كيفيت مي باشد و شامل تمامي كاربرد ها و ويژگي هاي گفته سده هستند .

اگر بخواهيم از توليد اين محصولات سخن به ميان آوريم لازم به ذكر است كه طي فرايند حرارتي ۷۶۰ درجه سانتي گراد اسلب كه همان ورق آهن ضخين مي باشد نرم و شكل پذير است و اسلب ريخته گري شده وارد سيستم خنك كننده مي شود.

 

كاربرد ورق آهني

براي مثال ميخواهيم از كاربردهاي ورق آهني بگوييم كه نواردي در زير ذكر شده است :

ساخت مخزن هاي تحت فشار

ساختمان سازي ها

صنعت هاي راه آهن

لوله و اتصالات استيل

لكله و اتصالات انتقال

مورد استفاده براي لوله و اتصالات نفت و هم چنين گاز

همچنين مورد استفاده در صنايع هاي دريايي

 

كاربرد ورق سرد

در مورد كاربرد اين نوع از ورق بايد بگويم كع در صعنت خوردو كاربرد فراواني دارد و هم جنين در ساخت لوازن خانگي نيز بسيار كاربردي مي باشد.

اين محصول با كيفيت مورد استفاده در دكوراسيون ها و هم جنين صنايعي كه نياز به فرم دهي ورق دارند نيز استفاده مي شود.

اگر بخواهيم نگاهي به معنا و ميزان كيفيت ورق آجدار بپردازيم بايد بگوييم كه ورق آهن به طور معمول مسطح و صاف مي باشد ولي اينو از ورق كه با نظم مشخص و واحدي، برجستگي هندسي روي اين ورق را پوشانه عمومل به اين نوع ورق ها آجدار مي گويند.

اغلب ورق ها به علت سطح صاف امكان ليز هوردن را دارا مي باشند ولي در ورق هاي اجدار به علت خلل و ف ج به آساني ليز نخواهيد خورد و از ورق سياه و روغني مي توان ورقي اجدار ساخته و توليد نمود.

اميد است تا توضيحات داده شده توانسته باشد ميزان اصلاعات و آگاهي شما را در مورد كاربرد كيفيت اوراق كامل كرده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۲:۳۶ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :