مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

تهيه راحت نان در منزل

 

تهيه راحت نان در منزل

بعد از پخت، نان معمولا داراي برخي خصوصيات دلپذير مانند پوسته اي مايل به قهوه اي و ترد، عطر و بويي دلپذير، بافتي نرم و الاستيك خرده است. نان همچنين مواد معدني ضروري در رژيم غذايي، بيشتر منيزيم، كلسيم، پتاسيم، سديم و آهم را فراهم مي كند. اين مي تواند يك منبع ايده آل براي ريز مغذي ها در مواردي باشد كه در نهايت با آن ها تقويت مي شود. اين امر به ويژه براي كشورهايي كه مصرف نان آن ها بيشتر است معتبر است.

طعم نان نه تنها توسط نمك بلكه با فرآيند پخت از طريق تشكيل پوسته رنگي از واكنش ميلارد و ايجاد اسيديته در خرده از طريق تخمير تاثير مي گذارد. به همين دلايل، هنگام مراجعه به خصوصيات كيفي يك محصول غذايي از نظر مشخصات حسي، تركيب شيميايي، خواص فيزيكي و فلور ميكروبيولوژيكي، لازم است كه ايمني آن را به عنوان پيش نياز در نظر بگيريد.

نان توصيف شده در كار حاضر با ايده هاي نوآورانه براي استفاده از آب دريا بدون افزودن نمك در جايگزيني آب شير به دست مي آيد.

نان هاي سرشار از فيبر غذايي داراي اثر پري بيوتيك هستند كه رشد و عملكرد كلني هاي باكتري موثر را در روده تشويق مي كنند. ميكرو فلور روده به شدت مورد مطالعه قرار گرفته است زيرا تغيير در تركيب ميكروبيوتاي روده مربوط به عملكردهاي ضروري بدن در ميزبان مانند ايمني، تنظيم سيري و افزايش وزن بدن است. تغذيه ميكروفلوراي مفيد روده مي تواند به شما كمك كند مقداري پوند بريزيد و روحيه خواب خود را بهبود ببخشيد. تنور خانگي مي تواند اين امكان را براي شما به وجود بياورد كه بتوانيد خودتان مشغول به پخت نان شويد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۲:۰۷ توسط:احسان زماني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :