مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

حل پرونده هاي ملكي

حل پرونده هاي ملكي

 

 

در خصوص رسيدگي به پرونده هاي ملكي وكيل ملكي وظيفه دارد در مورد مسائل مالي و در زمينه ي املاك از حقوق شخصي موكل خود دفاع كند. از آنجايي كه رسيدگي به پرونده هاي از اين قبيل كار آساني نيست و لازم است در خصوص اين نوع پرونده ها يك وكيل مجرب و متخصص وارد عمل شود. قوانين مربوط به مجازات كلاه برداري در زمينه ي املاك شامل مواد و تبصره هاي مختلفي مي باشد. لزا توصيه مي شود براي گرفتن حق و حقوق خود با يك وكيل ملكي در اصفهان كه سوابق درخشاني داشته و در خصوص اين گونه پرونده ها با تجربه باشد مشورت كنيد.

 

فعاليت هاي وكيل ملكي

اختلاف بر سر مالكيت ملك

دعواي تصرف عدواني

دعواي مزاحمت و ممانعت از حق

تقسيم و افراز املاك مشاع

دريافت مجوز پايان كار

دعواي خلع يد

دعواي تخليه يد

دعواي الزام به اخذ تخليه يد

 

دعاوي ملكي

دعاوي ملكي به دو دسته تقسيم مي شوند كه شامل دعاوي كيفري و دعاوي حقوقي مي باشد.

دعاوي كيفري عبارت اند از ايجاد مزاحمت و ممانعت از حق

خيانت در ملك به امانت گذاشته شده

جعل سند ملكي

تصرف عدواني و فروش ملك غير

ناگفته نماند كه وكلا در خصوص مسائل حقوقي مربوط به املاك فعاليت مي كنند. وكيل قادر است در بيشتر مسائل حقوقي كه مربوط به املاك است از طرف موكل خود اختيار تام داشته باشد. در بين مسائل ملكي، تصرف عدواني و ممانعت در حق و ايجاد مزاحمت از پرونده هاي بسيار مهم محسوب مي شوند كه مستلزم استخدام يك وكيل مجرب مي باشد.

 

وكيل براي تصرف عدواني

يكي از پرونده هايي رسيدگي به آن مستلزم داشتن يك وكيل مجرب مي باشد پرونده هاي عدواني محسوب مي شود. وكيل هايي كه در خصوص مسائل عدواني فعاليت مي كنند بايد از قدرت و تسلط بالايي برخوردار باشند زيرا اين گونه پرونده ها علاوه بر پيچيدگي بالايي كه دارند به راحتي مي توانند تحت نظر وكيل با تجربه در اين زمينه حل و فصل شوند.

 

خصوصيات وكيل ملكي با تجربه

به راحتي قادر به حل و فصل پرونده هايي از جمله قلع بنا، تخليه ملك، تقسيم ملك، رفع تصرف عدواني و ... باشد.

تسلط كامل بر تمامي علوم حقوقي كيفري ثبتي و املاك و اراضي داشته باشد.

يك وكيل با تجربه مي داند كه بايد به خوبي به سخنان موكل خود گوش دهد و قادر بر رفع مشكلات موكل در زمينه املاك باشد.

يك وكيل ملكي مجرب بايد توانايي پيش بردن پرونده در ديوان عدالت را داشته باشد و به علاوه با اداره حقوقي قوه قضائيه و اساتيد برجسته ي حقوق نيز مشورت داشته باشد.

يك وكيل خوب قادر است موكل خود را از هر گونه خطر از جانب كلاه برداران كه شخص را تهديد مي كنند دور كند.

يك وكيل خوب بايد تمامي املاك و اراضي را به خوبي بشناسد و تسلاط كامل داشته باشد تا بتواند پرونده هاي حقوقي و كيفري را بپذيرد و قادر باشد در دادگاه از موكل خود به خوبي و با تسلط كامل دفاع كند.

بهتر است براي خريد و فروش ملك از يك وكيل مجرب مشورت بگيريد تا در طي اين اقدامات به مشكل برنخوريد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۹:۴۷ توسط:احسان زماني موضوع:

 پرونده هاي مواد مخدر

 پرونده هاي مواد مخدر

 

از آنجايي كه رسيدگي به پرونده هاي مربوط به مواد مخدر كار آساني نيست و لازم است در خصوص اين نوع پرونده ها يك وكيل مجرب و متخصص وارد عمل شود. در ايران وكيل هاي با تجربه در خصوص رسيدگي به اين گونه پرونده ها بسيار كم است. قوانين مربوط به مجازات حمل، قاچاق و مصرف مواد مخدر شامل مواد و تبصره هاي مختلفي مي باشد. لزا توصيه مي شود براي گرفتن حق و حقوق خود با يك وكيل مواد مخدر در اصفهان كه سوابق درخشاني داشته و در خصوص اين گونه پرونده ها با تجربه باشد مشورت كنيد. بر اساس قانون اساسي مجازات اشخاصي كه به خريد و فروش مواد مخدر يا توليد و حمل آن مشغول هستند بر حسب مقدار مواد مخدر و وزن آن، حبس هاي طولاني مدت يا اعدام در پي خواهد داشت. لازم به ذكر است كه كشور ما از معدود كشور هايي محسوب مي شود كه براي مجرمان مربوط به مواد مخدر، حكم اعدام صادر مي كند.

 

استخدام وكيل با تجربه

پرونده هاي مواد مخدر به دو دسته تقسيم مي شوند. پرونده هاي مهم و كلان و پرونده هاي خرد. كه هر دوي اين پرونده ها بسيار مهم و حساس هستند. جالب است بدانيد تعداد وكلايي كه در اين حوزه فعاليت مي كنند به كم تر از صد نفر مي رسند. در برخي از موسسه هاي حقوقي وكلايي كه در اين حوزه تخصص دارند و مجرب هستند فعاليت مي كنند. شما نيز مي توانيد مسائل حقوقي مرتبط با مواد مخدر را به وكلاي متخصص در حوزه ي مواد مخدر بسپاريد. يك وكيل با تجربه قادر است در صورتي كه فرد متهم سابقه اي در خصوص مواد مخدر نداشته باشد، بي گناهي وي را ثابت كند يا در مجازات آن شخص تخفيفي به عمل آورد. همچنين مي تواند در خصوص كاهش مجازات حبس و مجازات نقدي كمك شاياني كند. وكيل در خصوص مواد مخدر مي تواند در تعليق حكم مجازات دخالت داشته باشد يا در مرحله ي تجديد نظر و فرجام خواهي موجب تبرئه ي متهم شود. وكيل قادر است همچنين مي تواند براي عفو رهبري اقدام كند يا در اعاده دادرسي قادر است سعي بر قبول شدن در ديوان عالي كشور داشته باشد.

وظيفه ي وكيل مواد مخدر

وكيل مواد مخدر كه به آن وكيل كيفري نيز گفته مي شود به طور تخصصي در اين حيطه فعاليت مي كند و در زمينه هاي مختف ديگري چون دعاوي خانواده از قبيل نفقه مهريه يا طلاق فعاليت نمي كند.

 

موارد مجازات در خصوص مواد مخدر

مصرف مواد مخدر

فروش مواد مخدر

فراري دادن مجرمان

توزيع و پخش مواد مخدر

تهيه ي ابزار هاي توليد مواد مخدر

وارد و صادر كردن انواع مواد مخدر

تهيه مكاني براي توليد و نگهداري مواد مخدر

كشت خشخاش و كشت شاهدانه به منظور تهيه مواد مخدر

مجازات هر كدام از موارد فوق

براي بار اول دستگيري و جريمه ي نقدي تا ده ميليون ريال.

براي بار دوم جريمه نقدي تا پنجاه ميليون ريال و چند ضربه شلاق.

براي بار سوم جريمه ي نقدي تا صد ميليون ريال و هفتاد ضربه شلاق و دو تا سه سال حبس.

براي بار چهارم حكم اعدام صادر مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۴:۳۵ توسط:احسان زماني موضوع:

نماي سبزساختمان

نماي سبزساختمان

 

ديوارهاي سبز (كه به عنوان ديوارهاي گياهي ، ديوارهاي زنده يا باغ هاي عمودي نيز شناخته مي شوند) در سال هاي اخير به روند جديدي از محيط هاي ساخته شده مانند انواع گوناگون ديوار سبز در اصفهان ،تبديل شده اند. گنجاندن طبيعت زنده در محيط هاي شهري نه تنها بسيار جذاب و چشم نواز به نظر مي رسد ، بلكه مزايا و فوايد زيادي بر محيط اطراف و افراد نيز دارد.

ديوارهاي سبزي كه با ساختارهاي عمودي هستند؛ انواع مختلفي از گياهان يا ساير سبزه ها به آن ها متصل شده است. گياه سبز اغلب در محيط قابل رشد متشكل از خاك ، سنگ يا آب كاشته مي شود. از آنجا كه ديوارهاي سبز داراي انواع مختلف گياهان زنده هستند ، معمولاً داراي سيستم هاي آبياري داخلي هستند.

ديوارهاي سبز با نماهاي سبز كه اغلب در حال بالا رفتن از ديوارهاي بيروني ساختمان ها هستند و از آن ها به عنوان تكيه گاه سازه اي استفاده مي كنند متفاوت است. در ديوارهاي سبز ، محيط رشد روي سطح يا ساختار ديوار قرار دارد ، در حالي كه نماهاي سبز داراي گياهاني هستند كه در زمين ريشه دارند. علاوه بر اين ، سبز شدن نماهاي سبز مي تواند زمان زيادي طول بكشد تا به اندازه اي رشد كند كه يك ديوار كامل را بپوشاند ، در حالي كه گياه هاي بكار رفته در ديوارهاي سبز ممكن است از قبل رشد كرده باشند.

ديوارهاي سبز هوشمند و فعال اغلب شبيه ديوارهاي سبز معمولي هستند ، اما به دليل استفاده از هوش مصنوعي و فناوري خاص كه در آن ها بكار گرفته شده، اهداف بيشتري را دنبال مي كنند. ويژگي هاي يك ديوار زنده هوشمند را مي توان به صورت خودكار نظارت كرد و جلوه هاي بصري آن را افزايش داد.

علاوه بر مزاياي بصري و چشم اندازه هاي طبيعي زيباي تمام ديوارهاي سبز ، ديوارهاي سبز هوشمند و فعال مي توانند به دليل چرخه ي بيشتر گردش هوا ، محيط رشد تخصصي و مطابق فناوري هاي پيشرفته ، تصفيه و رطوبت رساني طبيعي هوا را به همراه داشته باشند.

كاركردها و مزاياي ديوار هاي سبز چيست؟

مزاياي زيادي براي داشتن ديوارهاي سبز براي زنده نگه داشتن و پويايي فضا وجود دارد. اول از همه ، مزاياي بصري ديوار زنده را نمي توان ناديده گرفت. قطعات چشم اندازهاي طبيعي و پوشيده از پوشش هاي گياهي مختلف مي توانند تأثير بسزايي در تزئين محيط شهري  با ديوارهايي سخت و خشن از جنس بتن و آجر داشته باشند ، بنابراين ديوار سبز  مي تواند جايگزيني براي كشاورزي شهري ، باغباني و دكوراسيون داخلي باشد.

طراحي و توليد انواع ديوارهاي سبز به طور مداوم در حال توسعه است و حتي گزينه هاي بيشتري را براي اهداف مختلف ارائه مي دهد.

ايجاد ديوارهاي سبز در فضاهاي باز يا داخلي

ديوار سبز خارجي:هدف از ايجاد ديوارهاي سبز در فضاي باز در درجه اول عناصر بصري هستند. اگرچه آنها همچنين مي توانند مقرون به صرفه باشند زيرا دماي كلي را كاهش مي دهند ، آب باران را عايق مي كنند و ساختمانها را عايق بندي مي كنند ، اما بيشتر براي ايجاد سرسبزي در مناظر شهري استفاده مي شوند. ساخت اين ديوارهاي زنده از نظر آب و هوا محدوديت هايي دارد ، زيرا آنها مجبورند شرايط اطراف خود را تحمل كنند ، كه ممكن است گاهي اوقات بر ساختار و گياهان تأثير بگذارند.

ديوار سبز داخلي: ديوارهاي سبز داخلي از نظر اندازه محدوديت هاي بيشتري دارند ، زيرا بايد با فضايي كه در آن هستند متناسب باشد. به دليل محدوديت هاي گفته شده ، نگهداري از آنها اغلب آسان تر است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۲:۲۴ توسط:احسان زماني موضوع:

آلاچيق هاي مدل سنتي 

آلاچيق هاي مدل سنتي 

 

آيا به دنبال خريد يك آلاچيق چوبي در اصفهان از به صرفه ترين عرضه كنند ها براي خانه يا باغ شخصي خود هستيد؟ اگر پاسختان بله هست شما هم اكنون با انتخاب هاي عالي از طرح هاي مقرون به صرفه ، كاربردي و جذاب از نظر بصري كه مناسب ملك شماست ، به همراه مجموعه اي عظيم از آلاچيق هاي چوبي ، خانه هاي تابستاني ، طاق هاي باغي و تيرهاي چوبي مخصوص با مناسب ترين قيمت ها مواجه هستيد.

ما مجموعه اي از سازه هاي چوبي مانند آلاچيق هاي چوبي را در اختيارتان قرار مي دهيم كه به لطف تكنولوژي تنها با چند كليك قابل سفارش هستند و در اشكال و اندازه هاي مختلف در طرح هاي مدرن و سنتي وجود دارند و از نظر كيفيت ، بادوام و مقرون به صرفه مي باشند و مهم تر از آن شيوه ي زندگي در فضاي باز شخصي شما را نيز لذت بخش تر مي كنند.

جالب است بدانيد مطالعات جهاني نشان داده است كه احاطه شدن با چوب در خانه ، محل كار يا مدرسه بر سلامت ما تأثير مثبت دارد. گزارش اخير به سفارش Planet Ark نشان مي دهد كه قرار گرفتن در معرض محصولات چوبي و آلاچيق هاي چوبي مزاياي سلامتي مشابه آنهايي را كه مدام در طبيعت بكر وقت مي گذرانند ، ايجاد مي كند.

برخي از مزاياي سلامتي گزارش شده عبارتند از:

1- بهبود وضعيت عاطفي و بيان خود

2- بهبود كيفيت هوا با تعديل رطوبت و تشويق به تنفس راحت تر

3- احساس گرما و راحتي

    4- كاهش فشار خون و ضربان قلب و سطح استرس

استراليايي ها بيش از 90 درصد زمان خود را در خانه ها و سازه هاي چوبي مي گذرانند. آوردن طبيعت به داخل فضاي زندگي ، گامي مثبت براي داشتن آينده اي سالم تر براي شما و محيط زيست است.

سازه هاي آلاچيق چوبي كه يك ساختار بيروني واقعاً چشمگير  و زيبا هستند و يادآور معماري كلاسيك مي باشند ، يك سبك همه كاره براي فضاي حياط خلوت شما فراهم مي كنند كه ظاهري روستيك يا مدرن را ارائه مي دهد. در واقع اين سبك متمايز و خاص آلاچيق هاي چوبي از حس مستحكم تخته هاي چوبي ، بافت چوبي و شيرواني هاي مزين ناشي مي شود. حتي در دنيايي كه سازه هاي آلاچيقي و طاقي شكل در حياط خلوت ها و باغ هاي شخصي و عمومي بيش از پيش رواج پيدا كرده اند ، اين آلاچيق هاي چوبي باغ هستند كه يك نماي منحصر به فرد از منظره ي اطراف را در يك قاب واقعي به ما نشان مي دهند. در اين قاب زيبا ما شاهد يك زيست محيط ارگانيك و طبيعي نيز خواهيم بود.

از آنجا كه متريال هاي چوبي در حال حاضر داراي زيبايي زبانزدي است ، شما مي توانيد قطعه خود را همانطور كه هست براي ساخت سازه ي خود بكار ببريد يا آلاچيق و سازه ي چوبي باغ خود را با يك پوشش نيمه شفاف براي افزايش بافت طبيعي رنگ آميزي كنيد. (توجه: توصيه نمي كنيم از لكه يا رنگ جامد روي قطعه هاي چوبي آلاچيق خود استفاده كنيد زيرا روغن هاي طبيعي باعث ايجاد لكه مي شوند). هر قطعه چوب با دقت انتخاب شده است تا از بالاترين كيفيت ظاهري اطمينان حاصل كند كه حياط پشتي و فضاي باز باغ شما را به يك مكان خلوت منحصر به فرد تبديل مي كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۷:۲۰ توسط:احسان زماني موضوع:

پشت بام هاي سبز

پشت بام هاي سبز

 

طراحي روف گاردن در اصفهان براي ساكناني كه فضاي بيروني ندارند ، اما همچنان به تراس پشت بامي سرسبز و دوستدار محيط زيست علاقه دارند و به آنها اجازه مي دهد از طبيعت لذت ببرند ، بسيار مناسب است. روف گاردن يا باغ تراس پشت بامي شما مي تواند اهداف ديگري را نيز ارائه دهد ، مانند حفظ حريم خصوصي در محيط هاي شلوغ و پرورش خوراكي ها مانند گياهان و سبزيجات. اين ايده هاي طراحي باغ پشت بام به شما كمك مي كند تا براي باغ پشت بام شهري خود برنامه ريزي كرده و ايجاد كنيد.

طراحي روف گاردن ، جايي كه گياهان به طور طبيعي ترجيح نمي دهند رشد كنند ، تجربه اي كاملاً متفاوت از طراحي باغ روي زمين است كه در آن گياهان با خوشحالي رشد مي كنند. نكات كليدي كه بايد مورد توجه قرار گيرد اين است كه آيا مي توانيد گياهان را به آنجا برسانيد ، آيا آنها در محيط زيست زنده مي مانند و آيا براي فضا خيلي بزرگ مي شوند؟

يكي از اشتباهاتي كه مردم با روف گاردن ها يا تراس هاي پشت بام مرتكب مي شوند اين است كه آنها به اندازه كافي بلند پرواز نيستند. اگر به ايجاد يك روف گاردن خوب و ماندگار فكر مي كنيد ، تعداد زيادي گياه وجود دارد كه الگوها ، سايه ها و مناظر خلاقانه و زيبا مي سازند. شما مي خواهيد جلوه هاي مشابهي را در تراس پشت بام ايجاد كنيد ، بنابراين چند گلدان در لبه تراس اين كار را انجام نمي دهند و هميشه مانند يك مجموعه خطي و آرامش بخش از گياهان به نظر مي رسند. ما در طراحي خود از كاشت لايه اي با كاشت هاي ارتفاع مختلف استفاده كرديم. اين مدل يكي از عناصري است كه در طراحي هاي روف گاردن در اصفهان موفق ترين بود.

موارد زيادي براي طراحي روف گاردن بايد در نظر گرفته شود ، از همه مهمتر اينكه وزن آن چقدر است. مي توانيد وزن منطقه كاشته شده خود را در متر مكعب خاك اشباع شده محاسبه كنيد زيرا اين سنگين ترين عنصر است. شگفت آور است كه چقدر خاك بايد كم عمق باشد تا از محدوديت وزني فراتر نرود. ظروف بايد از جنس استيل با كيفيت 3 ميلي متر و كاملاً گالوانيزه باشند تا زنگ نزنند.

يكي ديگر از نكاتي كه در طراحي روف گاردن بايد به آن توجه كنيد ؛ باز كردن فضا براي اولويت هاي اصلي  خودتان مي باشد. خواه هدف اصلي شما ايجاد مكاني براي سرگرمي در فضاي باز و هم يك آرامش خصوصي و خصوصي (يا هر دو) باشد ، روف گاردن خود را طوري طراحي كنيد كه از نحوه استفاده از فضا حمايت كند.

روف گاردن ها يا تراس هاي پشت بام اغلب داراي كف معلق هستند به اين معني كه آب مي تواند از سطح كف آن عبور كرده و به سيستم زهكشي زير برسد. اين بدان معناست كه سنگ يا پرسلان به عنوان انتخاب كف كاربرد دارد.

و در آخر با اختصاص دادن سايه بان و پارتيشن ها و جداكننده هايي براي جلوگيري از وزش باد مي توانيد به ايجاد يك محيط عصرانه با نصب نورپردازي منظره بيرون يا به سادگي آويختن چند تكه چراغ كافه ، ساعت هاي لذت بردن از روف گاردن و تراس پشت بامي خود را افزايش دهيد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۴۱:۴۹ توسط:احسان زماني موضوع:

طراحي پشت بام ها

طراحي پشت بام ها

 

با افزايش جمعيت شهرهاي ما و كاهش چشمگير فضاي سبز ، وسوسه انگيز است كه هر فضاي اضافي را كه براي ايجاد انواع پوشش گياهي زيبا در فضاي باز مناسب است ، تصاحب كنيد. شايد به همين دليل است كه روف گاردن در اصفهان كه يكي از همين شهرهاي پرجمعيت است بيش از گذشته محبوبيت پيدا كرده است.

در مكان هاي داخلي شهر ، افراد بيشتري به آپارتمان ها و خانه هاي شهري با حياط خلوت كوچك يا بدون آن روي مي آورند.در واقع وقتي خانه هاي ما كوچك تر مي شوند ، تراس ها و حيات خلوت هاي ما نيز كوچك تر مي شوند يا به طور كلي از بين مي روند. و اين هم يك دليل ديگر است كه شما را براي سبز كردن بيشتر خانه خود در فضاي پشت بام و ايجاد يك روف گاردن، ترغيب مي كند.

يك باغ پشت بامي يا همان روف گاردن بهترين راه براي ايجاد صلح و آرامش با فضاي سبز به همراه سقفي از جنس آسمان در منزل شخصي خود به دور از هياهوي شهر مي باشد. در واقع روف گاردن يك فضاي سبز دست ساز در بالاترين سطوح (سقف) سازه هاي صنعتي ، تجاري و مسكوني است. مي توانيد از آن براي پرورش محصولات ، ايجاد فضاي بازي ، ايجاد سايه و سرپناه استفاده كنيد يا به سادگي يك صاحب يك منطقه سبز  و با صفا شويد.

مزاياي روف گاردن ها:

1- مي توانيد از فضاي بلا استفاده خود براي ايجاد يك باغ سبزيجات استفاده كنيد.

2- روف گاردن ها معمولاً پر از نور خورشيد هستند. بنابراين با رشد گياهاني كه به ويژه نور خورشيد را دوست دارند مشكلي نخواهيد داشت.

3- از نظر بصري جذاب هستند.

4-روف گاردن ها در تابستان هاي گرم طبقه بالاي آپارتمان را خنك مي كنند.

روف گاردن كاملاً شبيه باغ حياط خلوت شماست. اما بر خلاف حياط خلوت ، قبل از شروع به كار باغچه ، بايد نكاتي را در نظر داشته باشيد. ابتدا تصميم بگيريد كه آيا مي خواهيد از ظروف استفاده كنيد يا مي خواهيد در تخت هاي مرتفع مزارع بسازيد. در صورتي كه قصد استفاده از ظروف را داريد مواد سبك تري مانند پلاستيك يا الياف را امتحان كنيد. مقدار كل وزني كه پشت بام شما تحمل مي كند را محاسبه كنيد. شما بايد وزن خاك (در شرايط مرطوب) ، ظروف ، گياهان بالغ به همراه ميوه هاي آنها ، وزن موقت چنين افرادي و برف (در صورتي كه در مكاني زندگي مي كنيد كه بارش برف يك اتفاق معمولي است) را اضافه كنيد.

چند نكته مفيد در زمينه باغباني پشت بام و روف گاردن:

  براي رشد سبزيجات، گلدان هاي بزرگ و عميق انتخاب كنيد. مشكل استفاده از گلدان هاي پلاستيكي نازك و بي كيفيت اين است كه سريع گرم مي شوند و زهكشي آن نيز بسيار ضعيف است.

   براي كوددهي منظم به گياهان باغ خود از كودهاي آلي استفاده كنيد. تركيبات ايده آل كودها در هر مورد متفاوت خواهد بود. با گذشت زمان و تجربه ، بهترين ها را براي روف گاردن خود پيدا خواهيد كرد.

   گياهان پشت بام خود را مرتب آبياري كنيد. براي به حداكثر رساندن ضربه از تكنيك هاي مناسب آبياري استفاده كنيد.

به طور مرتب گياهان را از نظر آفات و بيماريها بررسي كنيد. براي كنترل آفات از روش هاي كنترل آفات آلي استفاده كنيد.

اگرچه نور خورشيد براي پرورش سبزيجات بسيار مهم است ، اما گاهي اوقات نور زياد خورشيد مي تواند به گياهان شما آسيب برساند. بنابراين اگر در آب و هواي گرمسيري زندگي مي كنيد كه شدت نور خورشيد بيش از حد است ، سايه بعد از ظهر را براي گياهان ترتيب دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۶:۴۶ توسط:احسان زماني موضوع:

كباب پز حرفه اي

كباب پز حرفه اي

 

امروزه تمايل افراد براي استفاده از انواع كباب پزها و باربكيو ها در فضاي باز و اختصاص دادن فضاي باز براي آشپزي كردن بيشتر شده است.اگر شما هم به اين سبك از آشپزي علاقه داريد مي توانيد از  مدل هاي باربكيو در اصفهان  ابتدا مشاوره و راهنمايي دريافت كنيد و سپس طرح مورد نظر خود را سفارش دهيد.

 اندازه باغ و تنظيمات آشپزي و غذا هرچه باشد ، باربكيو و يا همان كباب پزها و لوازم جانبي متعددي وجود دارد كه براي ناهار خوري در فضاي باز و محل آماده سازي غذا ايده آل خواهند بود. اين كه آيا براي خود و همسرتان غذا مي پزيد يا مرتباً گروه هاي زيادي از دوستانتان را سرگرم مي كنيد ، مي توانيد كباب پز ذغالي يا گازي را انتخاب كنيد كه نه تنها فضاي آشپزي مورد نياز شما را دارد ، بلكه ويژگي ها و لوازم پخت و پز را نيز براي بهبود كل غذا انتخاب مي كند.

انتخاب باربكيو مناسب

اولين تصميمي كه بايد بگيريد اين است كه كدام منبع سوخت را انتخاب كنيد. دو گزينه ي اساسي برايتان وجود دارد.1-گاز 2-زغال

باربكيو زغالي: كباب پزهاي گازي بسيار راحت و سريع هستند. تقريباً به محض اينكه صفحه را بچرخانيد و مشعل را آتش بزنيد ، مي توانيد غذاي كبابي مورد علاقه خود را بپزيد. همچنين هنگام پخت و پز مي توانيد از آزادي و انعطاف پذيري بيشتري برخوردار شويد.

 

باربكيو گازي: بيشتر كباب پزهاي گازي داراي چند شعله و محل گرمايش هستند ، به اين معني كه شما مي توانيد يك قسمت از كباب پز گرمتر از بقيه داشته باشيد ، كه براي تهيه همزمان غذاهاي مختلف ايده آل است. كباب پزهاي گازي داراي درپوش يا هود هستند ، زيرا اينها گرماي داخل كباب را حفظ مي كنند. ممكن است كاپوت داراي صفحه دماسنج باشد كه تعيين زمان رسيدن دماي داخلي پخت به حد مطلوب را براي شما آسان مي كند. اگر به دنبال يك كباب بزرگ در اصفهان هستيد ، متوجه خواهيد شد كه بسياري از مدلهاي بزرگتر از گاز استفاده مي كنند ، اگرچه مي توانيد مدلهاي دوگانه سوز را نيز پيدا كنيد كه بهترين حالت را براي پخت و پز شما ارائه مي كنند.

براي كساني كه نگران از بين رفتن طعم واقعي كباب ذغال هستند ، مي تراشه هاي چوب را براي افزايش طعم تهيه كنيد يا مي توانيد مدلي را انتخاب كنيد كه داراي اين ويژگي باشند.

باربكيو دوگانه سوز: كباب پزهاي دوگانه سوز از گاز و زغال استفاده مي كنند. اين مدل از باربكيوها اغلب شامل يك سيني زغال هستند.مي توانيد اين سيني را در گريل قرار دهيد و زغال اضافه كنيد ، و هم مي توانيد از اين مدل براي ايجاد طعم دودي و كبابي كه دوست داريد استفاده كنيد. گاز سوز به عنوان احتراق عمل مي كند و كار كباب پز را بسيار ساده تر مي كند ، اما زغال چوبي موجود در سيني سوزانده شده و به هر چيزي كه روي آن بپزيد طعم دودي مي دهد.

در برخي از مدلها مي توان مزاياي هر دو كباب پز پز زغالي و گازي را با هم تركيب كرد زيرا داراي چندين قسمت گرمايشي و چندين سيني زغال چوب هستند. مي توانيد از نيمي از فضاي پخت و پز براي همبرگرهاي دودي و استيك ، و نيمي ديگر براي تهيه غذاهاي مختلف ديگر و يا براي تفت دادن گوشت ، كه به منبع دائمي و ثابت نياز دارد ، استفاده كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۰:۳۰ توسط:احسان زماني موضوع:

ايجاد انرژي در فضا

ايجاد انرژي در فضا

 

در فنگ شويي ، فلز مي تواند سازماندهي و هماهنگي بيشتري را در محيط شما ايجاد كند ، همچنين تفكر و تشخيص بسيار زيادي از محيطي كه در آن ساكن هستيم را ايجاد مي كند و باعث به وجود آمدن محيط خشك و سردي مي شود، به همين دليل است كه شما ممكن است جاي خالي يك منبع آبي كوچك مانند آبنما كه صداي آرامش بخشي داشته باشد را حس كنيد. اگر شما نيز متوجه اين خشكي محيط اطرافتان شديد مي توانيد به راحتي با خريد آبنما در اصفهان، به فضاي بي روح خانه يا محل كارتان انرژي تزريق كنيد و از بودن در آنجا لذت ببريد.

آبنماهاي فلزي:درواقع آبنماهاي فلزي مي توانند سازماندهي بيشتري را ارتقا دهند زيرا تمركز فلز در مورد هماهنگي ، تكميل و دقت بيشتر است. فلز را مي توان براي دقت و كارايي بيشتر به خانه شما دعوت كرد تا به شما در تكميل كارها كمك كند.

پمپ شناور و داخلي آب نما هاي ما بي صدا زمزمه مي كند و اين يك چشمه ي آب دلنواز ايده آل براي دفتر ، اتاق خواب يا هر فضايي است كه مي خواهيد ساكت و آرامش بخش باشد. با اين حال ، صداهاي چكه كننده آب نيز بسيار بي صدا هستند ، و اگر به دنبال چشمه اي براي صداهاي آرامش بخش آب هستيد ، اين چشمه ها ي كوچك همان تكه اي از طبيعت در خانه ي شما خواهند بود.

همچنين اين مدل از آبنماها ابعاد آنها استاندارد و از نظر ارتفاع و اندازه جمع و جور هستند ، به اين معني كه به راحتي روي ميزهاي به عنوان روميزي يا طاقچه هاي خانه قرار مي گيرد. پر كردن آن نيز آسان است: شما فقط قسمت بالايي را از پايه بلند كرده ، با آب پر مي كنيد ، سپس مجدداً مونتاژ كرده و به يك خروجي استاندارد وصل كنيد.

آبنماهاي سنگي:  آنجي چو كه يك معمار و متخصص فنگ شويي است مي گويد:آبنماها و چشمه هايي كه با سنگ بومي يا قهوه اي به عنصر زمين متصل و پايه گذاري شده اند، مي توانند زمينه ساز ، حمايت كننده و پرورش دهنده باشند و در مراقبت از خود توانا هستند.از اين رو سنگ طبيعي يكي از بهترين راه ها براي آوردن عنصر فنگ شويي زمين براي پرورش و زمين زدن انرژي هاي منفي به خانه شما است ، به همين دليل است كه يك چشمه يا آبنماي سنگي هميشه يك انتخاب محبوب است. سنگ در پايه براي درخشش بيشتر آب در آبنما مي باشد.  اين مدل از آبنماها صداي شنيدني و آرامش بخشي از جريان آب را به خانه شما مي آورند.

در خريد آبنما بايد به چه چيزهايي توجه كنيد:

1- اندازه:

اگر آبنمايي را انتخاب كنيد كه فضاي زيادي از خانه و ديگر محيط هاي را اشغال كند ، در واقع مي تواند به جاي يك منبع آرامش بخش ، به عنوان يك عامل استرس زا تبديل شود. چراكه فنگ شويي توجه به فضاها است. آنجي چو در اين باره مي گويد: توجه به جزئيات محيط شما ؛نحوه تأثير اين جزئيات بر ما است. بنابراين شما بايد به آنچه در فضا به درستي مناسب است توجه كنيد. اگر يك شيء نمادين را در خانه خود قرار مي دهيد و توجه نمي كنيد كه آيا در فضا قرار مي گيرد يا خير ، اين نشان دهنده انرژي است كه مي خواهيد به خانه و زندگي خود دعوت كنيد.

2- نگهداري آسان:

 

آب داخل آبنماها در صورت عدم نظافت و نگهداري منظم، راكد يا پر از باكتري مي شود. مطمئن شويد كه دستورالعمل هاي موجود در آبنماي خود را براي نظافت مناسب بررسي  كنيد ، اما اكثر آنها را مي توان به راحتي با استفاده از آب مقطر و تميز كردن مرتب آن با كمي سفيد كننده به طور مداوم حفظ كرد. اما قطعاً بايد فواره هايي را در نظر گرفت كه به راحتي جدا مي شوند تا بتوانيد هر قسمت آن را تميز كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۵:۲۰ توسط:احسان زماني موضوع:

باغباني در فضاي كوچك

باغباني در فضاي كوچك

 

ايرانيان از اولين افرادي بودند كه به يكديگر گل هديه كردند.اجراي اين سنت طولاني در روزهاي تولد ، سالگردها ، جشن ها و آشنايي هاي شيرين و تلخ تا به امروز براي حفظ و تحكيم روابط ما با اطرافيان و ايجاد خاطرات خوب ادامه داشته است. از اين رو گل ها و گياهان نقش مهمي در ايجاد تغذيه ي روح و روان ما ايفا مي كنند و افسردگي را از ما دور مي كنند.

فلاورباكس ها يا همان جعبه هاي گل براي باغباني در فضاهاي كوچك عالي هستند. با سفارش فلاورباكس در اصفهان به راحتي مي توانيد 1000 ايده براي استفاده از گلدان و كاشت در اطراف خانه خود براي بهبود و روح بخشيدن به فضاهاي داخلي و خارجي آن پيدا كنيد.

آويزان كردن جعبه هاي كاشت در زير پنجره ها ، روي ديوارها ، نرده هاي بالكن و فضاهاي ورودي درها  به شما اين امكان را مي دهد كه زيبايي را به هر فضا اضافه كنيد. با داشتن يك فلاورباكس شما مي توانيد يك باغ به وسعت يك گلدان جمع و جور يا يك باغچه ي متحكرك در هر نقطه كه ميخواهيد ايجاد كنيد.

انواع مدل و فوايد فلاورباكس يا جعبه گل

مدل فلزي يا فرفورژه : همه ي سبك هاي فلزي ما براي مقاومت در برابر خرد شدن ، محو شدن و زنگ زدگي داراي محافظ هستند. اگر سبك اروپايي و قديمي را دوست داريد يا در حال ايجاد يك حياط باغي شكل هستيد ، آهن فرفورژه يك انتخاب عالي است.

مدل آلومينيومي : مانند فلاورباكس جنس فلزي و  فرفورژه ، آلومينيوم داراي روكش ضد آب و طيف وسيعي از گزينه هاي پوششي و محافظ است. آلومينيوم برخلاف آهن زنگ نمي زند و براي استفاده در مناطق ساحلي ايده آل است.

مدل مسي: فلاورباكس هاي با جنس مس، مخصوص باغ هاي لوكس و طراحي هاي فضاي سبز خاص هستند. فلاورباكس هاي مسي بدون نقص با دست جلا داده مي شود و هنگامي كه با آهن فرفورژه سياه تركيب مي شوند ، كنتراست چشمگيري ايجاد مي كنند.

مدل فايبرگلاس: اين سبك از جعبه هاي گل به دليل دوام و سبك بودن بسيار معروف هستند. سطح بالايي از جزئيات و سفارشي سازي طراحي از مدل هاي فايبرگلاس در  اصهان در دسترس مشتريان است. فايبرگلاس را مي توان شبيه چوب و سنگ روي هم چيده و با ساير مصالح سنگين تعمير و نگهداري كرد. فلاورباكس هاي  فايبرگلاس در رنگ هاي مختلف توليد مي شوند و در برابر ترك خوردگي نيز مقاوم هستند.

 مدل كامپوزيت PVC  : كامپوزيت PVC سلولي يك ماده جامد با هسته است كه شبيه چوب است. برخلاف چوب ، غيرممكن است كه PVC پوسيده ، پيچ خورده و تاب بخورد. PVC    كامپوزيت ذاتاً سفيد است اما مي توان آن را رنگ آميزي كرد. اين جنس از فلاورباكس ها نيز مانند مدل هاي آلومينيومي مناسب براي مناطق ساحلي و رطوبتي هم مي باشند.

مدل چوبي: در حقيقت هيچ چيز شبيه زيبايي كلاسيك چوب واقعي نيست. محصولات چوبي از چوب قرمز و سرو طبيعي مقاوم در برابر حشرات و پوسيدگي ساخته شده است. از چوب با منبع پايدار استفاده مي شود و مي توان تمام واحدها را به صورت ناتمام سفارش داد و اين مدل فلاورباكس كلاسيك براي استفاده به عنوان باغباني ارگانيك بدون مواد شيميايي مناسب است.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۶:۴۰ توسط:احسان زماني موضوع:

شيك كردن فضاهاي بيروني

شيك كردن فضاهاي بيروني

 

اگر براي شكيل تر كردن فضاي باز منزل يا باغ و ويلاي شخصي خود به دنبال سازه هاي آلاچيق در اصفهان هستيد، درست آمديد. آلاچيق هاي ما يك افزودني عالي و بي انتها براي حياط خلوت يا فضاهاي باز باغ و بوستان شما مي باشند. اما مهمتر از همه ، آلاچيق به دوستان و خانواده شما اجازه مي دهد از زمان بيشتري با هم در خارج از منزل لذت ببريد و خاطرات خوشي را در كنار يكديگر ثبت كنيد.

شما مي توانيد آلاچيق ها را در همه اشكال ، مواد و متريال هاي گوناگون و با كيفيت و همچنين اندازه هاي مختلف خريداري كنيد. اگر به دنبال آلاچيقي هستيد كه علاوه بر شيك و مدرن بودن، مقرون به صرفه نيز باشد؛ حتماً از تيم فروش ما در مورد بهترين گزينه ها براي حياط خلوت خود بپرسيد. انواع مختلف آلاچيق هاي مجموعه ي ما براي اكثر خانه ها فوق العاده  مناسب هستند و در اندازه هاي استاندارد مطابق با هر نوع فضاي باز شما وجود دارند و قابل طراحي مطابق با سليقه ي شما مي باشند.

از طرف ديگر ، اگر مي خواهيد بيشترين فضاي ممكن را پوشش دهيد و يا بيشتر به عناصر طراحي و عملكرد درآلاچيق خود علاقه داريد ، ما مي توانيم به شما كمك كنيم تا يك ساختار منحصر به فرد در يك طرح سفارشي ايجاد كنيد. مشتريان علاقه مند به آلاچيق هاي سفارشي و خاص به دنبال يك غرفه منحصر به فرد و تك هستند يا شايد برنامه منحصر به فردي در ذهن دارند(مانند يك شومينه در فضاي باز كه مي خواهند در آن فاكتور گرفته شود.) هر چه نياز داريد ، تيم طراحي بسيار مجرب ما مي تواند غرفه شما را سفارشي كند تا با ديد شما مطابقت داشته باشد.

يك باور رايج مردم اين است كه مي توانند با هزينه كمتري يك آلاچيق را از بيس و پايه خودشان طراحي كنند و بسازند. درست است ، شما هميشه مي توانيد چيزي ارزان تر بسازيد ، اما آنچه را كه براي آن هزينه مي كنيد دريافت مي كنيد. وقتي كيفيت عالي تمام مصالح تضمين شده باشد و قابليت پيش بيني و سهولت ساخت را در نظر بگيريد ، مقايسه با ارزش ما بسيار دشوار است. بيشتر اوقات ، وقتي افرادي مي خواهند خودشان براي ساخت آلاچيق شخصي خود دست به كار شوند ، به اين دليل است كه آنها مي خواهند اين كار را انجام دهند و از آن لذت مي برند. اين مي تواند يك پروژه سرگرم كننده براي خانواده يا گروهي از دوستان باشد به شرطي كه حداقل يكي از آنها بداند كه چه كار مي كند! لطفا اجازه ندهيد كسي شما را گمراه كند. ساختن هر مدل از اين مدل سازه ها نيازمند ابزار مخصوص و استاندارهاي خاص مناسب با طرح و ساخت آن مي باشد.

از آنجا كه ايجاد يك فضاي مسقف جذاب و آلاچيقي براي اشتراك گذاري با خانواده و دوستان هرگز آسان نبوده است؛ از مراحل اوليه ايجاد و بهينه سازي طراحي شما گرفته تا جزئيات اجرا و تكميل كار ، ما در هر مرحله از راه با شما خواهيم بود. مشاور طراحي اختصاصي شما گام به گام در هر يك از طرح هاي انتخابي شما قدم به قدم به شما راهنمايي مي كند تا مطمئن شويد بهترين آلاچيق را متناسب با چشم انداز ، فضا و بودجه خود پيدا خواهيد كرد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۱:۰۳ توسط:احسان زماني موضوع: