مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

كاربرد كمربندهاي پزشكي در درمان

كاربرد كمربندهاي پزشكي در درمان

 

اكثر افراد جامعه در سراسر جهان با معضلات كمر درد كه يكي از دلايل آن ناشي از چاقي مفرط است، دست  و پنچه نرم مي كنند. برخي از افراد به دلايل زيادي از جمله ديسك كمر، پارگي ديسك يا ساييدگي مهره هاي ستون فقرات دچار درد هاي غير قابل تحملي مي شوند اين درد ها آنقدر ادامه دار مي شوند كه فرد بيمار كاملا از انجام فعاليت هاي روزمره ناتوان مي شود. در بين راهكار هاي زيادي كه براي كنترل اين درد ها وجود دارد، استفاده از كمربند طبي يكي از روش هاي موقت براي كنترل اين دسته از  بيماري ها به شمار مي رود. بهره بردن از اين محصول مستلزم آگاهي از نكات قابل توجهي است كه در ادامه به توضيح آن ها مي پردازيم.

 

مزاياي استفاده از كمربند طبي

كمربند هاي طبي بر اساس آناتومي بدن (كمر) طراحي شده اند به همين منظور ستون فقرات كمر بيمار را در انحناي صحيح جاي مي  دهند و ستون فقرات را تحت حمايت اتصالات به كار رفته در كمربند ها قرار مي دهند كه البته اين حمايت متناسب با كمربند مورد نياز ، تغيير مي كند.

لازم به ذكر است اتصالات كمربند طبي از جنس پلاستيك سبك ساخته شده است كه در برابر ضربه و آسيب هاي احتمالي مقاوم است.

كمربند هاي طبي متشكل از صفحات مقاوم در قسمت جلويي و پشتي هستند كه منجر به ثبات لازم در ستون فقرات مي شود و فشار اضافي را از بين ميبرد؛ همچنين گرماي مطلوبي در اين ناحيه ايجاد مي كند كه مقداري از درد را كاهش مي دهد.

قابليتي كه برخي از كمربند هاي طبي آن را دارا هستند قابليت كشساني اين محصول است كه در كاسته شدن درد در قسمت پايين كمر نقش به سزايي دارد.

در گذشته مشكلي كه در پوشيدن اين كمربند وجود داشت، ايجاد حساسيت پوستي ناشي از ساييدگي پوست بود كه باعث ميشد بيماران از استفاده ي اين محصول خودداري كنند اما امروزه پارچه هاي نرم و لطيف در لايه ي آخر اين كمر بند ها تعبيه شده است كه كاملا مشكل حساسيت پوستي را بر طرف كرده است با اين حال مي توانيد آن را روي لباس يا زير لباس بپوشيد.

كمربند هاي طبي به گونه اي طراحي شده اند كه قابليت چند بار شست و شو را دارند و بعد از شست و شو نيز استحكام و دوام خود را حفظ مي كنند.

كمربند هايي كه نئوپرن در آن ها تعبيه شده است بهترين گزينه براي راحتي شما مي باشد زيرا باعث سوزش پوست و عرق سوزي نمي شود.

 

انواع كمربند هاي طبي

كمربند ها شامل دو دسته ي كلي سخت و نيمه سخت مي شود. كمربند هاي طبي سخت متشكل از مواد ترموپلاستيك يا مواد فلزي است و اين مواد قسمت هاي جلو، عقب و گاهي كناره هاي كمربند را در برگرفته است. برخي از كمربند ها داراي تسمه هاي فلزي هستند كه خارج كمربند قرار گرفته اند اما كمربند هايي كه داراي قرقره هستند، مقرون به صرفه و استفاده از آن ها راحت تر است.

كمربند هاي نيمه سخت متشكل از مواد منعطف تري مي باشند و تفاوت اين كمربند ها با كمربند هاي سخت، به كار رفتن فوم و مواد پلاستيكي در آن ها است، همچنين از تسمه هاي پلاستيكي در آن به كار رفته است. در آخر شما را به تعدادي از انواع كمربند هاي طي آشنا ميكنيم.

كمر بند طبي منفذ دار

كمربند ضد كمر درد

كمربند فيكس كننده

كمر بند نئوپرن دار

كمربند الكتريكي

كمربند آتل دار

كمربند پشمي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۸:۲۹ توسط:احسان زماني موضوع:

نگهدارنده زانو

نگهدارنده زانو

 

اكثر افراد جامعه در سراسر جهان از زانو درد رنج مي برند. آسيب هايي كه به زانو وارد مي شود يكي از معضلات بزرگ در انجام فعاليت هاي روزمره و فعاليت هاي ورزشي به شمار مي رود. اكثر ورزشكاران دچار عارضه هايي از جمله پارگي رباط هاي صليبي مياني، صليبي قدامي، پارگي رباط جانبي و پارگي بافت غضروف  مي شوند؛ در اين راستا استفاده از زانو بند طبي يكي از بهترين روش هاي درماني براي جلوگيري و پيشگيري از وقوع آسيب هاي بيشتر، كنترل درد و كمك به روند بهبودي پيشنهاد مي شود. اكثر افراد جامعه به ويژه افراد مسن بالاي پنجاه سال با عارضه ي پوكي استخوان، آرتروز، ساييدگي غضروف و كشش تاندون، دست و پنجه نرم مي كنند كه در اين زمينه ميتوان از زانو بند طبي به عنوان وسيله ي كمكي براي تسكين درد كمك گرفت.

 

موارد استفاده از زانو بند طبي

زانو بند طبي در راستاي حمايت از مفاصل زانوها، كنترل حركات، حفاظت و پيشگيري از وقوع عارضه هاي تازه در مفاصل، استفاده مي شود و در برخي موارد در سرعت روند درمان موثر است.

اين زانو بندها نه تنها براي زانوهايي كه دچار عارضه هاي خفيف شده اند موثر است بلكه براي زانو هايي كه كاملا يا درصد بالايي قدرت حركت خود را از دست داده اند نيز مفيد است.

همچنين براي گرم نگه داشتن، تسكين درد كشكك زانو و بهبود آسيب ديدگي رباط ها و تاندون ها نيز كارايي زيادي دارد.

اگر در زانو ها، رباط هاي صليبي زانو دچار آسيب شده اند بهتر است از يك زانو بند لولا دار استفاده شود كه البته بعد از انجام عمل جراحي در اين ناحيه، پزشك شما، استفاده از اين نوع زانو بند را براي شما ضروري ميداند. علت انتخاب زانو بند لولا دار به اين دليل است كه قابليت قفل شدن دارد و در دوران نقاهت كاملا پاها را ثابت نگه داشته و زماني كه پزشك تعيين كند ميتوان قفل آن را باز كرد.

زماني كه غضروف هاي زير كشكك زانو دچار آسيب ديدگي شود بايد از زانو بند هايي  كه جنسشان از نئوپرن است استفاده شود زيرا به ثابت نگه داشتن كشكك زانو در جاي خود كمك مي كند و به مرور زمان درد را تسكين مي دهد.

زانو بند ها در انواع مختلفي توليد مي شوند كه هر يك كارايي بخصوصي دارند. برخي از ساده ترين زانو بند ها را مي توانيد از مراكز بهداشتي و داروخانه تهيه كنيد اما برخي از اين زانو بند ها كه پيشرفته تر و اختصاصي هستند را به طور سفارشي مي توانيد تهيه كنيد كه در اين صورت ضروري است به پزشك متخصص مراجعه كنيد.

 

انواع زانو بند طبي

زانو بند فنر دار

زانو بند آتل دار

زانو بند لولا دار

زانو بند چهار فنره

زانو بند كشكك باز

زانو بند كوتاه نئوپرني

زانو بند ورزشي پد دار

زانو بند بي حركت كننده

زانو بند نئوپرني چهار فنر

زانو بند ورزشي كشكك باز

زانو بند با نئوپرن يك طرفه

زانو بند لولا دار كشي با چند محور

زانو بند كوتاه كشكك باز با چهار آتل نرم

توجه داشته باشيد كه قبل از تهيه و سفارش هر يك از اين محصولات بايد با پزشك متخصص مشورت كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۸:۴۰ توسط:احسان زماني موضوع:

كاربرد انواع نگه دارندگان طبي گردن

كاربرد انواع نگه دارندگان طبي گردن

 

 

گردن بند طبي يكي از وسايل طبي مورد نياز ارتوپدي محسوب مي شود كه براي آرتروز گردن، ديسك گردن يا براي فشار هاي ناشي از فعاليت هاي سنگين كارايي دارد. گردن بند هاي طبي انواع مختلفي دارند كه هر كدام نسبت به آسيب هاي رخ داده مورد استفاده قرار مي گيرند. وظيفه ي اصلي گردن بند طبي ايجاد حالت سكون و ثابت در ناحيه ستون فقرات گردن مي باشد كه براي كشيدگي تاندون، آرتروز و ديسك گردن، بيشترين كارايي را دارد. فعاليت هاي پر حجم، بلند كردن اجسام سنگين، تصادف با ماشين يا برخورد به زمين از عوامل اصلي آسيب ديدگي ناحيه ستون فقرات گردن است. هنگامي كه آسيب ديدگي هاي جدي و وخيم رخ مي دهد، پزشك بلافاصله استفاده از گردن بند طبي را براي ثابت نگه داشتن گردن، ضروري ميداند زيرا كوچك ترين حركات گردن در اين شرايط ممكن است منجر به قطع نخاع يا مرگ حتمي شود. در اين مقاله با ما همرا باشيد تا شما را با مشخصات گردن بند طبي آشنا كنيم.

 

موارد استفاده از گردن بند طبي

همانطور كه گفته شد، وظيفه ي اصلي گردن بند طبي حمايت از ستون فقرات گردن است.

افرادي كه تحت عمل جراحي گردن قرار گرفته اند ضروري است كه بعد از عمل از گردن بند طبي استفاده كنند.

گردن بند طبي در بيمارستان ها و بخصوص در قسمت اورژانس بسيار كارايي دارد و پرسنل براي بيماران تصادفي از گردن بند طبي استفاده مي كنند.

براي كنترل كشيدگي تاندون.

براي كنترل تعادل ستون فقرات.

براي تسكين درد هاي افزايشي.

براي جلوگيري از فشارهاي وارده به ستون فقرات.

 

انواع گردن بند هاي طبي

گردن بند طبي انعطاف پذير.

متشكل از فوم و پارچه هاي لطيف و داراي بند چسبي كه براي بستن گردن بند تعبيه شده است. اين نوع گردن بند براي آسيب هاي خفيف كارايي دارد و بخاطر نرمي و لطافتي كه دارد باعث مي شود شما احساس راحتي كنيد و فشار وارد به گردن را از بين ببرد، همچنين به دفعات قابل شست و شو و استفاده است.

 

گردن بند طبي توماس

متشكل از چند سوراخ براي تهويه هوا و از جنس پلاستيك مي باشد. اين گردن بند نسبت به گردن بند هاي انعطاف پذير ساختار سختي دارند و گردن را به صورت محكم و ثابت نگه داري مي كند. لبه هاي بالايي و پاييني گردن بند متشكل از پد هايي از جنس فوم مي باشد كه محافظ چانه و گردن است كه ايجاد زخم جلوگيري مي كند.

 

گردن بند ميامي

 اين گردن بند بخاطر فيكس شدن با گردن احساس راحتي به بيمار مي دهد. همچنين قسمت پشتي گردن بند مقداري بالا تر از قسمت جلويي آن است زيرا روي ستون فقرات قرار گرفته و از اين ناحيه محافظت مي كند.

گردن بند طبي آسپن

اين گردن بند كمي به گردن بند مدل توماس شباهت دارد و متشكل از تعدادي سوراخ است همچنين جنس آن به گونه اي است كه قدرت تهويه بالايي دارد.

 

گردن بند دو تكه اي

اين گردن بند متشكل از دو قسمت است؛ قسمتي كه روي گردن قرار مي گيرد و قسمتي كه جلوي گردن قرار مي گيرد.

دو چسب در قسمت چپ و راست آن قرار دارد.

قوسي كه كه در پشت گردن بند قرار دارد باعث مي شود ستون فقرات در حالت صحيح خود قرار بگيرد.

 

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۱:۴۷ توسط:احسان زماني موضوع:

آسيب هاي مچ پا

آسيب هاي مچ پا

 

آسيب هايي كه به مچ پا وارد مي شود در انجام فعاليت هاي روزانه اختلال ايجاد مي كند. هنگامي كه به قوزك پا صدمه اي وارد شود به جز استراحت و توقف انجام كاراي روزمره كاري نمي توان كرد. در زمان هاي قديم هنگام آسيب به مچ پا از پيچاندن پارچه به دور مچ استفاده مي كردند كه مقرون به صرفه نيز بود اما امروزه راهكار هايي وجود دارد كه بتوان روند بهبودي را سريع تر طي كرد. در اين مقاله شما را با يكي از محصولات طبي درماني براي آسيب هايي كه به قوزك پا وارد مي شود آشنا مي كنيم. قوزك بند پا يكي از وسايل مورد نياز طبي درماني است براي صدمه هايي كه به مچ و قوزك پا وارد مي شود و اين امكان را مي دهد كه هر چه سريع تر درمان خود را به اتمام برسانيد. يكي از مؤلفه هاي اصلي يك قوزك بند با كيفيت، حمايت آن از ناحيه ي آسيب ديده مي باشد در غير اين صورت از روند بهبودي جلوگيري كرده و درد را تشديد مي كند.

 

فوايد استفاده از قوزك بند پا

قوزك بند ها به گونه اي طراحي شده اند كه بتوان به راحتي آن را دور قوزك پا، باز و بسته كرد. لازم به ذكر است كه قوزك بند را مي توانيد در دو نوع بند دار و بدون بند تهيه كنيد لزا وزن، جنس، حمايت و انعطاف در انتخاب شما حائز اهميت است. در خصوص انعطاف پذيري قوزك بند لازم است بدانيد براي آسيب هاي خفيف كاربرد بيشتري دارد اما براي آسيب هاي جدي بهتر است از قوزك بند هايي استفاده شود كه استحكام بالايي داشته باشند و با انقباض قوزك موجب افزايش جريان خون شود. قوزك بند در برخي موارد براي پيشگيري از پيچ خوردگي داخلي يا خارجي در قسمت مچ افرادي كه به دفعات آن را تجربه كرده اند بسيار الزامي است پس بهتر است قبل از پارگي يا كشيدگي تاندون ها از قوزك بند پا استفاده كنيد. قوزك بند براي ورزشكاراني كه بيشترين ساعات روز را به ورزش كردن اختصاص مي دهند بسيار مفيد است و از وارد شدن آسيب هاي احتمالي جلوگيري مي كند اما بهتر است به طور مداوم از قوزك بند استفاده نشود و هر از گاهي به مچ پاها اجازه ي تنفس داده شود؛ پس در هنگام خواب يا مواقعي كه ميدانيد آسيبي مچ ها را تهديد نمي كند از بستن آن اجتناب كنيد. در همه ي اين موارد قبل از تهيه و استفاده از اين محصول با پزشك متخصص مشورت كنيد.

 

انواع قوزك بند پا (بند دار، بدون بند، چسبي)

قوزك بند ساده

قوزك بند كشي

قوزك بند ورزشي

قوزك بند ليگاماني

قوزك بند آتل دار

 

كاربرد قوزك بند پا

درمان تورم

تسكين درد

كوفتگي قوزك پا

درمان پيچ خوردگي

درمان تعادل مفصل مچ پا

 

 

 

ساختار قوزك بند پا

داخل قوزك بند، قطعات فلزي و پلاستيكي تعبيه شده كه فقط در نوع بند دار آن به كار رفته است و در دو طرف قوزك، قطعات فلزي به عنوان محافظ عمل مي كند. هنگامي كه مچ پا دچار پيچ خوردگي شود، محافظ هاي قوزك بند به وظيفه ي خود عمل مي كنند.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۰۴:۲۴ توسط:احسان زماني موضوع:

 انوع گن و كاربرد آن 

 انوع گن و كاربرد آن 

 

بانوان بارداري كه در دوران بارداري پوشاك متفاوتي نسبت به دوران قبل از بارداري استفاده مي كنند، بانواني كه به تناسب اندام خود اهميت مي دهند، افرادي كه از جاي زخم در قسمت شكم رنج مي برند يا افرادي كه از ناحيه شكم عمل جراحي شده اند و جاي بخيه نياز به مراقبت و بهبودي دارند و موارد ديگري كه در ادامه به آن ها اشاره مي كنيم، مستلزم استفاده از محصولات طبي هستند كه در اين زمينه شكم بند رايج ترين محصول براي درمان و بهبودي اين افراد مي باشد. شكم بند ها ابتدا بعد از عمل جراحي كاربرد داشتند اما با گذشت زمان، امروزه جنبه هاي كاربردي ديگري نيز دارند كه هر كدام متناسب با نياز فرد، كاركرد متفاوتي دارند. همانطور كه مي دانيد قسمتي است كه بيشترين ذخاير چربي در آن قرار دارد لزا در بين افراد جامعه، افرادي كه اضافه وزن دارند بهره بيشتري ميبرند. در موارد بخصوصي كه به آن ها اشاره شد از جمله زخم هاي شكمي پس از عمل آپانديس، عمل سزارين يا افتادگي شكم استفاده از شكم بند با مشورت پزشك متخصص توصيه ميگردد.

 

انواع شكم بند

شكم بند لاغري

شكم بند بارداري

شكم بند براي كمر درد

شكم بند مخصوص زخم هاي شكمي

 

فوايد استفاده از شكم بند

كمك به جلوگيري از آسيب به كمر و لگن در دوران بارداري.

جلوگيري از افتادگي شكم بعد از دوران بارداري.

كمك به بهبودي مكان بخيه.

كمك به چربي سوزي.

تناسب اندام موقت.

تسكين درد كمر.

 

مضرات استفاده از شكم بند

از مضرات استفاده از شكم بند مي توان به حساسيت هاي پوستي اشاره كرد. اين در صورتي است كه شما بطور مداوم از شكم بند استفاده كنيد كه موجب تحريك و ساييدگي پوست مي شود و عرق كردن در اين ناحيه منجر به عرق سوزي يا سوختگي پوست مي شود. از ديگر مظرات استفاده از شكم بند كم آب كردن بدن است كه اين مسئله به تنهايي مشكلاتي چون خشكي دهان، خشكي پوست و اختلال كليه را به همراه مي آورد.

 

 

 

شكم بند لاغري

شكم بند هاي لاغري داراي يك نوار پهن از جنس نئوپرن هستند. نئوپرن به پهلو و قسمت هايي كه چربي دارند فشار مضاعف وارد مي كند و اين فشار به امر چربي سوزي كمك مي كند؛ اما متآسفانه در برخي موارد باعث مي شود بيشتر از حد معمول عرق كنيد در اين هنگام امكان دارد چربي سوزي رخ ندهد و فقط آب بدن از پوست خارج شود كه در اين صورت با آشاميدن آب، مجددا آب كافي بدن جبران مي شود و چربي سوزي اتفاق نمي افتد. در واقع استفاده از شكم بند به طور موقت براي لاغري بسيار كاربردي است و حداقل مدت كوتاهي به تناسب اندام كمك مي كند لزا برخي افراد براي بهبود افتادگي شكم نيز از شكم بند بهره مي برند. همچنين در بعضي مواقع فقط هنگامي كه از شكم بند استفاده مي كنيد، چربي سوزي اتفاق مي افتد و زماني كه از آن استفاده نكنيد ديگر فشاري به سلول هاي چربي وارد نيست در نتيجه مي توان گفت استفاده از شكم بند لاغري براي تناسب اندام موقت بسيار مفيد است. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۳۶:۵۷ توسط:احسان زماني موضوع:

آسيب هاي آرنج دست

آسيب هاي آرنج دست

 

از آنجايي كه آرنج محل قرارگيري مفصل و اعصاب مي باشد مراقبت از آن نيز حائز اهميت است. انجام كارهاي مكرر و پرحجم در طول روز آرنج را آسيب پذير مي كند. آرنج بند بيشترين استفاده را براي بهبودي خشكي مفصل مي باشد همچنين ميتوان بعد از عمل جراحي مورد استفاده قرار مي گيرد. در برخي موارد افرادي كه به طور مداوم با رايانه سر و كار دارند ممكن است بعد از مدتي تاندون هاي آرنجشان متورم شود و ادامه دادن اين فعاليت ها منجر به پارگي تاندون مي شود؛ لزا استفاده از آرنج بند براي پيشگيري مي تواند احتمال وقوع اين خطرات را كاهش دهد. آرنج بند فشار هاي ناشي از پارگي تاندون ها را در ساعد كاهش مي دهد كه باعث مي شود اين عارضه سريع تر روند بهبودي را طي كند. در اين مقاله شما را با برخي از مشخصات و مزاياي استفاده از آرنج بند ها آشنا مي كنيم.

 

مزاياي استفاده از آرنج بند

آرنج بند هاي طبي بر خلاف آرنج بند هاي معمولي براي محافظت از مفصل آرنج بسيار موثر است و قابليت تنظيم فشار بر روي مفصل را دارد؛ همچنين نه تنها مداخله اي براي انجام كارهاي روزانه ايجاد نمي كند بلكه امكان راحتي بيشتري را براي فرد فراهم مي سازد. اگر آرنج شما دچار كشيدگي تاندون و يا رگ به رگ شده است به طور موقت مي توانيد از آرنج بند استفاده كنيد تا حدودي درد شما را تسكين دهد. اگر از آرنج بند طبي استفاده مي كنيد لازم است بدانيد كه اين آرنج بند ها داراي نوار هايي است كه قابليت تنظيم فشار دارد و به گونه اي طراحي شده كه فشار مضاعف به مفصل وارد نمي كند.

 

انواع آرنج بند

آرنج بند هاي مخصوص تنيس كه انواع مختلفي دارد. (نئوپرني)

.  آرنج بند بريس دار مچ تا بازو.

آرنج بند با قابليت تنظيم فشار.

آرنج بند با قابليت فشردگي.

آرنج بند محدود كننده.

آرنج بند با كش دوبل.

آرنج بند پد دار.

آرنج بند كشي.

 

كاربرد آرنج بند

حمايت از مفصل ها.

درمان خشكي مفصل.

درمان كشيدگي تاندون.

ثابت نگه داشتن مفصل.

درمان اپي كنديل هاي بازو.

درمان رگ به رگ شدن آرنج.

نگهداري و مراقبت بعد از عمل.

جلوگيري از آسيب هاي بيشتر و احتمالي.

محفوظ نگه داشتن گرماي قسمت آسيب ديده.

درمان تورم آرنج در اثر وارد شدن آسيب هاي مكرر.

 

ويژگي هاي آرنج بند

قابل شست و شو است.

محدوديت حركتي ايجاد نميكند.

حساسيتي براي پوست ايجاد نمي كند.

بسيار متنوع و مقرون به صرفه است.

در سايز ها و جنس هاي متفاوت موجود است.

داراي لايه هاي پد براي محافظت از مفصل مي باشد.

داراي نوار هايي براي تنظيم فشار در مفصل مي باشد.

سنگيني به دست شما وارد نمي كند و كاملا سبك و راحت است.

قيمت اين محصول متناسب با آپشن هايي كه گفته شده متفاوت است.

 

نكات مهم

هميشه وسايل پزشكي را از شركت هاي معتبر خريداري كنيد.

هنگام خريد نكاتي كه گفته شد را مد نظر قرار دهيد تا بتوانيد محصول مورد نياز را به هزينه ي مناسب و آنطور كه براي شما كارايي داشته باشد، خريداري كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۲:۰۹ توسط:احسان زماني موضوع:

آسيب هاي وارده به شانه 

آسيب هاي وارده به شانه 

 

بسياري از افراد جامعه در ناحيه كمر، كتف و شانه ها دچار عارضه و آسيب ديدگي هستند كه ناشي از نحوه ي غلط خوابيدن، نشستن و يا فعاليت هاي سنگين ورزشي است. كتف و شانه ها از اعضاي انعطاف پذير بدن هستند كه نسبت به ديگر اعضاي بدن، راحت تر دچار عارضه مي شوند. اگر ناحيه كتف در اثر ضربه خوردن دچار دررفتگي يا شكستگي شود با مشورت پزشك متخصص مي توانيد از كتف بندي كه مناسب آسيب ديدگي شما باشد استفاده كنيد. همچنين كتف بند براي درمان كوفتگي در ناحيه بازوها نيز مفيد است. لازم به ذكر است كه خريد كتف بند براي افرادي كه در معرض خطر هاي ناشي از فعاليت هاي ورزشي هستند ضروري مي باشد. امروزه كتف بند ها به گونه اي طراحي شده اند كه استفاده از آن مداخله اي در فعاليت هاي روزمره ندارند.

 

انواع كتف بند

كتف بند يك طرفه

براي حفاظت از استوخوان ترقوه و كتف.

براي حفاظت از دررفتگي يا نيمه دررفتگي.

در صورت نياز به شست و شو آن را با دست و آب سرد بشوريد.

اين مدل كتف بند را مي توانيد زير لباس و آن را فقط يك طرف بدن تنظيم كنيد.

 

كتف بند دو طرفه

همانطور كه از اسمش پيداست در هر دو طرف، از شانه ها محافظت مي كند و با ايجاد و حفظ گرما، درد را كاهش مي دهد. در اين محصول دو آتل در پشت آن تعبيه شده و داراي بند هاي شانه اي مي باشد كه در روند درمان موثر است.

 

مزاياي استفاده از كتف بند

يكي از مزاياي استفاده از كتف بند اين است كه از افتادگي شانه ها و خميدگي كمر جلوگيري كرده و اجازه مي دهد شانه ها و كمر به شكل مناسبي فرم دهي پيدا كنند.

در مواقع روي هم خوابيدن ريه ها، مشكلات تنفسي ايجاد مي شود كه در اين صورت كتف بند كمك ميكند تا فشار بر روي ريه ها كم تر شود البته در اين موارد ضروري است كه به پزشك متخصص مراجعه شود.

در موارد متعددي از جمله كارمندان كه با رايانه سر و كار دارند يا افرادي كه ساعات طولاني را به رانندگي كردن مي گذرانند، بهتر است براي حفظ تعادل كمر و كتف، از كتف بند هاي انعطاف پذيري استفاده كنند.

در خصوص درد هاي ناشي از كوفتگي، كتف بند طبي مي تواند گزينه ي مناسبي براي كاهش درد در بازوها و كتف باشد. اگر آسيب ديدگي در اين موارد خفيف باشد مي توانيد از كتف بندي استفاده كنيد كه انعطاف پذيري بيشتري داشته باشد و محدوديت هاي كمتري براي انجام فعاليت هاي روزمره ايجاد كند.

زماني كه شانه ها بر اثر آسيب هاي وارده ورم كند، استفاده از كتف بند باعث مي شود قسمت هاي آسيب ديده در حالت ثابت قرار بگيرند زيرا كتف بند اين قابليت را دارد كه مانند گچ عمل كند و به روند به بهبودي كمك مي كند. در اين حالت اگر نسبت به استفاده از كتف بند بي توجه باشيد، بي شك منجر به آسيب هاي جدي تري در ناحيه كتف مي شود.

از ديگر مزاياي استفاده از كتف بند اين است كه ناحيه آسيب ديده را گرم نگه مي دارد و زماني كه دماي بدن در اثر استفاده از كتف بند بالا برودف به روند درمان كمك مي كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۷:۰۷ توسط:احسان زماني موضوع:

آسيب هاي وارده به دست

آسيب هاي وارده به دست

 

يكي از اعضاي حائز اهميت بدن، دست ها و مچ ها ي دست مي باشد زيرا اين ناحيه در اثر ورزش هاي سنگين يا انجام كارهاي متفرقه ميتواند به مرور زمان آسيب پذير شود و درد هاي ناشي از اين آسيب ها ميتواند از ادامه ي فعاليت هاي متفرقه جلوگيري كند به اين منظور براي كنترل درد هاي مچ دست ميتوان از مچ بند هاي مخصوصي استفاده كرد كه هر كدام براي آسيب هاي مختلفي كاربرد دارند.

 

انواع مچ بند دست

مچ بند ورزشي

در ورزش هايي از جمله پينگ پونگ، واليبال، تنيس و... مورد استفاده قرار مي گيرد و اين مچ بند از وارد شدن فشار مضاعف به مچ دست ورزشكار جلوگيري مي كند.

(RSI مچ بند براي كشيدگي (

اين مچ بند، براي درمان كشيدگي مچ دست مورد استفاده قرار مي گيرد و مچ را حالت ثابت نگهداري مي كند كه موجب كاهش در مچ مي شود.

مچ بند و آتل انگشت شست

اين محصول همزمان ميتواند مچ دست و انگشتان شست را ثابت نگهدارد و بعد چرخش يا برگشت انگشت شست مورد استفاده قرار مي گيرد؛ همچنين براي درمان بيماري دكرون كاربرد دارد.

مچ بند طبي بعد از عمل جراحي

مچ بند طبي براي دست هاي آسيب ديده اي كه بعد از عمل جراحي نياز به مراقبت و ثابت ماندن دارد استفاده مي شود همچنين مچ بند طبي اين امكان را مي دهد كه انگشت هاي دست توان انجام كارهاي روزمره و متفرقه را داشته باشد.

مچ بند اسپلينت

اين مچ بند براي درمان ورم دست و همچنين سندرم تونل كارپ مفيد است. اسپلينت بهترين مچ بند دست براي التيام درد مي باشد. اسپلينت اين امكان را مي دهد كه بدون محدويت بتوانيد دست خود را حركت دهيد اما حركات سنگين و پيچيده را براي شما محدود مي سازد.

 

فوايد استفاده از مچ بند دست

كاهش تورم دست.

كاهش درد تاندون.

ثابت نگه داشتن مچ دست.

درمان سندرم تونل كارپال.

درمان كشيدگي هاي مكرر.

كنترل فشار ناشي از آسيب ديدگي.

كنترل مراحل التيام بعد از آسيب ديدگي.

درمان دررفتگي يا پيچ خوردن مچ دست.

جلوگيري از فعاليت هاي زياد در طول روز.

 

خطر استفاده از مچ بند دست

لازم به ذكر است پزشك متخصص نحوه استفاده صحيح از مچ بند دست را براي فرد آسيب ديده حائز اهميت بداند زيرا ممكن است برخي از بيماران بعد از مدت كوتاهي بدون مشورت با فيزيوتراپيست به دليل ناراحتي از پوشش مچ بند و تماس آن به روي مچ يا هنگام پوشيدن آن، استفاده از مچ بند را متوقف كنند و مانع از روند درمان شوند؛ همچنين خطراتي هنگام پوشيدن مچ بند وجود دارد كه بيمار بايد از آن آگاه باشد. برخي از بيماران به نئوپرن داخل مچ بند كه جنسي لاستيكي‌ دارد، حساسيت دارند كه در اين صورت ميتوانند از محصولات لاتكس يا بدون نئوپرن استفاده كنند؛ اما نئوپرن اين اجازه را مي دهد تا مچ دست آزادانه حركت كند و براي كاهش ورم دست و فشرده سازي مفيد است.

در آخر توصيه مي شود بدون تجويز پزشك و خودسرانه از مچ بند استفاده نكنيد چون همان طور كه گفته شد مچ بند دست از انواع زيادي برخوردار است و اگر از مچ بند نامناسبي استفاده كنيد آسيب هاي مكرري را به دنبال خواهد داشت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۷:۵۵ توسط:احسان زماني موضوع:

طراحي هاي مناسب هر فضا

طراحي هاي مناسب هر فضا

 

 

طراحي دكوراسيون داخلي شامل ارائه انواع ايده هاي ناب و پياده سازي آنها در فضاي داخلي ساختمان مي باشد به گونه اي كه بهترين استفاده از مساحت محيط مورد نظرصورت بگيرد. چيدمان ايده آل و متناسب با طراحي صورت گرفته همراه با هارموني بالا، فضاي موجود را تبديل به محيطي دلنشين براي كار يا زندگي مي كند. به هر ميزان كه عناصر به كار رفته براي دكوراسيون داخلي با دقت و ظرافت بيشتري انتخاب شوند و توجه به جزئيات با دقت كاملي صورت بگيرد نتيجه نهايي بسيار مناسب خواهد بود. هدف از طراحي دكوراسيون داخلي اين است كه فضايي به زيباترين و كاربردي ترين شكل ممكن خلق شود كه توام با ايجاد حس آرامش براي اعضاي خانواد ه باشد.

طراحي دكوراسيون داخلي به سبك هاي مختلفي قابليت اجرا دارد و براي ساختمان هاي نوساز و ساختمان هاي قديمي كاربردي مي باشد. اگر هدف از بازسازي ساختمان قديمي ارائه يك دكوراسيون داخلي مناسب باشد در نهايت سبك هايي متناسب براي آن انتخاب شده و با در نظر گرفتن سليقه شخص و ارائه ايده هاي ناب از طرف متخصص اين امر يك محيط خاص و مطلوب آماده مي شود.

هدف از طراحي دكوراسيون داخلي

طراحي  دكوراسيون داخلي به منظور ايجاد هماهنگي بين اجزاي مختلف داخل ساختمان از قبل طراحي مي شود و براي اين كه اجزاي مورد استفاده و رنگ ها و اثاثيه داخلي به بهترين صورت ممكن داراي هماهنگي باشند لازم است كه از سبكي هنري همراه با مهارت بالا استفاده شود. براي تحقق اين امر استانداردهايي وجود دارد كه رعايت كردن اين ضوابط در حين طراحي و اجراي دكوراسيون داخلي سبب ارائه بهترين نتيجه ممكن و طرحي بي نقص خواهد شد. البته ترفندهاي شخصي براي يك فرد حرفه اي نيز مي تواند برخي از اصول را دستخوش تغييرات كرده و با ظرافت خاصي ترندهاي امروزي را براي چيدمان داخلي آماده كنند.

در طراحي دكوراسيون داخلي توجه به امر نورپردازي و چيدمان وسايل به گونه اي خاص از المان هاي ضروري محسوب مي شود. به هر ترتيب عناصري مانند وسايل داخلي و مبلمان و نحوه قرارگيري آنها در فضاي داخلي و ارتباطي كه با يكديگر دارند سبب ارائه يك طراحي داخلي متمركز با نظمي مناسب مي شود. به هر ميزان كه طراحي دكوراسيون داخلي نظم داشته باشد و ارتباط اشياي داخلي با طرح هاي در نظر گرفته شده براي سقف و كف و ديوارها هارموني داشته باشند چشم اندازي بسيار زيبا و جالب توجه پديد مي آيد.

كاربرد طراحي دكوراسيون داخلي

طراحي دكوراسيون داخلي براي مناطق مختلفي كه داراي فرهنگ و سلايق متنوعي هستند داراي تفاوت بوده و طراحان داخلي بايد قبل از شروع كار اين مورد مهم را مدنظر قرار بدهند. انواع دكوراسيون داخلي به سبك هاي مدرن، كلاسيك، سبك سنتي و لاكچري قابل تقسيم است. هر كدام از اين سبك ها داراي ويژگي هاي خاصي بوده و زير شاخته هاي مربوط به خود را داشته و توجه خاصي به انتخاب وسايل كاربردي براي چيدمان منزل به ويژه انتخاب مبلمان و اكسسوري ها دارند. در طراحي دكوراسيون داخلي نقشه داخلي مورد بررسي قرار مي گيرد و بررسي تخصصي در مورد تفكيك پلان ها و ساير جزئيات موجود به صورت حرفه اي براي ارائه بهترين نتيجه صورت خواهد گرفت.

طراحي دكوراسيون داخلي نياز به تخصص دارد و تنها بر اساس تجربه هاي فردي پيش نمي رود. در واقع براي اين كه سبك ساختمان به دقت مورد ارزيابي قرار بگيرد و عناصر موجود براي طراحي به بهترين نحو ممكن انتخاب شوند لازم است كه فرد دوره هاي علمي مرتبط با اين رشته را گذرانده باشد. طراحي داخلي حرفه اي با استفاده از نرم افزارها و برنامه ريزي فضا توام مي باشد و كاربرد نقاشي و معماري در آن به وضوح ديده مي شود. گاهي براي اين كه بهترين نتيجه از كار طراحي گرفته شود لازم است كه در ساختار اتاق ها و محيط داخلي تغييراتي صورت بگيرد از اين رو طراح مي تواند براي اين كه به هدف مورد نظر خود در ارائه بهترين و ايده آل ترين طرح برسد به آنها توجه كند.

گاهي در كاربرد دكوراسيون داخلي مشاهده مي شود كه تلفيقي از چند سبك ساده با يكديگر به گونه اي خاص ارائه مي گردد. البته تركيب اين ايده ها بايد بسيار حرفه اي صورت گيرد تا محيطي شلوغ و كسل كننده را در ذهن افراد متبادر نكند. طراحي دكوراسيون داخلي در اصفهان به عنوان رشته اي مجزا براي ارائه راهكارهاي مناسب براي طراحي داخلي به علاقمندان به اين رشته ارائه مي گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۹:۰۳ توسط:احسان زماني موضوع:

طرفدارن سبك كلاسيك در معماري

طرفدارن سبك كلاسيك در معماري

 

طراحي كلاسيك يكي از انواع سبك هاي طراحي مي باشد كه طرفداران خاص خود را دارد. اين سبك نيز مانند انواع ديگر از طراحي داراي ويژگي هاي خاصي است و از اصول مشخصي پيروي مي كند. به هر ميزان كه توجه به جزئيات فضاي موجود بيشتر باشد و طراح اين سبك، خلاقيت بيشتري از خود نشان دهد در نتيجه فرآيندي دلخواه اجرا مي شود كه نتيجه اي متناسب با سليقه كارفرما خواهد داشت. طراحي كلاسيك براي بازسازي فضاهاي قديمي و ساختمان هايي كه فضايي قديمي دارند و نياز به تعميرات و نوسازي در آنها احساس مي شود نيز مناسب مي باشد.

يكي از ويژگي هاي مهم در سبك كلاسيك براي طراحي فضا توجه به تقارن و تعادل در ايده آل ترين شكل ممكن مي باشد و رعايت نظم در كاربرد و چيدمان وسايل در طراحي كلاسيك يك ضرورت محسوب مي گردد. توجه به جزئيات محيطي كه قرار است طراحي شود نياز به دقت و ظرافت بالايي دارد. يكي از عناصر اصلي براي اين نوع طراحي توجه به نقطه كانوني در فضاي مورد نظر است و در اطراف اين نقطه تعادل بصري براي چيدمان مطلوب طراحي مي گردد. وسايل تزئين شده و داراي زرق و برق در اين نوع طراحي بيشتر به چشم مي خورند. در طراحي كلاسيك اغلب از وسايلي استفاده مي شوند كه طرح دار هستند و پارچه هايي با رنگ هاي متنوع در اين سبك بيشتر از سبك هاي ديگر مورد استفاده قرار مي گيرند. رنگ هايي با طرح هاي فاخر كه در كنار يكديگر نمود دارند فضايي آرام و زيبا به وجود مي آورند. رنگ هايي كه بيشترين كاربرد را در اين طراحي دارند شامل رنگ هاي كرم، قهوه اي ، بژ و طلايي مي باشند كه محيطي با ابهت را در ذهن بيننده متبادر مي كنند. در واقع در طراحي كلاسيك مي توان لايه هاي تاريخي را با حس و حالي قديمي و جالب تجربه كرد.

ويژگي هاي طراحي كلاسيك

سبك كلاسيك به عنوان يك سبك پايدار در طراحي و معماري داخلي ساختمان شناخته مي شود و براي هر فضايي قابليت اجرا دارد. به طور ويژه در اين سبك ،استفاده از وسايل چوبي به مقدار زيادي به چشم مي خورد.

اغلب براي طراحي كلاسيك از تقارن به عنوان يكي از اصول بسيار مهم  ياد مي كنند بدين معنا كه همه وسايلي كه براي چيدمان در آن مورد استفاده قرار مي گيرند به صورت جفت هستند و روبروي هم قرار داده مي شوند تا تقارن در فضا در بهترين شكل ممكن حفظ شود.

از ديگر ويژگي هاي ظاهري كه در طراحي كلاسيك به چشم مي خورد استفاده از ستون ها و گچ بري هاي تزئئين شده در معماري داخلي ساختمان مي باشد. به همين ترتيب كاربرد لوازم لوكس و مجلل در اين سبك داراي ريشه اي باستاني است. براي اين طراحي بايد از مصالح باكيفيت و لوكس كه داراي طول عمر بالايي هستند به منظور چيدمان استفاده شود تا جلوه اي هرچه زيباتر به وجود آورد.

اصل تناسب در سبك طراحي كلاسيك بدين معناست كه توجه ويژه اي به مساحت مورد نظر شود و براي هر نوع فضايي با هر متراژي وسايلي مناسب با آن فضا تهيه و ارائه گردد. طيف هاي رنگي جسور و همين طور رنگ هاي گرم خنثي براي اين سبك كاربرد بيشتري دارند.

اصول مناسب براي طراحي كلاسيك

توجه به نورپردازي اصولي از ديگر موارد مهمي است كه بايد در طراحي كلاسيك مورد توجه باشد. اگر همه اصول گفته شده در طراحي كلاسيك به درستي اجرا شوند اما توجهي به نورپردازي مناسب نشود در نتيجه عناصر لوكس موجود داراي جلوه و نمود جالب نبوده و فضايي بي روح به وجود خواهد آمد. به اين منظور استفاده از لوسترهاي كريستالي كه داراي طراحي كلاسيك هستند پيشنهاد مناسبي است. چراغ هاي ديواركوب نيز از ديگر ابزاري هستند كه در اين نوع طراحي براي زيبايي بيشتر محيط و نورپردازي مناسب فضا كاربري خوبي دارند.

در واقع طراحي كلاسيك در اصفهان مانند سبك هاي ديگر طراحي داراي ريزه كاري هاي مختص به خود مي باشد. در اين سبك بايد جزئيات و ظريف كاري هاي مورد نظر با هندسه و معماري تخصصي تركيب شود تا بهترين طرح ممكن، برنامه ريزي و اجرا گردد. اگر از اصول و ضوابط معين شده براي طراحي كلاسيك  به شكل استاندارد استفاده شود در نهايت با صرف هزينه اي مناسب بهترين نتيجه ارائه خواهد شد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۳:۱۲ توسط:احسان زماني موضوع: