مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

دستگاه هاي بازيافتي رامعلي

دستگاه هاي بازيافتي رامعلي

دستگاه آسياب يكي از مهمترين بخش هاي فرايند بازيافت پلاستيك است . محصولات پلاستيكي مثل، بطري ، سبد ، كيسه هاي پلاستيكي و ... توسط اين دستگاه به قطعات كوچك و ريز به طور يكنواخت خرد مي شوند كه به آن اصطلاحا پرك مي گويند .

در عرصه رقابت بازار داخلي دستگاه هاي آسياب پلاستيك مختلفي وجود دارد كه هم داخل ايران و هم خارج از ايران توليد شده اند . يكي از واحد هاي صنعتي توليدي ايراني در اين زمينه گروه توليدي ماشين سازي اصل آسيا است كه بيش از 35  سال تجربه در زمينه طراحي ، توليد و ساخت انواع دستگاه هاي آسياب پلاستيك را دارد. 

اين گروه توليدي صنعتي به سرپرستي و مديريت آقاي حاج حسين رامعلي با بهره گيري از فناوري و دانش روز دنيا و با استفاده از مرغوب ترين متريال موجود اقدام به طراحي و توليد ماشين آلات صنعتي كرده است . كيفيت محصولات توليدي اين شركت منطبق بر استانداردهاي جهاني طراحي شده است و در سطح بين المللي مطرح است . بطوريكه علاوه بر بازار داخلي در بازار جهاني و كشور هاي همسايه از جمله عراق ، عمان ، آذربايجان ، تاجيكستان ، ارمنستان و ... نيز شناخته شده است . نگرش مشتري مداري ، خدمات پس از فروش و پشتيباني همه جانبه باعث جلب رضايت مشتريان و توسعه كمي و كيفي اين برند شده است .

در صورتيكه شما به منظور كسب درآمد و اشتغال زايي قصد راه اندازي يك خط بازيافت ضايعات پلاستيكي را داريد .ابتدا بايد در خصوص دستگاه هاي ضروري اطلاات مناسبي كسب نماييد سپس باتوجه به نيازهاي خود بهترين گزينه را انتخاب كرده و خريداري نماييد.

يكي از مهمترين دستگاه ها در فرايند بازيافت پلاستيك ، دستگاه آسياب است چرا كه بيشترين فشار مكانيكي روي اين قسمت است و عمده برق مصرفي توسط اين دستگاه استفاده مي شود . آسياب ها از نظر خوراك مصرفي  انواع مختلفي دارند دستگاه آسياب پت ، دستگاه آسياب سبد ، دستگاه آسياب نايلون و ... . شركت ماشين سازي اصل آسياب توليد كننده انواع دستگاه آسياب پلاستيك بوده در اينجا چند نمونه از مهمترين دستگاه آسياب رامعلي اشاره ميكنيم :

دستگاه آسياب پلاستيك مدل اس 6045 : كه داراي دهنه 47*60 و 12 تيغه آبكاري شده مي باشد . قدرت دينام در اين دستگاه 30 اسب چيني و 1475 دور مي باشد .

دستگاه آسياب مدل 6050 : داراي دهنه اي با ابعاد 47*60 و 12 تيغه از جنس آلياژ اس پي كي مي باشد .دينام اين دستگاه داراي قدرت 40 اسب چيني و 1475 دور مي باشد .

دستگاه آسياب 8050 : ابعاد دهنه اين دستگاه 47*80 سانتيمتر و 12 عدد تيغه آبكاري شده مي باشد .

دستگاه آسياب 8060 : داراي دهنه اي به ابعاد 60*80 و 12 تيغه از جنس اس پي  كي بوده و قدرت دينام اين دستگاه 50 اسب چيني و 1475 دور مي باشد . 

دستگاه آسياب پلاستيك را حتما از فروشنده معتبر و داراي مجوز هاي قانوني خريداري نماييد و از داشتن گارانتي هاي لازم اطمينان حاصل كنيد . پس از خريداري نيز براي نصب ، راه اندازي و استفاده از دستگاه آموزش هاي لازم را كسب نماييد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۳:۳۶ توسط:احسان زماني موضوع:

اكسترودر هاي مخصوص گوني

اكسترودر هاي  مخصوص گوني

يكي از پركاربردترين ابزار بسته بندي گوني ها هستند كه در صنايع و مشاغل گوناگون كاربرد دارند و در انواع مختلفي توليد مي شوند . كه در اين ميان گوني هاي پلاستيكي رايج ترين و پركاربرد ترين نوع گوني براي بسته بندي هاي كوچك و بزرگ در بازار است . در حال حاضر دو ماده اصلي كه در ساخت گوني ها كاربرد دارد پلي پروپلين و پلي اتيلن است . گوني هاي پلاستيكي در انواع مختلفي توليد مي شوند كه از جمله هي آنها مي توان به گوني پلاستيكي ساده ، ضدآب ، ضد آفتاب ، رولي ، زيپ دار و جامبواشاره كرد . كه در زير توضيح مختصري در رابطه با هركدام از انها مي پردازيم:

گوني ساده : اين نوع از گوني هاي پلاستيكي در برابر آب و آفتاب مقاوم نيستند و به سادگي دچار پوسيدگي مي شوند .اما از نظر هزينه مقرون به صرفه هستند.

گوني ضدآفتاب: الياف به كار رفته در ساخت اين نوع از گوني ها را به مواد ضد يو وي آغشته م يكنند تا در برابر تابش نور آفتاب مقاوم شوند . بيشترين كاربرد اين نوع از الياف و گوني ها در توليد سايه بان ها كار برد دارد .

گوني ضد آب: در ساخت اين گوني ها آنها را با مواد خاص پليمري لمينت مي كنند ، اين كار باعث مي شوند تا الياف گوني در برابر نفوذ آب كاملا مقاوم شوند .

گوني زيپ دار : كيسه هاي پلاستيكي كه جايگزين مناسبي براي كيسه اي نايلوني هستند و بيشتر در مصارف خانگي كاربرد دارند . از جمله ي آنها مي توان بسته بندي هاي مختلف مواد غذايي مثل كيسه هاي برنج اشاره كرد.

گوني رولي :اين نوع از گوني ها براي سهولت بيشتر در استفاده به صورت رولي توليد مي شوند . و به صورت متري در بازار به فروش مي رسند .

جامبوبگ : كيسه هاي پلاستيكي كه در ابعاد بسيار بزرگ بنا به نياز مشتري توليد مي شوند . جامبو بگ ها به صورت مكعب و با انواع مختلف حالتهاي بلند كردن و الياف هاي مقاوم نسب به وزن زياد ، بسته به كاربرد آنها ساخته مي شوند.

هركدام از انواع گوني هايي كه معرفي شد با توجه كاربردشان مزايا و معايبي دارند  كه قابليت بازيافت يكي از مهمترين مزاياي اين نوع كيسه هاست زيرا با افزايش مصرف آنها ضايعات توليد شده نيز روز به روز افزايش پيدا مي كند . بنابراين بازيافت يكي از بهترين راه حل هاي از بين بردن زباله هاي ناشي از توليد پلاستيك هاست .

براي بازيافت گوني هاي پلاستيكي ابتدا ضايعات جمع آوري شده ، بر اساس نوع ، ساختار و رنگ تفكيك مي شوند . نكته ي مهم  در بازيافت گوني ها تميز بودن ضايعات جمع آوري شده است . براي مثال گوني هايي كه براي مصالح ساختماني مثل و گچ و سيمان و ... استفاده شده اند اگر با شستو شو تميز نشوند قابل بازيافت نمي باشند .

پس از تفكيك ضايعات پلاستيك برش زده مي شوند تا به قطعات كوچكتري تقسيم شوند . سپس وارد دستگاه اكسترودر گوني شده و ذوب مي شوند .در دستگاه اكسترودر با توجه به نوع خوراك ميزان دما و فرايند ذوب شدن تغيير مي كند . اين مواد با افزودن پلي پروپيلن تقويت شده و در نهايت به گلوله يا گرانول پلاستيكي تبديل مي شوند .  

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۱:۵۱ توسط:احسان زماني موضوع:

چيست؟ sml

 چيست؟ sml

در دنياي مدرن امروز پلاستيك ها نقش مهمي را ايفا مي كنند در واقع در تمام زمينه هاي فعاليت از صنايع بزرگ گرفته تا پوشاك و ساخت ظروف و ... دخيل هستند . اين مواد با داشتن خواصي مثل اعطاف بالا ، رنگ پذيري ، سبك بودن و قابليت بازيافت باعث شده اند تا  قابليت هاي فراواني داشته و در تمام صنايع از آنها استفاده شود . از سويي ديگر با افزايش مصرف پلاستيك ها ، ضايعات پلاستيك نيز روز به روز افزايش پيدا مي كند . به همين دليل نياز به بازيافت پلاستيك ها يك امر ضروري به شما مي آيد.

در صنعت بازيافت پلاستيك يكي از بخش هاي مهم و ضروي آسياب ضايعات پلاستيك است . ضايعات پلاستيك مي تواند در اندازه هاي متفاوت بزرگ و كوچك وجود داشته باشد . كه براي هرچه بهتر انجام شدن عمليا ت بازيافت بايد به اندازه هاي بسيار ريز خرد شود . دستگاهي كه اين كار را ميسر مي كند دستگاه آسياب پلاستيك نام دارد كه در انواع مختلفي به بازار عرضه مي شود . از جمله اين دستگاه ها دستگاه آسياب شمشيري ، دستگاه آسياب چكشي و دستگاه آسياب ناخني مي توان نام برد. كه هر كدام از اين مدل ها مزايا و معايب خود را دارند .

دستگاه آسياب چكشي از وسيله اي چكش مانند براي هرد و آسياب كردن قطعات استفاده مي كند . دستگاه آسياب شمشيري هم تيغه هايي بسيار تيزي براي خرد كردن قطعات تعبيه شده است . اما اين دو مدل آسياب داراي معايبي هستند كه آسياب ناخني آنها را ندارد . آسياب ناخني با استفاده از تكنولوژي ساخت پيشرفته تر  sml داراي گواهينامه CE اروپا ( گواهينامه فروش اين محصول در اروپا ) است و بسيار كم صدا تر ، كم مصرف  ، تعمير سريع و آسان و داراي آب گردون براي ياتاقان ها است . به همين دليل از لحاظ ايمني و كارايي در درجه بالاتري قرار مي گيرد.

sml

يك كارخانه سازنده ماشين آلات صنعتي سنگين است .اين واحد تجاري توليد كننده در سال 1967 در اتريش تاسيس شد و شروع به كار كرد. و مجموعه ي بزرگي از تمام تخصص ها از طراحي تا ساخت و فروش را گرد آوري كرده اند . محصولات توليدي اين برند تنوع بسيار بالايي دارد كه دستگاه آسياب ناخني sml يكي از محصولات  اين كارخانه به شمار مي رود كه از كيفيت و سرعت بالايي برخوردار است. يكي از مزاياي اين مدل دستگاه خرد كن نسبت به ساير دستگاه هاي خرد كن پلاستيك حفظ ايمني اپراتور دستگاه است . با طراحي پيشرفته اين دستگاه از پرش قطعات به بيرون كاملا جلوگيري شده است . همچنين كم صدا بودن ، سرعت و دقت بالا در خرد كردن ضايعات پلاستيك ، باعث شده تا قيمت بالا تر اين دستگاه نسبت به دستگاه هاي خرد كن پلاستيك كاملا توجيه شده و مشتريان زيادي را جذب نمايد.

اگر شما به دنبال راه اندازي يك خط بازيافت پلاستيك هستيد بايد براي خريد دستگاه متناسب با نياز خود حتما بامشاوران متخصص  و كارشناسان با تجربه در اين زمينه مشورت كرده و راهنمايي بگيريد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۹:۵۸ توسط:احسان زماني موضوع:

آسياب هاي مدل ناخني

 آسياب هاي مدل ناخني 

امروزه با افزايش استفاده از مواد پلاستيكي و پليمري ، توليد ضايعات آن نيز رو به افزايش است . به همين دليل عمل بازيافت مواد پلاستيكي به صنعتي پر سود تبديل شده است و مشاغلي زيادي در اين زمينه ايجاد كرده است .يكي از راه هاي درامد با سود بالا در عين حال آسان در اين صنعت " آسياب كردن ضايعات پلاستيكي " است . شما با خريد يك دستگاه آسياب پلاستيك مي توانيد ضايعات پلاستيكي را جمع آوري يا خريداري كرده و سپس با خرد كردن و آسياب مواد ، آنها را به كارخانجات و واحد هاي صنعتي مربوطه بفروشيد . اين كار به دليل صرف هزينه اندك براي تهيه مواد اوليه و وجود مشتريان و متقاضيان زياد براي محصول نهايي شما از سود بالايي برخوردار است .

كار  دستگاه آسياب ، خرد كردن ضايعات پلاستيك به اندازه هاي كوچك است تا هم از نظر حمل  و نقل و هم ذوب كردن ، كار با سهولت بيشتري انجام شود . دستگاه اسياب انواع مختلفي دارد كه روش خرد كردن پلاستيك ها در هر كدام فرق مي كند . در واقع طراحي سيستم خرد كردن و ابزار مورد استفاده بر اساس سختي و نرمي مواد پلاستيكي انجام مي گيرد . مثلا دستگاه آسياب شمشيري براي خرد كردن ضايعات نرم و دستگاه آسياب چكشي براي خرد كردن ضايعات سخت تر مورد استفاده قرار مي گيرند. نوع ديگري از آسياب نيز وجود دازد كه با عنوان آسياب ناخني در بازار شناخته مي شود . از دستگاه آسياب ناخني بيشتر براي آسياب كردن گوني ها استفاده مي شود . از مزاياي مدل آسياب ناخني مي توان به دقت زياد آن در مقايسه با مدل آسياب چكشي اشاره كرد چرا كه در مدل چكشي به دليل كوبيده شدن ضايعات امكان دارد قطعات كوچك تر خرد نشده و فقط فشره شوند . ولي در آسياب هاي ناخني چنين  مشكلي وجود ندارد . و مشكل ديگر پرت شدن قطعات خرد شده و امكان آسيب رسيدن به اپراتور دستگاه است كه در آسياب ناخني به دليل استفاده از تيغه اين خطر وجود ندارد.

براي خريد دستگاه آسياب بايد به نكات مهمي توجه داشته باشيد :

1- مهمترين نكته در انتخاب يك دستگاه گارانتي ظرفيت اعلام شده توسط فروشند ه يا سازنده دستگاه است . به عنوان مثال اگر ظرفيت دستگاه آسياب دهنه 80 براي پت 500 كيلو اعلام شده بايد سازنده دستگاه اين ظرفيت را گارانتي كند .

2- قدرت موتور دستگاه هرچه بالاتر باشد طبيعتا ظرفيت دستگاه هم بيشتر مي شود .

3- ايمني دستگاه از همه لحاظ كامل باشد.

4- نوع و مدل تيغه براي خرد كردن پلاستيك موردنظر مناسب باشد.

5-ساخت و اسكلت دستگاه محكم و مقاوم باشد . جنس آهن آلات به كار رفته در ساخت بدنه دستگاه مرغوب و مستحكم باشد چرا كه هرچه بدنه دستگاه سنگين ترباشد قدرت موتور كاملا به تيغه منتقل شده و عمليات خردشدن به درستي انجام مي شود.

در نهايت چنانچه از تجربه و دانش كافي در اين زمينه برخوردار نيستيد حتما با كارشناسان و متخصصان مشورت كنيد تا دستگاه اسيابي متناسب با نيازتان خريداري كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۴:۵۳ توسط:احسان زماني موضوع:

آسياب هاي نوع چكشي

 آسياب هاي نوع چكشي

براي بازيافت ضايعات پلاستيكي بايد مواد به قطعات كوچك تر تقسيم شوند ، اين كار توسط دستگاه هايي به نام آسياب انجام مي شود . مواد پليمري يا پلاستيكي توليد شده از نظر ساختار و مقاومت با هم متفاوت هستند و در دسته بندي هاي مختلف قرار مي گيرند . به همين دليل براي آسياب و خرد كردن آنها به دستگاه متناسب با ساختار آنها نياز است . دستگاه آسياب پلاستيك با توجه به نوع خرد كردن به دودسته تقسيم مي شوند :

دستگاه آسياب چكشي و دستگاه آسياب شمشيري . دستگاه آسياب شمشيري همانطور كه از اسم آن پيداست از تيغه هاي برنده با قدرت چرخش بالا مواد پلاستيكي را خرد مي كنند . يا به عبارتي ديگر مانند يك چرخ گوشت بزرگ و پرقدرت قطعات ضايعات را آسياب مي كند. دستگاه آسياب چكشي هم با استفاده از يك چكش بزرگ و  سنگين با وارد كردن ضربه ، مانند يك هاون بزرگ قطعات پلاستيك را خرد مي كند .اين آسياب به گونه اي طراحي شده تا كمترين فضا را اشغال كند . همچنين امروزه اين دستگاه ها پيشرفت زيادي داشته اند و كاربر دستگاه با تغيير برنامه ورودي دستگاه م يتواند به راحتي خروجي دستگاه را كنترل نمايد.

دستگاه آسياب پلاستيك يكي از مهمترين بخش هاي فرايند بازيافت به شما مي آيند به همين دليل بايد براي تهيه يك دستگاه اسياب مناسب به نكات و ويژگي هايي توجه داشته باشيد باشد كه در اين مقاله به برخي از آنها اشاره مي كنيم :

1- ظرفيت دستگاه : دستگاه آسياب پلاستيك از لحاظ ظرفيت در انواع مختلفي وارد بازار مي شوند .از ظزفيت هاي كم براي خرد كردن باقي مانده هاي ضايعات خرد شده تا ظرفيت هاي بالا براي خرد كردن ضايعات سنگين .

2- نوع خوراك و محصولي كه قرار است وارد دستگاه شود : به عنوان مثال خرد كردن محصولاتي مثل گوني و سلفون سخت تر از خرد كردن محصولات مقاوم تيري مثل ظروف و سبد ها و ... است . به همين دليل بايد بدانيد چه نوع دستگاهي متناسب نياز شما است .

3- نوع تيغه ها و قطعات به كار رفته در دستگاه از كيفيت بالايي برخودار باشند . مثل بهتر است ا تيغه ها ، چكش و بدنه از فولاد ضد زنگ ساخته شده باشند .

نكاتي كه بايد در هنگام استفاده از آسياب پلاستيك حتما مورد توجه قرار دهيد:

هرگز دستكاه را گرسنه نگذاريد يعني هميشه يك اپراتور بايد ميزان خوراك دستگاه را چك كند تا از خالي ماندن مخزن ورودي دستگاه جلوگيري كند .اينكار علاوه بر بالابردن كارايي و افزايش توليد دستگاه موجب كمتر شدن انرژي مصرفي مي شود.

تيغه هاي دستگاه را به طور مرتب بازديد كنيد و از تيز ، محكم و سالم بودن آنها اطمينان حاصل كنيد. و در دوره هاي زماني مشخص قطعات مصرفي را كه ديگر كارايي ندارند تعويض كنيد.

هرگز بيشتر از ظرفيت دستگاه خوراك دهي نكنيد زيرا با ايجاد فشار زياد به دستگاه با عث آسيب رسيدن به آن مي شوند.

هميشه چند دقيقه قبل از خوراك دهي ، دستگاه را روشن كنيد .

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۱:۵۱ توسط:احسان زماني موضوع:

آسياب هاي نوع چكشي

 آسياب هاي نوع چكشي

براي بازيافت ضايعات پلاستيكي بايد مواد به قطعات كوچك تر تقسيم شوند ، اين كار توسط دستگاه هايي به نام آسياب انجام مي شود . مواد پليمري يا پلاستيكي توليد شده از نظر ساختار و مقاومت با هم متفاوت هستند و در دسته بندي هاي مختلف قرار مي گيرند . به همين دليل براي آسياب و خرد كردن آنها به دستگاه متناسب با ساختار آنها نياز است . دستگاه آسياب پلاستيك با توجه به نوع خرد كردن به دودسته تقسيم مي شوند :

دستگاه آسياب چكشي و دستگاه آسياب شمشيري . دستگاه آسياب شمشيري همانطور كه از اسم آن پيداست از تيغه هاي برنده با قدرت چرخش بالا مواد پلاستيكي را خرد مي كنند . يا به عبارتي ديگر مانند يك چرخ گوشت بزرگ و پرقدرت قطعات ضايعات را آسياب مي كند. دستگاه آسياب چكشي هم با استفاده از يك چكش بزرگ و  سنگين با وارد كردن ضربه ، مانند يك هاون بزرگ قطعات پلاستيك را خرد مي كند .اين آسياب به گونه اي طراحي شده تا كمترين فضا را اشغال كند . همچنين امروزه اين دستگاه ها پيشرفت زيادي داشته اند و كاربر دستگاه با تغيير برنامه ورودي دستگاه م يتواند به راحتي خروجي دستگاه را كنترل نمايد.

دستگاه آسياب پلاستيك يكي از مهمترين بخش هاي فرايند بازيافت به شما مي آيند به همين دليل بايد براي تهيه يك دستگاه اسياب مناسب به نكات و ويژگي هايي توجه داشته باشيد باشد كه در اين مقاله به برخي از آنها اشاره مي كنيم :

1- ظرفيت دستگاه : دستگاه آسياب پلاستيك از لحاظ ظرفيت در انواع مختلفي وارد بازار مي شوند .از ظزفيت هاي كم براي خرد كردن باقي مانده هاي ضايعات خرد شده تا ظرفيت هاي بالا براي خرد كردن ضايعات سنگين .

2- نوع خوراك و محصولي كه قرار است وارد دستگاه شود : به عنوان مثال خرد كردن محصولاتي مثل گوني و سلفون سخت تر از خرد كردن محصولات مقاوم تيري مثل ظروف و سبد ها و ... است . به همين دليل بايد بدانيد چه نوع دستگاهي متناسب نياز شما است .

3- نوع تيغه ها و قطعات به كار رفته در دستگاه از كيفيت بالايي برخودار باشند . مثل بهتر است ا تيغه ها ، چكش و بدنه از فولاد ضد زنگ ساخته شده باشند .

نكاتي كه بايد در هنگام استفاده از آسياب پلاستيك حتما مورد توجه قرار دهيد:

هرگز دستكاه را گرسنه نگذاريد يعني هميشه يك اپراتور بايد ميزان خوراك دستگاه را چك كند تا از خالي ماندن مخزن ورودي دستگاه جلوگيري كند .اينكار علاوه بر بالابردن كارايي و افزايش توليد دستگاه موجب كمتر شدن انرژي مصرفي مي شود.

تيغه هاي دستگاه را به طور مرتب بازديد كنيد و از تيز ، محكم و سالم بودن آنها اطمينان حاصل كنيد. و در دوره هاي زماني مشخص قطعات مصرفي را كه ديگر كارايي ندارند تعويض كنيد.

هرگز بيشتر از ظرفيت دستگاه خوراك دهي نكنيد زيرا با ايجاد فشار زياد به دستگاه با عث آسيب رسيدن به آن مي شوند.

هميشه چند دقيقه قبل از خوراك دهي ، دستگاه را روشن كنيد .

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۱:۰۸ توسط:احسان زماني موضوع:

گرانول چيست؟

 گرانول چيست؟

مواد اوليه پليمري كه به شكل دانه هاي استوانه اي يا كروي شكل ريز هستند گرانول پلاستيك مي گويند . از گرانول ها براي ساخت انواع و اقسام محصولات پلاستيكي و پليمري استفاده مي شود . گرانول ها در دو نوع گرانول بازيافتي و گرانول مواد نو دسته بندي مي شوند . تفاوت گرانول ها در كيفيت و رنگ پذيري آنهاست . گرانول هاي مواد نو به صورت بي رنگ عرضه مي شوند كه توانايي رنگ پذيري بالايي دارد . ولي گرانول بازيافتي به دليل ذوب شدن و رنگي بودن ، تيره تر و كدر تر مي شوند .  همچنين بديهي است كه گرانول مواد نو به دليل عدم وجود ناخالصي داراي كيفيت بسيار بالاتري از گرانول بازيافتي است .

بطور كلي براي توليد گرانول ابتدا پرك هاي پلاستيك به وسيله دستگاه اكسترودر ذوب شده و تبديل به گلوله هاي پلاستيكي مي شوند . اما با توجه به كاربرد گرانول ها در مصارف گوناگون خط توليد گرانول به دو دسته تقسيم مي شود . خط توليد گرانول رشته اي و خط توليد گرانول خشك . خط توليد گرانول رشته اي بسيار ساده است و هزينه ي راه اندازي و نگهدري آن بسيار مقرون به صرفه تر است . در اين روش مواد پس از ذوب شدن در دستگاه به صورت رشته در مي آيند . رشته ها به وسيله ي كاتر به قطعات كوچك تقسيم مي شوند . خط توليد گرانول خشك كمي پيچيده تر است و همچنين هزينه ي را ه اندازي آن بيشتر است اما محصول نهايي از كيفيت بالاتري برخوردار است . در اين روش گرانول توليد شده ازيك صافي ظريف عبور مي كند و همزمان با خروج از صافي يك تيغه با سرعت زياد قطعات را برش مي زند . و با عبور از لوله هاي سرد خشك شده و وارد مخزني با فشار كم مي شوند تا شكل خود را حفظ كنند .

اما فوايد و مزاياي گرانول بازيافتي چيست . يكي از مهمترين مزاياي گرانول بازيافتي جنبه اقتصادي آن است . استفاده از گرانول بازيافتي باعث كمترشدن هزينه و استفاده بهينه از منابع طبيعي و انرژي ها مي شود. همچنين فرايند بازيافت باعث ارزش افزوده قابل توجهي مي شود. چرا كه با تبديل مواد دورريختي به مواد قابل استفاده و بازگشت به چرخه توليد سود چند برابري به همراه خواهند داشت. مزيت ديگر عمل بازيافت انگيزه زيست محيطي است . همانطور كه مي دانيم پلاستيك ها به سختي در طبيعت تجزيه مي شوند و با استفاده رو به افزايش  ، ضايعات حاصله يكي از معضلات جامعه تبديل شده اند . بازيافت ضايعات پلاستيكي كمك زيادي به كم شدن پيامد هاي ناگوار انها براي محيط زيست مي كنند. 

براي خريد گرانول بايد به محصولي كه قرار است توليد شود و نوع گرانول توجه شود .همچنين قيمت تمام شده ي محصول نهايي در مقايسه با مواد اوليه مي تواند شاخصه اي براي انتخاب گريد هاي آف يك ، دو و يا سه گرانول باشد. در صورتيكه شما به عنوان يك توليد كننده قصد خريد و تهيه گرانول را داريد و از تجربه ي كافي در اين زمينه برخوردار نيستيد حتما با كارشناسان اين صنعت مشورت كنيد چرا كه اين كار نياز به تخصص و تجربه زيادي دارد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۹:۲۵ توسط:احسان زماني موضوع:

قلمبه چيست؟

 قلمبه چيست؟

امروزه با گسترش جمعيت و پيشرفت بشريت در تمام زمينه ها ناگزير ، استفاده از پلاستيك نيز افزايش بي رويه اي داشته است . ما روزانه از انواع و اقسام مواد پلاستيكي در تمام زمينه ها استفاده ي گسترده اي داريم . به دنبال  آن توليد ضايعات پلاستيكي نيز روز به روز  افزايش پيدا كرده است . ازين رو صنعت بازيافت پلاستيك مورد توجه قرارگرفت .

فرايند بازيافت پلاستيك فرايند پيچيده اي نيست . در ابتدا بايد پلاستيك ها و ضايعاتي كه قابل بازيافت هستند جمع آوري و تفكيك شوند . از آنجايي كه پلاستيك ها فرمول ساخت متفاوتي دارند ، بايد از لحاظ نقطه ذوب ، كشساني ، رنگ و ... مرتب شوند چرا كه در كيفيت محصول نهايي تاثير مستقيم دارد .

انواع پلاستيك هاي قابل بازيافت : پت يا پلي اتيلن كه بيشتر براي ساخت بطري هاي آب ، نوشابه ، روغن و ... كاربرد دارد. مورد دوم پلي اتيلن با دانسيته بالا كه در ساخت بطري هاي آبميوه ، شوينده ها ، ضدعفوني كننده ها ، شامپو ، كيسه هاي زباله استفاده مي شوند . مورد سوم وينيل يا پي وي سي كه ماده اي بسيار محكم و با استقامت بالاست به همين دليل در ساخت كفپوش ها ، روكش كابل ها ، لوله ، پنجره ها و ... كاربرد دارد . ( نكته مهم ) هرگز نبايد اين ماده را بسوزانيد چرا كه گاز خطرناك ديوكسين توليد خواهد كرد . دسته چهارم پلي اتيلن با دانسيته كم كه يك پلاستيك با قابليت انعطاف بالا ست و  كاربردهاي گوناگوني از جمله كيسه هاي خريد ، لباس ، كوله پشتي  ، قالي ، مبلمان و ... . مورد پنجم پلي پروپيلن است اين ماده داراي نقطه ي ذوب بالايي است به همين جهت در ساخت  مواردي كه با مواد داغ و دماي بالا سر و كار دارند مورد استفاده قرار مي گيرد مانند ظروف يك بار مصرف  ، درپوش ها و ... . دسته آخر پلي استرن كه در محصولات سخت يافت مي شود مانند سيني ها ، ظروف حمل و نقل ،  ظروف فشرده و ...

در صنعت بازيافت پلاستيك يكي از مشكلات موجود هزينه حمل و نقل و نگهداري ضايعات است . به عنوان مثال براي حمل يك تن كابل ، لوله ، سبد ميوه و يا ... به علت حجم زياد ضايعات هزينه جا به جايي و نگهداري آنها مقرون به صرفه نيست به همين دليل ضايعات را پس از جمع آوري و از لحاظ كيفيت و رنگ  تفكيك  مي كنند و سپس به صورت قلمبه ي ضايعات در مي آورند . توليد قلمبه ضايعات به اين صورت كه پس از خرد كردن به قطعات كوچك تر ، مقدار كمي حرارت مي دهند . مقدار اين حرارت نه اندازه اي ست كه قطعات كاملا ذوب شوند و نه به اندازه اي كه حجم آنها تغييري نكند .

براي خريد قلمبه ضايعات پلاستيكي و پليمري بهتر است از مراكز معتبر و واحد هاي داراي مجوز اقدام كنيد چرا كه  بايد دقت زيادي كنيد تا از نظر ميزان ناخالصي موجود دران كاملا مطمئن شويد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۷:۴۳ توسط:احسان زماني موضوع:

نحوه تبديل گوني به چرخه توليد

نحوه تبديل گوني به چرخه توليد


گوني هاي پلاستيكي همان كيسه هاي پلاستيكي هستند كه در صنايع  و مشاغل مختلف جهت حمل و نگهداري كالاها مورد استفاده قرار مي گيرند .امروزه  از كيسه گوني هاي پلاستيكي براي بسته بندي مواد غذايي ، محصولات بهداشتي ، داروها ، صنايع ساختماني ( گچ ، سيمان ، اهك و ... ) ، صنايع شيمياي و ... استفاده مي شود . در گذشته گوني ها با پي وي سي ساخته مي شدند ، اما كيسه هاي امروز از پارچه هاي  بافته شده از پلي پروپيلن ساخته مي شوند . باتوجه به مقاومت بالاي اين كيسه ها در برابر كپك ، گرما و كشش موارد مصرف آنها در صنايع و موارد مختلف بسيار زياد است . و متعاقبا ضايعات توليد شده نيز روز به روز رو به افزايش است . از اين رو  بازيافت صحيح و استفاده مجدد از ضايعات اين كيسه ها مزاياي بسياري دارد از جمله : كاهش آلودگي و حفط محيط زيست ، حفظ منابع طبيعي ،  كاهش ضايعات پلاستيكي ، كاهش استفاده از مواد اوليه ، و همچنين مقرون به صرفه بودن . انواع گوني هاي پلاستيكي كه توليد مي شوند عبارت اند از : كيسه گوني پلاستيكي معمولي ، كيسه گوني پلاستيكي ا پي پي ، كيسه هاي گوني پلاستيك كامپوزيت ، كيسه گوني پلاستيك لمينت ، كيسه پلاستيك نايلون دار ، كيسه گوني جامبو و ...

براي انجام عمليات بازيافت گوني ها ضايعات گوني پلاستيكي همراه ساير ضايعات پلاستيكي يا بصورت جداگانه جمع آوري مي شوند . نكته اي كه در خريد و فروش ضايعات گوني  قابل توجه است مورد مصرف گوني است . مثلا گوني هايي كه براي مصارف گچ ، سيمان ، آهك و ... استفاده مي شوند از قيمت و بازار فروش كمتري برخوردار هستند . كيسه هاي تميز و بدون پارگي با قيمت بهتري خريد و فروش مي شوند.

فرايند بازيافت گوني به اين صورت است كه ابتدا ضايعات گوني جمع آوري مي شوند . از آنجايي كه گوني ها معمولا براي حمل و نگهداري كالاهاي مختلف و گوناگون مورد استفاده قرار مي گيرند قبل از هرگونه عملياتي ابتدا ضدعفوني  شده و از عدم وجود هرگونه زيپ ، نوار يا دكمه مطمئن مي شويم . سپس ضايعات گوني با توجه به جنس ، رنگ  ، نقطه ذوب و ... از هم تفكيك شده و در دسته هاي مجزا قرار مي گيرند . پس از جداسازي ضايعات گوني با استفاده از دستگاه خردكن صنعتي به قطعات كوچك برش داده مي شوند . در نهايت مواد وارد دستگاه اكسترودر شده و در آنجا با دماي مناسب ذوب مي شوند . به محصول توليد شده نهايي گرانول پلاستيك گفته مي شود . 

محصولاتي كه از مواد بازيافتي يا همان گرانول پلاستيك تهيه مي شوند در صورت اجراي صحيح تمام مراحل فرايند و عدم وجود ناخالصي ، مي توانند از كيفيتي برابر با محصول اوليه برخودار باشند البته اين چرخه را ميتوانند براي چندين بار تكرار كرد . نكته اي كه در توليد و فروش محصول نهايي يا همات گرانول پلاستيك حائذ اهميت است رنگ گرانول توليد شده است ، هرچه محصول نهايي شفاف تر و رنگ پذيرتر باشد يعني داراي كيفيت بالاتر و در نتيجه قيمت بيشتري است.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۶:۰۴ توسط:احسان زماني موضوع:

دستگاه هاي مخصوص بازيافت

دستگاه  هاي مخصوص بازيافت

به فرايند تبديل مواد زايد و زباله ها به مواد جديد و قابل استفاده " بازيافت " مي گويند . بهترين روش براي كاهش انتشار گاز هاي گلخانه اي و دفع زباله  و جلوگيري از آلودگي مابع طبيعي است . يكي از مهمترين اثرات بازيافت استفاده مجدد از پلاستيك هاست چرا كه اين مواد در طبيعت به سادگي تجزيه نخواهند شد و به مدت 300 سال يا بيشتر باقي مي مانند و باعث آلودگي محيط زيست مي شوند . 

براي انجام عميات بازيافت بايد 5 مرحله اصلي طي شود . ابتدا زباله هاي قابل بازيافت جمع آوري شده و از هم تفكيك مي شوند كه اين كار توسط شهرداري يا افراد دوره گرد صورت مي گيرد. پس از آن مواد غيرقابل بازيافت مانند سنگ ، شيشه و ... جدا مي شوند . سپس پلاستيك ها با توجه نوع آنها از هم جدا مي شوند تا ميزان ناخالصي در محصول نهايي به حداقل برسد . مثلا ضايعات نايلون با ضايعات ظروف پلاستيك يك بار مصرف كاملا متفاوت است و بايد هر كدام در دسته خودش مورد بازيافت قرار بگيرد . ضايعات تفكيك شده براي كاهش حجم و حمل و نقل بهتر بسته بندي و تاحد ممكن فشرده مي شوند كه توسط دستگاه پرس انجام مي شود . پس از ان وارد قسمت آسياب شد ميشوند تا به قطعات كوچك تبديل شوند . مرحله بعدي شستشوي مواد است كه يكي ازمهمترين مراحل بازيافت است چرا كه وجود كوچكترين ناخالصي در كيفيت محصول نهايي تاثير زيادي مي گذارد . بنابراين بايد قطعات از وجود هرگونه گرد و غبار و ميكروب پاك شوند . بعد از اينكه قطعات تميز و پاكسازي شدند نوبت به خشك نمودن مواد مي رسد . عمليات خشك سازي توسط دستگاه هاي مخصوص اين كار انجام مي شوند . سانترفيوژهايي كه قطعات را به صورت دوراني باسرعت بسيار بالا به چرخش در مي آورند تا آب موجود در قطعات از قطعات جدا شوند.. بعد از خشك كردن تكه هاي وارد مرحله ذوب كردن مي شوند كه توسط دستگاه هاي اكسترودر تبديل به گرانول مي شوند . و در نهايت به مواد خام اوليه براي استفاده و توليد تبديل مي شوند . امروزه بازيافت مواد پلاستيكي به دليل مقرون به صرفه بودن در ايران به خوبي مورد استقبال قرار گرفته است .

باتوجه به گسترش اين صنعت ماشين آلات و دستگاه هاي مورد استفاده نيز پيشرفت و گسترش قابل توجهي داشته اند . دستگاه هاي بازيافت انواع و اقسام مختلفي دارند . كه با توجه به نوع پلاستيك مورد بازيافت قطعات بازيافت هم تغيير مي كند . به عنوان مثال خط بازيافت و ماشين آلات مورد استفاده در بازيافت نايلون و پت كاملا متفاوت است . البته هر دو خط بازيافت داراي آسياب ، غلطك و ... هستند البته نوع  حجم آنها باهم متفاوت است . براي راه اندازي يك واحد بازيافت پلاستيك مي توان از دستگاه هاي كاملا اتوماتيك يا نيمه اتوماتيك استفاده كرد. كه روش نيمه اتوماتيك داراي هزينه تعمير و نگهداري كمتري برخوردار است و در عين حال كيفيت پلاستيك خروجي در دستگاه بازيافت كاملا اتوماتيك بسيار بالاتر است. از اين رو قبل از راه اندازي واحد بازيافت پلاستيك و خريد دستگاه بازيافت حتما با اهل فن و كسانيكه در اين راه تجربه زيادي كسب كرده اند مشورت نماييد .

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۴:۰۲ توسط:احسان زماني موضوع: