مطلب آزاد مطلب آزاد .

مطلب آزاد

ظروف يكبار مصرف

ظروف يكبار مصرف

امروزه با رشد و پيشرفت تكنولوژي كارخانجات با توليد ظروف يكبار مصرف و با بهره از قالب هاي زيبا ظروفي متناسب و شيك را توليد ميكند كه جايي در بين مجالس و مهماني هاي رسمي نيز داشته باشد و از طرفي هم حتي ديگر نيازي به شستن آن نيست و بعد از يكبار مصرف دور انداخته ميشود . و سالهاست كه اين ظروف يكبار مصرف حتي در نذري ها و سفره هاي ما جاي خود را باز كرده است. ما خريد عمده ظروف يكبار مصرف را براي مهماني ها و مجالس به شما پيشنهاد ميكنيم چرا كه بسيار مقرون به صرفه است.

جنس ظروف پلاستيكي يكبار مصرف

جنس اين ظروف از پلاستيك ها ، پليمرهايي هستند كه از سنتز مواد اوليه اي بنام مونومر تهيه ميشوند. مونومرها مواد سمي هستند و براي انسان ها ضرر دارند. اما پليمرها خنثي هستند و هيچ مشكلي ندارند. اما معمولا در فرآيند تهيه پليمرها مقداري مونومر باقي ميماند و اين باعث مشكل ميشود. اگر اين فرآيند اصولي و استاندارد صورت بگيرد مشكلي براي سلامت انسان ها ندارد. براي همين بايد در انتخاب اين ظروف بسيار دقت كرد و به هر نوع پلاستيكي نبايد مجوز بسته بندي مواد غذايي داده شود.

آيا ميتوان ظروف پلاستيكي يكبار مصرف راداخل ماكروفر گذاشت؟

به هيچ عنوان از ظروف پلاستيكي در ماكروويو استفاده نكنيد به خصوص براي غذاي چرب چرا كه گرما و پلاستيك و روغن باهم تركيب ميشوند و توليد سم ديوكسين ميكنند. مونومر آزاد دراين ظروف نوع PVC  بوده كه در فرآيند توليد، مقداري مونومر باقي ميماند و با غذا وارد بدن ميشود و به مرور زمان تجمع و از حد تراكم مجاز براي انسان فراتر ميرود. نبايد بيشتر از 2 ساعت غذا در اين ظروف باقي بماند.

چرا اين نبايد اين ظروف را در طبيعت رها كنيم؟

رفع آلودگي محيط زيست تقريبا دو دهه است كه با ورود بيش از حد مواد پلاستيكي غير قابل برگشت به طبيعت به حالت بحراني رسيده است. و ضايعات پلاستيكي سالها باقي مي مانند و نابود نمي شوند. و وقتي براي سفر و تفريح به كوه و دشت ميرويم نيز منظره كيسه ها، ظروف و ضايعات پلاستيكي چشم انداز زيبا را نابود ميكند.

انواع ظروف يكبار مصرف

  • ظروف يكبار مصرف گياهي: اين ظروف از نشاسته ذرت، سيب زميني و گندم ساخته شده اند و يك پليمر گياهي ضعيف هستند و به سرعت تجزيه ميشوند. مزاياي آنها ماندگاري بالا، بهره گيري از موادگياهي طبيعي و عدم استفاده از مواد شيميايي است.
  • ظروف يكبار مصرف كاغذي: اين ظروف مزيت هاي بسياري دارند مانند چاپ لولگوبر روي ظروف، مقاومت حرارتي بالا و براحتي نيز در محيط زيست تجزيه ميشوند.
  • ظروف يكبار مصرف آلومينيومي: از اين ظروف براحتي ميتوان در مايكروفر و فر براي گرم نگهداشتن غذا استفاده كرد. ظروف آلومينيومي خنثي است و هيچ واكنشي با غذا نشان نميدهد و سبب حفظ سلامتي غذا ميشود. از مزيت هاي اين ظروف ميتوان وزن سبك آن براي حمل و نقل، حفظ گرماي بيشتر غذا نسبت به ظروف ديگر، بازيافت آسان اين ظروف در طبيعت ، نام برد.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۴:۱۹ توسط:احسان زماني موضوع:

ظروف IML

ظروف IML

In Mold Labeling به معني ليبل گذاري درون قالب همزمان با توليد ظرف است و در ظروف توليد شده با اين روش ، ليبل بخشي جداناپذير از بدنه ظرف ميشود. و اين روش جايگزيني براي چاپ مستقيم روي ظروف است. خريد عمده ظروف IML بدليل مزاياي آن بسيار مقرون به صرفه است. در اين روش ليبل مورد نظر ما بر روي ظرف حك ميشود و ديگر نيازي به چاپ يا انواع ديگر برچسب زني نميباشد كه ممكن است بعد از مدت كوتاهي از بين برود ولي حك روي ظروف ماندگار است و براحتي از بين نميرود و ليبل بخش جدانشدني از بدنه ظرف ميباشد.

به طور ليبل زني ظروف IML به سه روش صورت ميگيرد

  1. قالب زني به صورت تزريق پلاستيك
  2. قالب زني از طريق تزريق بادي
  3. فرم دهي حرارتي

 

فرآيند توليد ظروف IML

  • ليبل درخواستي مشتري، توسط تامين كننده ليبل طراحي ، چاپ ميشود.
  • ليبل هاي چاپ خورده و آماده توسط ربات به درون قالب برده ميشود
  • ليبل با نيروي الكتريسيته ساكن روي ديواره قالب تثبيت ميشود
  • مواد پلاستيكي مذاب به داخل قالب تزريق ميشود و ليبل بخشي از بدنه ميشود
  • قطعه ليبل گذاري شده از قالب توسط ربات جدا ميشود و ليبل بعدي در قالب قرار ميگيرد و اين مراحل تكرار ميشود.

مزاياي IML

  • اين ظروف تمام ويژگيهاي مورد نياز يك بسته بندي شكيل صادراتي از جمله استانداردهاي رايج و بهداشتي را دارد.
  • جذب مشتري به دليل زيبايي و چشم كير شدن محصول
  • ايجاد ارزش افزوده بيشتر روي محصول
  • عدم آلوده شدن ظروف هنگام توليد و بسته بندي بدليل استفاده از رباتها
  • ماندگاري طولاني تر محصولات بدليل حفظ سلامت مصرف كنندگان
  • قابليت استفاده مجدد در مصارف خانگي
  • تبليغات رايگان و دائمي محصول بعلت دوام بالاي چاپ عكس روي بسته بندي
  • كيفيت بسيار بالاي رنگ لوگو و تنوع طراحي
  • قيمت رقابتي و مقرون به صرفه بودن اين محصول
  • مقاومت بالاي ليبل در برابر آب و سطوح خشن
  • هزينه كمتر
  • به هيچ عمليات و تجهيزاتي براي نصب ليبل نياز نيست
  • افزايش سرعت بسته بندي
  • كاهش هزينه انبار داري
  • افزايش مقاومت ليبل در مقابل فشار

يكي از عوامل مهم در فرآيند توليد اين ظروف ، با دوام بودن و مقاومت بالاي آن است. و همچنين بهترين روش براي نشان دادن طرح هاي گرافيكي براي تبليغات ميباشد. استفاده از اين روش باعث جذابيت و زيباتر شدن ظروف پلاستيكي ميباشد و مصرف كنندگان از اين نوع ظروف بعد از استفاده از مواد غذايي داخل آن را در موارد ديگري كاربرد دارد.

از آنجايي كه هميشه تبليغات با صرف هزينه ها همراه است استفاده از يك تبليغ مفيد و به صرفه اهميت زيادي دارد و اگر بخواهيد فقط براي چند روز يك بنر تبليغاتي را در محلي در ديد عموم قرار دهيد بايد هزينه و زمان نسبتا زيادي صرف كنيد. ولي با روش IML علاوه بر ماندگاري بالا، هزينه بسيار كمتري دارد و ميتواند يك روش مفيد براي تبليغات باشد.

ديگر مزاياي ساخت قالب IML

حداكثر كيفيت چاپ: با روش چاپ افست تصاوير با وضوح بالا را تضمين ميكند. و ميتوان كل سطح ظرف را پوشش داد بدون اينكه قسمتي از بدنه اصلي ظرف ديده شود.

مقاوم و بهداشتي: بهترين مزيت اين ظروف مقاومت در برابر رطوبت و تغييرات دماست، بخصوص ظروف بستني دماي زير صفر درجه را تجربه ميكنند. بهترين انتخاب ظروفي است كه براي محصولات منجمد و محصولاتي كه بايد داخل يخچال باشد استفاده كرد.

مدت زمان توليد كمتر و هزينه هاي پايينتر: در فرآيند توليد اين ظروف در يك مرحله ساخته و تزئين ميشوند و نگهداري ظروف خالي غيرضروري است. هزينه هاي انبار و حمل و نقل نيز كمتر است.

سازگار با محيط زيست: بسته بندي و ليبل هر دو از يك ماده تشكيل شده اند و به طور كامل بازيافت ميشوند.

طيف گسترده اي از گزينه ها و رنگ ها: محصول بسته بندي پلاستيكي مورد نظر را ميتوان با طيف گسترده اي از ماد مختلف تزئين كرد و به شمااين امكان را ميدهد كه محصول شما در قفسه فروشگاه متمايز از محصولات ديگر باشد. شايد به همين دليل است كه مديران بازاريابي عاشق ظروف IML هستند.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۹:۲۹ توسط:احسان زماني موضوع:

سيفتي باكس چيست؟

سيفتي باكس چيست؟

سيفتي باكس يا safety box به معناي جعبه ايمني است. اين محصول اگرچه به ظاهر عمومي بنظر ميرسد ولي بيشتر در بيمارستان ها، دندانپزشكي ها، كلينيك ها، مطب ها، مراكز جراحي، آرايشگاه ها و هتل ها براي پسماند تيز و برنده مانند سرنگ، كاتتر، بيوپسي، شيشه، تيغ جراحي، تيغ اصلاح صورت و هرچيزي كه پتانسيل بريدن دارد استفاده ميشود.

امروزه انواع مختلفي از سيفتي باكس ها به بازار عرضه ميشود و براي خريد عمده سيفتي باكس ميتوان اقدام كرد اما بايد توجه داشت به دليل قيمت پايينتر از كيفيت اين محصول چشم پوشي نكنيم. بنابراين انتخاب سيفتي باكس يك مسئله ي بسيار مهم محسوب ميشود و عدم توجه كافي هنگام خريد باعث بروز مشكلات زيادي ميشود.

موارد استاندارد بودن سيفتي باكس

  1. سيفتي باكس هنگام سقوط از ارتفاع حداكثر يك متري و يا در اثر ضربه و فشار نشكند
  2. محتويات داخل سيفتي باكس به هيچ عنوان به بيرون نشت نكند.
  3. هنگام سوزاندن سيفتي باكس ، كمترين ميزان گازهاي سمي توليد شود.
  4. بدنه ي سيفتي باكس به اندازه كافي مستحكم باشد و خطر جراحت و آسيب براي كاركنان بخش بهداشت و درمان كاهش مي يابد.
  5. حتما يك سيفتي باكس استاندارد حتما داراي نشان استاندارد و اين معيارها براساس استاندارد ملي ايران به شماره 8502 تعيين ميشود.

چگونگي انتخاب سيفتي باكس مناسب

  • متناسب با نياز خود انتخاب كنيد: سيفتي باكس ها در مدل ها و انواع مختلفي عرضه ميشوند و كوچكترين سايز آن 80 سي سي و بزرگترين حجم آن حدود 30 ليتري است. و كاربران براحتي ميتوانند متناسب با نياز خود سيفتي باكس مناسبي انتخاب كنند.
  • كيفيت بدنه و جنس سيفتي باكس: يكي از اصلي ترين نكات هنگام خريد ، توجه به كيفيت و جنس آن است. اين محصول معمولا از جنس پلي پروپيلن ساخته ميشود ولي متاسفانه برخي از توليدكنندگان از مواد بازيافتني استفاده ميكنند و اين امر احتمال انتشار بيشتر گاز فوران هنگام سوزاندن ميشود و جز گازهاي خطرناك محسوب ميشود.
  • قابل اتوكلاو شدن باشد: معمولا اين محصول براي دفع ابزاري كه با موادي مانند خون انسان و مايعات بيولوژيكي و عفوني در تماس بوده اند استفاده ميشود. به همين دليل لازم است سيفتي باكس و محتويات آن ابتدا آلودگي زدايي شود و سپس امحاء يا سوزانده شود. بنابراين سيفتي باكس هايي بايد تهيه شود كه قابليت تحمل دمايي و اتوكلاو شدن را داشته باشد.
  • طراحي مناسبي داشته باشد: مهمترين نكاتي كه بايد براي حفظ ايمني كاربر و طراحي سيفتي باكس رعايت شود مانند:

قفل هاي مستحكم: درب سيفتي باكس بايد به گونه اي باشد كه امكان قفل كردن موقت و دائم داشته باشد. چرا كه بعد از تكميل شدن اين ظروف بايد قفل دائم آن را بست تا براي حمل و نقل و امحاء آن مشكلي پيش نيايد.

وجود شيار بر روي دهانه: وجود شيارها در دهانه درب سيفتي باكس به جدا سازي سوزن سرنگ ها كمك ميكند.

قطر مناسب دهانه: بايد متناسب با نوع كاربرد آن طراحي شود. بعنوان مثال در بيمارستان ها دهانه سيفتي باكس بايد عريض تر باشد تا پسماندها به آساني دفع شوند.

سطح مقطع مناسب: قبل از خريد حتما به فضايي كه قرار است از سيفتي باكس استفاده كنيد را مورد توجه قرار دهيد.

وجود دسته براي جابجايي آسان و ايمن: دسته ارگونوميك باعث ميشود جابجايي و حمل اين محصول براحتي توسط كاربران صورت بگيرد.

دارا بودن نشانگر حداكثر ظرفيت: پر شدن بيش از حد اين ظروف ميتواند باعث آسيب شود بنابراين فقط بايد 75% حجم آن پر شود و نشاگر به شما اين امكان را ميدهد كه پر شدن اين ظروف را مشاهده كنيد.

سطح صاف و بدون زائده: گوشه هاي تيز و لبه هاي تيز احتمال بروز آسيب و انتقال عفونت به كاربران را افزايش ميدهد بنابراين دقت كنيد كه سيفتي باكس انتخابي زائده و گوشه هاي تيز نداشته باشد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۵:۰۳ توسط:احسان زماني موضوع:

مخزن فريم دار IBC

مخزن فريم دار IBC

اين نوع ازمخزن داراي محافظ يا همان فريم بيروني با پوشش رنگ اپوكسي است و مخزن داخلي آن از فرآيند قالب گيري دوراني ساخته شده است. در اين مخازن از گريد 3840 استفاده شده و كليه استانداردهاي بهداشتي را دارد. اين مخزن پلي اتيلن مقاومت بالايي در برابر ضربه و خورندگي و بهداشتي ميباشد. خريد عمده مخزن فريم دار IBC بهمراه شير و اتصالات مربوط به آن، براي شركتهاي بسته بندي و حمل و نقل مايعات اسيدي و نفتي و شيميايي بهترين گزينه است.

اين مخزن ها با ظرفيت هاي گوناگون و براي ذخيره و حمل و نقل مايعات مختلف مانند : مواد غذايي، آب، حلالها، مواد شيميايي، مواد اسيدي، مواد شوينده و .... استفاده ميشود.

مخزن هاي IBC اغلب داراي پالت متصل به زير مخزن هستند و بنابراين به نگراني جدا شدن پالت از مخزن نيازي نيست. و براحتي با ليفتراك ها جابجا ميشوند و اگر مايعات اشتعال يا خطرناك را در اين مخزن ذخيره ميكنيد دارا بودن پالت متصل به ظرف باعث كاهش آسيب ديدن محموله ها ميشود.

اين مخزن ها داراي نازل متصل به جلو هستند و به شما اين امكان را ميدهد تا مايعات را به سرعت تخليه كنيد. كار كردن با نازل آن آسان است و براحتي خروجي از ظرف را ميتوانيد كنترل كنيد.

اين ظروف داراي ظرفيت مايع 450 تا 3000 ليتر (119 تا 793 گالن) هستند. ميتوان مقادير زيادي مايعات را در همان ظروف نگهداري كرد و از فضاي ذخيره سازي استفاده كرد. اگر تاسيسات شما فضاي كمي دارد ميتوانيد اين مخزن ها را در بالاي يكديگر قرار دهيد. و براحتي مخزن هاي IBC ظرفيت مايعات براي تجارت خود ميتوانيد بيابيد. و ميتوانيد در هزينه هاي خود صرفه جويي كنيد. براي حمل و نقل نيز در اسرع وقت ميتوانيد كل موجودي خود را بارگيري و تخليه كنيد.

بادوام براي حمل ونقل مايعات خطرناك

زماني كه نوبت به ذخيره و انتقال مايعات خطرناك ميرسد بايد محصولات شما در هر زمان ايمني كافي داشته باشند. IBC ها از پلاستيك هاي قوي و بادوام ساخته ميشوند و از مايعات در برابر آسيب ها و عناصر خارجي محافظت ميكنند. آنها در يك پوسته سيمي محكم  شده اند و باعث محافظت بيشتر ميشود.

IBC ها به منظور ذخيره و ارسال انواع مايعات طراحي شده اند و يك انتخاب عالي براي تجارت شما هستند و در زمان استفاده از آنها آرامش بيشتري خواهيد داشت. چه شما بخواهيد آب آشاميدني خود را حفظ كنيد و چه يك كارخانه مهندسي شيمي داشته باشيد ميتوانيد از اين مخازن استفاده كنيد.

مخزن هاي فريم دار به شما در صرفه جويي در هزينه، افزايش بهره وري و كاهش آسيب محصول كمك ميكند. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۹:۳۸ توسط:احسان زماني موضوع:

گالن با حجم 10 ليتري

 گالن  با حجم 10 ليتري

گالن بطري ظرف پلاستيكي و درداري است كه در واقع واحد اندازه گيري حجم مايعات محسوب ميشود. گالن در آمريكا برابر است با 587/3 ليتر و در انگلستان برابر است با 645/4 ليتر.

اگر توليد كننده ظروف پلاستيكي كمي خلاق باشد ميتواند گالن هايي درابعاد و طرح هاي مختلفي توليد كند. خريد عمده گالن 10 ليتري براي شركت هاي بسته بندي بسيار مناسب و مقرون به صرفه ميباشد.

گالن 1 ليتري از وزن سبكي برخوردار است و وزن آن معادل 80 گرم ميباشد. به همين دليل براحتي قابل حمل و نقل و جابجايي است. همچنين داراي يك نوع درب پملپ دارنيز هست. اين محصول از جنس پلي اتيل ميباشد. اين ماده اقتصادي يكي از مهم ترين و ضروري ترين منبع ساخت انواع پلاستيك ها در دنيا محسوب ميشود. و از ماده پلي اتيلن هر سال صدها و ميليون ها تن جهت توليد انواع پلاستيك ها در جهان مصرف ميشود. و يكي از پركاربردترين محصولات براي بسته بندي و نگهداري مواد غذايي و ساخت تركيبات آرايشي بهداشتي نيز هست. اين ماده خاصيت سمي ندارد و هيچ گونه خطري ندارد. و بهمين دليل بهترين گزينه براي نگهداري مواد شيميايي، روغن، بنزين، گازوييل، نفت و ديگر انواع مايعات است. همچنين از مقاومت بسيار بالايي در برابر مواد شيميايي برخوردار است. گالن 1 ليتري مقاومت بالايي در برابر ضربه دارد. زيرا بر روي اين محصول تست ضربه پذيري انجام ميشود و همچنين امكان سفارش سازي اين محصول براي مشتري طبق نياز او فراهم ميباشد.

ميزان قيمت گالن هاي پلاستيكي

ميزان قيمت گالن هاي پلاستيكي به ابعاد و جنس گالن ها بستگي دارد. و همچنين براساس برند و شركت سازنده نيز تعيين قيمت ميشود. گالن ها معمولا از پلاستيك هاي مرغوبي توليد ميشود و در برابر انواع آسيب ها مانند ضرب ديدگي وسرما و گرما مقاوم هستند.

جنس گالن ها در ميزان قيمت تاثير بسياري دارد و گالن هاي درجه 1 به دليل كيفيت بيشتر داراي قيمت بالاتري نسبت به گالن هاي درجه 2 هستند.

قيمت گالن هاي پلاستيكي در عمده فروشي به دليل تعداد بالاتري كه خريداري ميكنيد ، مناسبتر و كمتر ميباشد.

معرفي انواع گالن ها 

كاربرد گالن ها با توجه به كيفيت ساخته شده رابطه مستقيمي دارد. گالن هاي پلاستيكي از نظر كيفيت به دو دسته درجه 1 و درجه 2 تقسيم بندي ميشوند. معمولا گالن هاي درجه 1 براي استفاده مواد غذايي مثل خيار شور و سس هاي خوراكي و موارد بهداشتي استفاده ميشود. و از گالن هاي درجه 2 براي مايعات شيميايي مانند بنزين و نفت استفاده ميشود.

انواع گالن پلاستيكي از نظر كيفيت و نوع مصرف

  • گالن كتابي
  • گالن شفاف
  • گالن صنعتي
  • گالن تاشو
  • گالن شيردار

خط توليد گالن هاي پلاستيكي

در اين خط توليد گابت ها بوسيله دستگاه هاي مخصوص و تزريق پلاستيك درون قالب ها به توليد گالن پلاستيكي در ابعاد مختلف انجام ميشود.

استفاده از دستگاه ها در خط توليد باعث كيفيت بهتر و سرعت توليد شده است و همچنين روزانه ميتوان تعداد زيادي گالن در حجم هاي مختلف توليد كرد. دستگاهها در خط توليد داراي ظرفيت هاي مختلف و كارايي هاي زيادي هستند و هر دستگاه براي يك كار مناسب است.

نيروها و اپراتورها در خط توليد نقش مهمي دارند و باعث نظم بخشيدن به كار و درست جلو رفتن مراحل توليد ميشوند. هرچه دقت بيشتري در خط توليد باشد محصول نهايي با كيفيت و بهتر خواهد شد.

توليد كننده بعد از توليد محصول در ابعاد مختلف، آنها را به بازارها و فروشگاه ها عرضه ميكنند تا مصرف كنندگان براحتي براي نياز خود از اين محصولات استفاده كنند. يكي از كارهايي كه فروشندگان و توليدكنندگان براي عرضه كارهاي خود انجام ميدهند استفاده از سايت هاي فروش ميباشد. زيرا محصولات بسيار به صرفه و راحت در اختيار مشتريان قرار ميگيرد. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۳:۲۳ توسط:احسان زماني موضوع:

 بطري با حجم250 ميل

 بطري با حجم250 ميل

امروزه صنايع مختلفي در حال توليد محصولات متنوعي هستند و هركدام ويژگي و تركيبات متفاوتي دارند. بطري ها دنياي رنگارنگي دارند و از انواع مختلفي توليد شده اند. دغدغه اصلي توليد كنندگان حفظ اصالت و كيفيت محصول توليد است. و جالب است بدانيم هر محصول ، تركيبات ويژه اي دارد و مجموعه اي از مواد شيميايي و آلي آن را تشكيل ميدهند و براي حفظ خواص آن بايد از بسته بندي هاي مناسب ويژه استفاده كرد. يكي از انواع بسته بندي پركاربرد در جهان امروز، بطري هاي پلاستيكي هستند . خريد عمده بطري 250 ميل در اشكال و جنس هاي مختلف ، در بازار موجود است.

حجم بطري هاي پلاستيكي

حجم بطري هاي پلاستيكي مانند مواد اوليه به كار رفته در ساختار آن بسيار متنوع و گسترده است. حجم هاي استاندارد بطري هاي پلاستيكي عبارتند از:

  • 30 سي سي
  • 60 سي سي
  • 120 سي سي
  • 250 سي سي
  • 300 سي سي
  • 400 سي سي
  • 500 سي سي
  • 900 سي سي
  • 1000 سي سي
  • 1500 سي سي

در سراسر دنيا ، بطري ها در سه جنس فلزي، شيشه اي و پلاستيكي موجود هستند.

بطري هاي پلاستيكي به روش هاي مختلفي توليد ميشوند و با توجه به فرآيند مورد نظر ، انتخاب مواد اوليه متفاوت است.

اين بطري ها اولين بار در سال 1947 به دنيا معرفي شدند. اين بطري ها از پلاستيك توليد ميشوند و معمولا براي ذخيره مايعاتي مانند آب ، نوشيدني هاي گازدار، روغن موتور، روغن آشپزي، دارو و ... استفاده ميشوند.

انواع بطري هاي پلاستيكي

بطري پلاستيكي پلي اتيلن متراكم يا HDPE

پلي اتيلن كم تراكم يا LDPE

پلي اتيلن ترفتالات يا PET

پلي وينيل كلرايد يا PVC

پلي كربنات يا PC

پلي پروپيلن

پلي استايرن يا PS

مزاياي بطري پلاستيكي پلي اتيلن متراكم

  • كم هزينه و اقتصادي بودن از نظر قيمت بنابراين براي توليدكننده بصرفه است
  • مقاومت مناسب در برابر ضربه و آسان بودن حمل و نقل
  • نفوذناپذير در برابر ميكروب ها و رطوبت و محتويات آن سالم مي ماند
  • داراي تاييديه سلامت از سازمان FDA (سازمان غذا و دارو آمريكا)
  • جنس شفاف، انعطاف پذير و متراكم
  • عملكرد مناسب در دماي زير نقطه انجماد

معايب پلي اتيلن متراكم

  • براي مواد مواد حلال قابل استفاده نيست
  • براي محصولات با دماي بالاي 160 درجه فارنهايت يا 71 درجه سانتيگراد مناسب نيست
  • براي محصولات نيازمند فرآيند مكش مناسب نيست

 

كاربرد هاي پلي اتيلن متراكم

  • انواع قالب گيري تزريقي براي ظرف هاي غذا، لوازم خانگي و ...
  • انواع قالب گيري دوراني مانند توليد مخزن ها ، ظروف و ...
  • انواع قالب گيري بادي مانند ساخت بطري ها در ابعاد و شكل هاي متفاوت و براي محصولات غذايي
  • بسته بندي مواد شوينده و سفيد كننده
  • محصولات مراقبت از مو
  • روغن موتور

بطري هاي كاغذي

بطري هاي پلاستيكي هرقدر مزايا داشته باشند ولي بدليل تجزيه ناپذيري آنها در طبيعت به شدت مضر هستند. و به همين دليل توليدكنندگان همواره به دنبال توليد مواد كم ضررتر براي طبيعت هستند. و اخيرا پروژه اي از سمت شركت كوكاكولا در دست بررسي و اجراست و شايد راه حلي بسيار هوشمندانه براي رهايي طبيعت از بطري هاي پلاستيكي باشد.

اين شركت با توليد بطري هاي كاغذي قدمي بزرگ در اين راه برداشته است. بطري هاي كاغذي براحتي بازيافت ميشوند و در طبيعت باقي نمي مانند. هدف كوكاكولا اين است كه تا سال 2030 هر بطري و قوطي فروخته شده را دوباره بازيافت كند و اعلام كرده است در توليد بسته بندي هاي جديد فقط از مواد 100 درصد بازيافت پذير استفاده خواهد شد. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۲:۵۸ توسط:احسان زماني موضوع:

پمپ اسپري غليظ پاش

 پمپ اسپري غليظ پاش

پمپ غليظ پاش يكي از پر مصرف ترين محصولات در صنعت آرايشي و بهداشتي است. اين اسپري ها با دهانه هاي مختلف معمولا براي بسته بندي مايع دستشويي، مايع ظرفشويي، لوسيون ها، كرم ها، شامپو و ... مورد استفاده قرار ميگيرد.

پمپ غليظ پاش را بطور معمول براي صابون مايع توليد و ساخته ميشود و نياز ما را برطرف ميكند و بهداشت و آساني در استفاده را به ما هديه ميدهد.

خريد عمده پمپ اسپري غليظ پاش  از توليد كننده هاي مختلفي و برندهاي معتبر ، امكان پذير است. اسپري غليظ پاش در انواع مختلف از اشكال ، رنگ ها، سبك ها در بازار توليد و عرضه ميشوند و هر شخص ميتواند با در نظر گرفتن سليقه و نياز خود آن را انتخاب كند.

پمپ اسپري هاي غليظ پاش اختراعي هستند كه صابون مايع را با استفاده از عملكرد مكانيكي ذخيره ميكنند.

در اسپري هاي غليظ پاش به طور معمول يك پمپ و بطري براي ذخيره صابون يا محصولات ديگر استفاده ميشود و البته اين پمپ به نازلي متصل است كه بر روي دهانه بطري نصب شده است.

جنس پمپ اسپري غليظ پاش

اين محصول داراي جنس هاي مختلفي هستند اما به طور عمده از پلي اتيلن، پلي پروپيلن و پلاستيك ساخته و عرضه ميگردند و بعضي از آنها يكبار مصرف هستند و بعضي ديگر را ميتوان چندين بار استفاده كرد. اين محصول براحتي قابل استفاده است و براي هزاران بار استفاده قابل اطمينان طراحي ميشود. اين پمپ ها يك ني بلند دارند تا اطمينان حاصل شود كه مشتريان ميتوانند به آخرين قطعه محصول دسترسي داشته باشند.

يكي ديگر از انواع پمپ اسپري هاي غليظ پاش ، محتويات درون بطري را بصورت كف توليد ميكند و به آنها پمپ فوم نيز گفته ميشود. براي انتخاب پمپ ها زاويه پاشش آنها نيز مهم است.

تاريخچه پمپ غليظ پاش

پمپ هاي غليظ پاش براي اولين بار در اوايل دهه 1800 براي اهداف بهداشتي و راحتي در بيمارستان ها ساخته شد. اين محصول به همراه صابون مايع در سال 1865 ثبت اختراع شد ، هرچند كه زودتر از اين سال از آن در بيمارستانها استفاده ميشد. يك قرن بعد يعني در سال 1980 بطور عمده توليد و در بازار عرضه شد و در اختيار عموم مردم قرار گرفت.

ساخت و توليد پمپ غليظ پاش هم اكنون به يك تجارت معمول و رايج تبديل شده است. نياز مصرف كننده و بازار به اين محصول هر روز افزايش مي يابد لذا انواع پمپ اسپري در بازار موجود است.

كاربردهاي اين محصول

  • محصولات مراقبت از پوست مانند مايع رطوبت
  • محصولات تميزكاري مثل شيشه پاك كن و ...
  • اسپري درماني پزشكي
  • براي محصولات مو
  • محصولات مراقبت ضد آفتاب
  • استفاده در آشپزخانه

انواع پمپ غليظ پاش

  • پمپ غليظ پاش دهانه 18
  • پمپ غليظ پاش دهانه 20
  • پمپ غليظ پاش دهانه 24
  • پمپ غليظ پاش دهانه 28

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۰:۰۰ توسط:احسان زماني موضوع:

 افزونه يواست

 افزونه يواست

از سال 2009 تا كنون يواست سئو به ميليون ها سايت كمك كرده كه رتبه بالاتري در موتورهاي جستجو كسب كنند. اين افزونه يكي از محبوبترين افزونه هاي مربوط به سئو سايت ميباشد و كاربري آساني دارد. آموزش افزونه يواست yoast رو براحتي در سايت ها و منابع جامع ميتوانيد بيابيد. عموم مردم اين افزونه را يك ابزار عالي و بدون زحمت براي سئو سايت ميدانند اما در زمان كوتاهي سايت شما به صفحه اول گوگل نميرسد بلكه اين پلاگين به شما در بهينه سازي وب سايت در موتورهاي جستجو كمك ميكند و همچنان به همراهي شما نياز دارد.

بخش پيكربندي سريع سئو در طي 12 مرحله به شما كمك خواهد كرد كه يواست سئو را بر اساس نيازهاي سايت خود پيكربندي كنيد. حتي اگر مدتهاست كه سايت شما در حال فعاليت است شما به اين پيكربندي نياز دارد تا مطمئن باشيد همه موارد را در نظر گرفته ايد. هركدام از اين 12 مرحله شامل سوالاتي است كه پاسخ به آنها تنظيمات خاصي را  تعيين ميكند. اين بخش همچنين شامل ويدئوهايي است كه گزينه هاي بيشتري را توضيح ميدهد.

ويژگي هاي افزونه yoast seo

  • امكان كنترل حرفه اي نقش سايت
  • تيم پشتيباني بسيار قوي
  • پشتيباني از زبان فارسي
  • كاربري ساده و آسان
  • تجزيه و تحليل كامل و ارائه توضيحات دقيق براي بهبود وضعيت سئو مطالب و صفحات وبسايت
  • قابليت بررسي ميزان خوانايي نوشته ها براي كاربران
  • راهنماي كامل در تمام بخش ها
  • منابع آموزشي خوبي موجود است
  • با كمك اين افزونه ترفندهاي سئو را بخوبي آموزش ميبينيد
  • مطابق با آخرين الگوريتم هاي روز گوگل كار ميكند.

اين افزونه داراي دو نسخه premium و simple است كه نسخه دوم به صورت رايگان در اختيار كاربران است.

افزونه يواست premium  يا simple  

نسخه simple بصورت رايگان است و حداقل مواردي كه براي بهينه سازي سايت نياز است در آن قرار داده شده است. اما افزونه يواست نسخه premium قابليت هاي بيشتري دارد و در بهتر ديده شدن و ايندكس شدن صفحات و تقويت جايگاه شما در نتايج گوگل شما را ياري ميكند.

امكان افزونه yoast premium

  • نشانه گذاري صفحات و استفاده از كدها schema
  • بررسي صفحات در نتايج گوگل
  • بررسي outbound links يا لينك هاي خارجي
  • بررسي internal links يا همان لينك هاي داخلي
  • بررسي كلمات كليدي هم خانواده با موضوع اصلي
  • افزودن چند focus keyword براي يك صحفه

اين افزونه براساس تجارت و تحقيقات فراوان توليد و توسعه يافته است اما بايد توجه داشته باشيد كه الگوريتم هاي گوگل هميشه در حال تغيير هستند و توسعه و تطبيق اين افزونه براساس الگوريتم هاي زمان بر است . علت اصلي اين ضعف ها ايناست كه هيچ كس دقيقا نميداند الگوريتم ها و هسته آنها چگونه كار ميكنند و تمامي مواردي كه ما از سئو ميشناسيم براساس گزارشات و مقالات كارشناسان گوگل و ساير موتورهاي جستجو است. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۹:۰۴ توسط:احسان زماني موضوع:

All in One SEO

All in One SEO

افزونه All in one seo يكي از افزونه هاي محبوب وردپرس است كه براي بهينه سازي سايت هاي وردپرسي طراحي شده است. اين افزونه داراي همه ويژگي ها از جمله سئو سايت ، سئو مطالب وردپرس، ساخت نقشه سايت در وردپرس، افزودن داده هاي متا در وردپرس و ... را در خود گنجانده است. اين افزونه به تنهايي بسياري از نيازهاي شما را مرتفع ميكند. كار با اين افزونه آسان است و ميتوانيد آموزش افزونه All in One SEO را داخل سايتهاي آموزشي ببيندي و همه افراد براحتي ميتوانند براي بهبود رتبه سايت خود از ان استفاده كنند.

ويژگي هاي افزونه All in one SEO

  • API درون برنامه اي
  • پشتيباني از Goolge AMP
  • سازگاري با بسياري از افزونه ها
  • سازگاري 100% با PHP7 به بالا
  • ترجمه شده به 55 زبان مختلف دنيا
  • پشتيباني از افزونه هاي فروشگاهي
  • پشتيباني از گوگل آناليتيكس وردپرس
  • امكان افزودن خودكارمتاتگ در وردپرس
  • استفاده از url هاي استاندارد
  • پشتيباني از انواع پست هاي سفارشي
  • امكان ساخت نقشه سايت XML
  • جلوگيري از توليد محتواي تكراري
  • امكان ريدايركت تصاوير ضميمه به صفحه نوشته
  • اطلاع رساني براي بروزرساني سايت در موتورهاي جستجو
  • بهينه كردن خودكار عناوين براي موتورهاي جستجو
  • مطلع ساختن خودكار موتورهاي جستجو در مورد تغييرات سايت
  • قابل استفاده براي افراد مبتدي تا حرفه اي بدون نياز به تنظيماتخاص
  • امكان ثبت تصاوير در نقشه سايت براي ايندكس بهتر
  • ميتوانيد عناوين توليد شده را ناديده بگيريد و توضيحات متا و كلمه كليدي محتواي خود را بصورت دستي وارد كنيد

امكانات افزونه All in one SEO

  • شاخص سازي امنيتي
  • ويرايش داده هاي متا سايت
  • توقف ربات هاي مشكل ساز
  • درون ريزي و برون بري اطلاعات
  • توليد نقشه سايت با افزونه ژنراتور
  • ارسال نقشه سايت به گوگل، ياهو و ...
  • بهينه سازي سئو و چك كردن سيستم
  • رابط كاربري آسان، حرفه اي و قدرتمند
  • ويرايش فايل هاي robots.txt و htaccess
  • يكپارچه سازي سايت و شبكه هاي اجتماعي

ويژگي هاي نسخه پرميوم افزونه

  • ساخت خودكار متاتگ ها
  • ماژول هاي بهينه ساز ويدئو
  • ماژول عملكرد سايت و افزونه
  • پشتيباني پيشرفته از ووكامرس
  • دسترسي به پشتيباني تخصصي افزونه
  • دسترسي به فيلم هاي آموزشي افزونه
  • ويرايش داده هاي متاي سايت با استفاده از ميانبر
  • قابليت ساخت نقشه سايت براي محتواي ويدئويي
  • ارائه گزينه هاي پيكربندي بيشتر براي كابران
  • امكان پياده سازي تنظيمات ضروري
  • سفارشي و شخصي سازي پست ها براي موتورهاي جستجو
  • بهينه سازي خودكار عناوين نوشته ها

مزاياي راه اندازي افزونه All in one seo

  • راه اندازي ساده و آسان
  • ويرايش عنوان و توضيحات
  • ابزارهاي پيشرفت براي كنترل ايندكس شدن محتوا، برچسب گذاري و كنترل موتور جستجو و همچنين خاموش كردن آن براي يك پست و صفحه خاص

معايت افزونه all in one seo

  • در نسخه رايگان پشتيباني وجود ندارد
  • برخلاف yoast سئو امكان تجزيه و تحليل محتوا وجود ندارد
  • از قابليت جستجوي آسان و وارد كردن داده ها مثل search concole برخوردار نيست.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۳:۱۶ توسط:احسان زماني موضوع:

 افزونه هاي مهم برايافزايش سرعت سايت 

 افزونه هاي مهم برايافزايش سرعت سايت 

يكي از مهمترين عوامل تاثيرگذار در سئو و بهينه سازي سايت، سرعت سايت ميباشد. به گونه اي كه اگر بارگذاري صفحه سايت شما بيشتر از 3 ثانيه طول بكشد كاربران از سايت شما خارج شده و ترافيك سايت شما كاهش مي يابد. و رتبه سايت شما افت خواهد كرد. ما امروز با آموزش افزونه سرعت سايت هاي وردپرسي همراه شما هستيم.

بهترين افزونه هاي سرعت سايت وردپرسي

  • Wp Rocket
  • Litespeed cashe
  • W3 total cach
  • Deactivate plugins per page
  • Pagespeed ninja
  • Wp super cache
  • Cache enabler
  • Autoptimize

افزونه wp rocket

قطعا اين افزونه يكي ازمحبوبترين و معروفترين افزونه هاي افزايش سرعت وردپرسي است. و بهترين انطباق و سازگاري را با سيستم مديريت محتواي وردپرسي دارد. و شما ميتوانيد با نصب و فعالسازي اين افزونه بدون نياز به كدنويسي سرعت سايت خود را افزايش دهيد. و تنها با چند كليك ساده در تنظيمات اين افزونه به نتيجه مطلوب ميرسيد.

امكانات افزونه wp rocket

  • كش كردن صفحات سايت
  • استفاده ازخزندگان براي پيش بارگذاري كش و ايندكس شدن بهتر صفحات در موتورهاي جستجو
  • قابليت فشرده سازي قوي كدهاي css, html و جاوا اسكريپت
  • قابليت بارگذاري تنبل تصاوير
  • رابط كاربري آسان
  • بهينه سازي پايگاه داده
  • قابليت پشتيباني از سايت هاي چند زبانه و افزونه WPML
  • انطباق كامل با افزونه فروشگاه ساز ووكامرس

افزونه Litespeed cache

اگر سرور هاست شما از نوع لايت اسپيد است قطعا اين افزونه بهترين گزينه براي افزايش سرعت سايت شماست. چرا كه اين افزونه انطباق كامل با سرور شما دارد.

امكانات افزونه Litespeedcache

  • سازگاري كامل و حرفه اي با وب سرورهاي لايت اسپيد
  • رابط كاربري آسان اما حرفه اي
  • قابليت فشرده سازي قوي كدهاي css, html  وجاوا اسكريپت
  • پشتيباني از وردپرس شبكه
  • امكان درون ريزي وبرون ريزي پيكربندي ها و تنظيمات
  • داراي CDN اختصاصي و رايگان

افزونه W3 total cache

تنها با چند كليك ساده قادر به بهينه كردن سايت خواهيد بود. از امكانات اين افزونه ميتوان به موارد زير اشاره كرد

  • قابليت كش مرورگر و ديتابيس
  • قابليت راه اندازي وردپرس CDN
  • امكان بارگذاري تنبل تصاوير

افزونه Deactivate plugins per page

يكي از راه حل هاي بسيار مناسب براي غير فعال كردن و بهينه سازي كدهاي بلااستفاده جاوااسكريپت ميباشد.

 

افزونه Pagespeed ninja

اين افزونه نيز ميتواند كمك بسيار خوبي به سرعت سايت شما بكند و از امكانات اين افزونه ميتوان موارد زير را نام برد

  • رابط كاربري آسان
  • امكان بارگذاري تنبل تصاوير
  • قابليت كش مرورگر و ديتابيس
  • امكان بهينه سازي و كاهش حجم تصاوير به صورت خودكار
  • قابليت فشرده سازي كدها css , html و جاوا اسكريپت

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۶:۴۷ توسط:احسان زماني موضوع: